Fandom

Miraculum: Biedronka i Czarny Kot Wikia

Adrien Agreste

537stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze262 Udostępnij
 Adrien Agreste LB2.png Galeria LB5.png Wersja PV 
Adrien Agreste/Czarny Kot

Adrien infobox.png

Cat Noir infobox.png

Informacje produkcyjne
Głos:

Maksymilian Bogumił (polski)
Kliknij "rozwiń" aby zobaczyć pełną listę

Benjamin Bollen (francuski)
Nam Doh-hyeong (koreański)
Bryce Papenbrook (angielski)
Ziyad Sharif (arabski)

Informacje dodatkowe
Pełne imię: Adrien Agreste
Superbohater: Czarny Kot
Przezwiska: Adrienek (przez Chloé Bourgeois)
Kot
Kotek ([...] kotku)
Gatunek: Człowiek
Płeć: Męska ♂
Wiek: 13-15
Miejsce zamieszkania: Paryż
Rodzina: Gabriel Agreste (ojciec)
Pani Agreste (matka)
Przyjaciele:
Miłosne zainteresowania: Biedronka
Wrogowie: Władca Ciem
Akumy
Współpracownik/cy: Biedronka
Kwami: Plagg
Moce i umiejętności: Kotaklizm
Szermierka
Gra na pianinie
Porozumiewanie się w j. chińskim
Broń: Koci Kij
Plagg, wysuwaj pazury!

—Adrien, podczas transformacji w Czarnego Kota

Adrien Agreste – jest drugim głównym bohaterem serialu Miraculum: Biedronka i Czarny Kot. Uczęszcza do paryskiej szkoły Collège Françoise Dupont, a także zajmuje się modelingiem. Dzięki posiadanemu miraculum w postaci pierścienia, zamieszkiwanego przez kwami o imieniu Plagg, może przemienić się w superbohatera – Czarnego Kota, który posiada moc nieszczęścia i niszczenia.

Osobowość

KoncepcjaML1.png

Adrien w koncepcji

Adrien jest charyzmatyczny i miły. Lubi się bawić, ale na co dzień jest poważny i posłuszny. Jeśli coś sprawia mu przykrość, stara się bagatelizować swoje uczucia, jak na przykład w relacji z ojcem. Myśli racjonalnie, lecz wyraża irytację i frustrację, gdy coś jest za trudne lub nie tak. Choć otwarcie jest przyjazny, to tylko przyjaciele mogą poznać o nim prawdę.

Adrien woli jednak być Czarnym Kotem, ponieważ wtedy jest pewny siebie, towarzyski, bardziej optymistyczny i otwarty. Czarny Kot mówi to, co przychodzi mu do głowy. Uwielbia żarty i gry słowne, zwłaszcza związane z kotami. Kiedy próbuje uzyskać uwagę Biedronki, w której jest zakochany, przechwala się, jednak jako superbohater nie traci dobroci i troski o innych. Zdeterminowany, by pomagać ludziom, Czarny Kot naprawdę pielęgnuje swoje bycie superbohaterem.

Wygląd

Adrien ma 180 centymetrów wzrostu. Posiada blond włosy, średniej długości i zielone oczy. Jest umięśniony. Jego ubrania nie są skromne, ponieważ jest modelem.

Chłopak ubiera białą koszulę z kołnierzykiem, podwiniętymi rękawami powyżej łokcia i czarną koszulkę z paskami pod spód. Na serdecznym palcu prawej dłoni nosi srebrny pierścień, którego używa do przemieniania się w Czarnego Kota. Dodatkowo chodzi w niebieskich dżinsach oraz pomarańczowych trampkach. Owe buty mają na miejscu kostki z zewnętrznej strony stopy wyszytego czarnego motyla.

Po przemianie nosi czarny, skórzany kombinezon ze złotym dzwonkiem na klatce piersiowej. Ma długi pasek, służący jako ogon kota, czarne rękawice z pazurami i buty. Na jego głowie pojawiają się czarne uszy kota, zdolne do ruchu oraz maska tego samego koloru. Jego oczy są zielone i przypominają kocie, a włosy, stając się trochę dłuższe i bardziej potargane, zasłaniają normalne uszy. Pierścień staje się czarny i zyskuje zieloną łapkę w okręgu.

Miraculum

Adrien posiada miraculum w kształcie pierścienia, dzięki któremu może się zamienić w super-bohatera, Czarnego Kota. Przedmiot jest zamieszkiwany przez kwami o imieniu Plagg.

