FANDOM

 Adrien Agreste LB2 Galeria LB5 Cytaty LisicaIkona Wersja PV PawIkona Koncepcje 
Nikt nie jest niepotrzebny, nawet Chloé. Jak byłem mały i nie wychodziłem, była moją jedyną przyjaciółką.
—Adrien; Dyktatyran

Adrien Agreste – drugi główny bohater serialu Miraculum: Biedronka i Czarny Kot. Uczęszcza do paryskiej szkoły Collège Françoise Dupont, a także zajmuje się modelingiem. Dzięki posiadanemu miraculum w postaci pierścienia, zamieszkiwanego przez kwami o imieniu Plagg, może przemienić się w superbohatera – Czarnego Kota, który posiada moc niszczenia.

Osobowość

Normalnie

Adrien jest charyzmatyczny i miły. Lubi się bawić, ale na co dzień jest poważny i posłuszny. Jeśli coś sprawia mu przykrość, stara się bagatelizować swoje uczucia, jak na przykład w relacji z ojcem. Myśli racjonalnie, lecz wyraża irytację i frustrację, gdy coś jest za trudne lub nie tak. Choć otwarcie jest przyjazny, to tylko przyjaciele mogą poznać o nim prawdę.

Czarny Kot

Adrien woli jednak być Czarnym Kotem, ponieważ wtedy jest pewny siebie, towarzyski, bardziej optymistyczny i otwarty. Czarny Kot mówi to, co przychodzi mu do głowy. Uwielbia żarty i gry słowne, zwłaszcza związane z kotami. Kiedy próbuje uzyskać uwagę Biedronki, w której jest zakochany, przechwala się, jednak jako superbohater nie traci dobroci i troski o innych. Zdeterminowany, by pomagać ludziom, Czarny Kot naprawdę pielęgnuje swoje bycie superbohaterem.

Wygląd

KoncepcjaML1

Adrien w koncepcji

Adrien jest nieco wyższy od Marinette. Posiada średniej długości blond włosy, i zielone oczy. Ma wysportowaną sylwetkę. 

Normalnie

Chłopak ubiera białą koszulę z kołnierzykiem, podwiniętymi rękawami powyżej łokcia i czarną koszulkę z paskami pod spód. Na serdecznym palcu prawej dłoni nosi srebrny pierścień, którego używa do przemieniania się w Czarnego Kota. Dodatkowo chodzi w niebieskich dżinsach oraz pomarańczowych trampkach. Owe buty mają na miejscu kostki z zewnętrznej strony stopy wyszytego czarnego motyla.

Czarny Kot

Po przemianie nosi czarny, skórzany kombinezon ze złotym dzwonkiem na klatce piersiowej. Ma długi pasek, służący jako ogon kota, czarne rękawice z pazurami i buty. Na jego głowie pojawiają się czarne uszy kota, zdolne do ruchu oraz maska tego samego koloru. Jego oczy są zielone i przypominają kocie, a włosy, stając się trochę dłuższe i bardziej potargane, zasłaniają normalne uszy. Pierścień staje się czarny i zyskuje zieloną łapkę w okręgu.

Aqua

Po przemianie wygląd Czarnego Kota ulega małej zmianie. W przeciwieństwie do Biedronki, jego fryzura nie zmienia się. Chłopak ubrany jest w czarny, jednolity kostium, który przypomina strój pływaka. Znikają jego buty oraz rękawiczki, które są widoczne w normalnym wyglądzie super-bohatera. Kostium nie ma również łączeń w okolicach ramion i torsu. Ma głowie widnieją czarne kocie uszy, natomiast oczy przysłania czarna maska. Na przedramionach, przy butach oraz na ogonie znajdują się zielone, półprzeźroczyste płetwy, które pomagają w sprawniejszym poruszaniu się pod wodą. Na szyi bohatera widnieje złoty dzwonek. Biodra chłopaka przeplata czarny pasek z zieloną kocią łapą po środku. Miraculum - pierścień zmienia kolor na zielony.