Broń

Za broń służy mu Koci Kij. Kij ten posiada funkcję komunikatora, dzięki czemu może porozumiewać się z Biedronką na odległość, jest w stanie rozdzielić się na dwie części, wydłużać w nieskończoność oraz posiada wiele innych funkcji, w tym obronne.

Relacje

DatKiss2.gif

Próba pocałunku Marinette

Adrien lubi Marinette, choć nie jest z nią w bliższych kontaktach. Mimo to, w niektórych odcinkach wydaje się, że mają ze sobą lepszy kontakt niż zwykle. Myśli, że jest fantastyczną artystką, i mruga do niej od czasu do czasu. Jeśli dziewczyna potrzebuje pomocy, pomaga jej. Raczej nie przeszkadza mu jej dziwne zachowanie. Gdy jako Czarny Kot sprzymierza się z Marinette, aby zatrzymać Ilustrachora w odcinku o tej samej nazwie, flirtuje z nią i obiecuje chronić. Później, jako Adrien, pyta ją, co sądzi o Czarnym Kocie i nie zauważa jej zirytowanego wyrazu twarzy. Dziewczyna odpowiada, że jest fajny, aby go zadowolić. W 26 odcinku można zauważyć jak Adrien stara się załagodzić sytuację z Marinette i cieszy się, kiedy ona mu wybacza. Gdy Plagg mówi, że po jednym dniu on już znalazł sobie dziewczynę, odpowiada, że jest to jego nowa przyjaciółka co bardzo go cieszy, ponieważ chciał zawrzeć nowe znajomości. W odcinku 15 zachowuje się tak, jakby Marinette mu się podobała, lecz na co dzień darzy ją przyjacielską sympatią.

Chłopak jest zakochany w Biedronce, często próbuje zdobyć jej sympatię. Nazywa ją "Moją Panią" (ang. My Lady) i flirtuje z nią w nadziei na odwzajemnienie miłości. Od czasu do czasu, traci brawurę wokół niej tak, jak podczas Walentynek. Pragnie wiedzieć, kim jest naprawdę, jednak szanuje jej życzenie, aby się nie ujawniać. Jako zespół, działają dobrze, chociaż Czarny Kot czasami czuje, że to on musi robić więcej brudnej roboty, ponieważ nie potrafi łapać akum. Czarny Kot jest w pełni gotów poświęcić swoje życie dla Biedronki, co udowodnił chroniąc ją kilka razy przed atakiem. Ma nadzieję, że pewnego dnia, ona odwzajemni jego uczucia. W 10 odcinku, Czarny Kot usiłuje wyznać swoją miłość Biedronce, lecz przez zaakumowanego Kima nie udaje mu się.

Plagg pomaga Adrienowi przemienić się w Czarnego Kota. W przeciwieństwie do Tikki, Plagg zazwyczaj nie pomaga chłopakowi i zwykle robi to, co chce, dlatego blondyn musi czasami przekupić go serem camembert tylko po to, żeby się przemienić. Adrien jest często zirytowany zachowaniem Plagga. Mimo, że jest on często sfrustrowany, nastolatek zwierza mu się i docenia to, co dostaje od niego. Od czasu do czasu Plagg pokazuje, że dba o chłopaka.

Gabriel and Adrien Agreste Portrait.png

Adrien z ojcem - portret rodzinny

Choć chłopak kocha ojca, jest rozczarowany tym, jak mało czasu z nim spędza, a także, że ojciec nie poświęca mu uwagi i nie pokazuje swoich uczuć względem syna. Rezerwa i zaniedbanie relacji ojciec-syn jest dla niego bolesne. Jest bardzo zadowolony, gdy jego ojciec robi coś dla niego. Jest wdzięczny za szalik (choć w rzeczywistości jest od Marinette), który dostał od niego na urodziny.

Była jego matką i żoną jego ojca. Jak wspomniał chłopak w webizodzie, zniknęła bez śladu, zmieniając ojca na całkiem innego człowieka. Chłopak bardzo za nią tęskni, brakuje mu jej i bardzo ją kocha.

Nino jest najlepszym przyjacielem Adriena. Chłopak docenia jego współczucie i opiekuńczy stosunek. Zawsze sobie pomagają.

Mimo, że znał Chloé wcześniej, Adrien nie czuje nic wobec niej. Kiedy dowiaduje się od Nino, że Alya myśli, że Chloé jest Biedronką, jest mocno zszokowany. Jednak po odkryciu tego, że Chloé tylko udaje Biedronkę, czuje ulgę i bardzo się cieszy.

Zdolności

Adrien jest modelem i bierze udział w wielu sesjach zdjęciowych. Oprócz tego uczęszcza na lekcje szermierki, gry na pianinie oraz uczy się języka chińskiego. Trenuje też koszykówkę.

Jako Czarny Kot, jest szybki, zwinny i silny oraz posiada bardzo dobry słuch. Potrafi również widzieć w ciemności. Jego super-mocą jest Kotaklizm, dzięki któremu może zniszczyć dowolną rzecz. Po użyciu tej umiejętności ma pięć minut na to, aby wrócić do swojej normalnej formy.

Występowania

Ciekawostki

Adrien's schedule January to June.jpg

Szczegółowy plan Adriena (styczeń-lipiec)

  • Kocie uszy i ogon Adriena są fałszywe. Jednak czasami można zobaczyć jak nimi sam rusza.
  • Jest wyższy od Biedronki/Marinette o 14 cm.
  • Wizualna różnica między jego codziennym wyglądem, a postacią Czarnego Kota jest większa niż w przypadku Marinette. Również charakter zmienia mu się o wiele bardziej niż dziewczynie.
  • Prawdopodobnie podczas przemiany zyskuje coś na kształt kociego instynktu, dlatego m.in. widzi w ciemnościach i biega często na czterech łapach.
  • Jest uczulony na pióra.

Bez tytułu-0.png

Pokój Adriena

  • Adrien ma duży pokój, w którym nie brakuje rozrywek. W webisode mówi, że wolałby częściej w nim przebywać, ale przez dodatkowe zajęcia nie ma na to czasu.
  • Uwielbia ciastka i croissanty, co możemy zobaczyć podczas jego wizyty w domu Marinette w odcinku Gracz.
  • Jego relacje do Marinette nie są do końca znane. Być może jest to zabieg twórców mający sugerować poprawienie się relacji Marinette i Adriena w drugim sezonie.
  • Jest odpowiedzialny za akumizację Théo Barbot.
  • W odcinku "Kotowtór" możemy poznać jego numer telefonu: +3363512.
  • Na początku Adrien nie chodził do szkoły. Dowiadujemy się o tym w 25 odcinku.
  • Mistrz Fu wybrał go na Czarnego Kota, ponieważ pomógł mu, gdy upadł na ziemię i nie miał siły się podnieść.
Adrienoav.jpg

Wersja PV

  • Pierwotnie miał mieć na imię Félix, zamiast tego wybrano Adrien. Postać Félixa występuje w wersji PV.
  • Francuska nazwa Adrien pochodzi od rzymskiego Hadrianus, co oznacza z Hadrii. W czasach Imperium Rzymskiego, Hadria była miastem w północnych Włoszech, a sama nazwa jest powszechnie tłumaczona jako ciemny.
  • Jako Czarny Kot był asystentem kilku super-złoczyńców. Po raz pierwszy był zaklęty przez Mrocznego Amora, a później przez Lalkarkę i Wonną Księżniczkę. Za każdym razem próbował odebrać swej miłości miraculum.
Podpis adrien.png

Podpis Adriena

  • W odcinku Simon Mówi zostają pokazane jego zdjęcia z matką. Widać ją na tapecie jego komputera oraz kiedy przegląda zdjęcia na telefonie.
    • Odziedziczył po niej uśmiech i oczy.
  • W starożytnym Egipcie kolor czarny był kolorem szczęścia w przeciwieństwie do koloru czerwonego. Przypominał on ludziom urodzajną glebę nad Nilem, z której wyrastały plony.
  • W sezonie drugim zostanie uwięziony w klatce z Marinette. [2]
  • W komiksie Replay dowiadujemy się, że gra w Lacrosse.[3]
  • Jego ulubionym zwierzęciem jest kot.[4]

Transformacja

Miraculous "Stormy Weather" - Adrien's Transformation00:28

Miraculous "Stormy Weather" - Adrien's Transformation

Przypisy

  1. https://twitter.com/Thomas_Astruc/status/680323684561715201
  2. https://twitter.com/Danielamargare7/status/749736620451045377
  3. Zespołowa gra sportowa rozgrywana na trawiastym boisku, polega na umieszczeniu za pomocą specjalnej, trójkątnej rakiety piłki w bramce przeciwnika.
  4. https://officialmiraculousladybug.tumblr.com/post/159385511982/do-you-have-any-fun-facts-about-adrien

Zobacz także...

Więcej z Fandomu

Losowa wiki