Ice

Po transformacji Czarny Kot ubrany jest w czarny kostium. Górna część stroju jest przyozdobiona białym zamkiem, który sięga od szyi aż do pasa. Ubranie posiada również dwie małe kieszonki umiejscowione na wysokości brzucha super-bohatera z białymi zamkami. Przy szyi chłopaka wisi złoty dzwonek. Kostium posiada ozdoby w okolicy przedramion, bioder oraz kostek, które kształtem przypominają białe, lodowe kryształy. Buty wykończone są białą podeszwą, do której przytwierdzone są łyżwy. Biodra super-bohatera oplata masywny pas, na środku którego jest umiejscowiona czarna, okrągła ozdoba z zieloną, kocią łapką. Do pasa jest również przymocowany "ogon". Dłonie Czarnego Kota osłaniają czarne rękawiczki z białymi detalami. Podobnie jak w normalnej formie, na jego głowie widnieją czarne, kocie uszy, natomiast oczy zasłania czarna maska.

Miraculum

Adrien posiada miraculum w kształcie pierścienia, dzięki któremu może się zamienić w super-bohatera, Czarnego Kota. Przedmiot jest zamieszkiwany przez kwami o imieniu Plagg. W trzecim sezonie Miraculum Czarnego Kota zostanie połączone z Miraculum Węża, które zamieszkuje kwami Sass.

Broń

Za broń służy mu Koci Kij. Kij ten posiada funkcję komunikatora, dzięki czemu może porozumiewać się z Biedronką na odległość, jest w stanie rozdzielić się na dwie części, wydłużać w nieskończoność oraz posiada wiele innych funkcji, w tym obronne.

Relacje

Marinette Dupain-Cheng/Biedronka

DatKiss2

Próba pocałunku Marinette

Adrien lubi Marinette, choć nie jest z nią w bliższych kontaktach. Mimo to, w niektórych odcinkach wydaje się, że mają ze sobą lepszy kontakt niż zwykle. Myśli, że jest fantastyczną artystką, i mruga do niej od czasu do czasu. Jeśli dziewczyna potrzebuje pomocy, pomaga jej. Raczej nie przeszkadza mu jej dziwne zachowanie. Gdy jako Czarny Kot sprzymierza się z Marinette, aby zatrzymać Ilustrachora w odcinku o tej samej nazwie, flirtuje z nią i obiecuje chronić. Później, jako Adrien, pyta ją, co sądzi o Czarnym Kocie i nie zauważa jej zirytowanego wyrazu twarzy. Dziewczyna odpowiada, że jest fajny, aby go zadowolić. W 26 odcinku można zauważyć jak Adrien stara się załagodzić sytuację z Marinette i cieszy się, kiedy ona mu wybacza. Gdy Plagg mówi, że po jednym dniu on już znalazł sobie dziewczynę, odpowiada, że jest to jego nowa przyjaciółka co bardzo go cieszy, ponieważ chciał zawrzeć nowe znajomości. W odcinku 15 zachowuje się tak, jakby Marinette mu się podobała, lecz na co dzień darzy ją przyjacielską sympatią.

Chłopak jest zakochany w Biedronce, często próbuje zdobyć jej sympatię. Nazywa ją "Moją Panią" (ang. My Lady) i flirtuje z nią w nadziei na odwzajemnienie miłości. Od czasu do czasu, traci brawurę wokół niej tak, jak podczas Walentynek. Pragnie wiedzieć, kim jest naprawdę, jednak szanuje jej życzenie, aby się nie ujawniać. Jako zespół, działają dobrze, chociaż Czarny Kot czasami czuje, że to on musi robić więcej brudnej roboty, ponieważ nie potrafi łapać akum. Czarny Kot jest w pełni gotów poświęcić swoje życie dla Biedronki, co udowodnił chroniąc ją kilka razy przed atakiem. Ma nadzieję, że pewnego dnia, ona odwzajemni jego uczucia. W 10 odcinku, Czarny Kot usiłuje wyznać swoją miłość Biedronce, lecz przez zaakumowanego Kima nie udaje mu się.

Kagami Tsurugi

Adrien i Kagami

Kiedy staje na przeciwko Kagami w pojedynku, odnosi się do niej z szacunkiem, traktując jak równą sobie. Czuje się winny kiedy dziewczyna przegrywa i proponuje jej repasaż. Jest dla dziewczyny życzliwy oraz zachęca ją, aby jeszcze raz spróbowała swoich sił w walce. W odcinku Mrożyciel Adrien zdradza, że spędza z Kagami dużo czasu i od pewnego czasu patrzy na nią w inny sposób. W czasie rozmowy z Marinette wychwala wygląd o raz osobowość japonki. W tym samym odcinku zaprasza dziewczynę na lodowisko. Mimo, że jest zauroczony w Kagami, z jego zachowania wynika, że nadal się waha.

Plagg

Plagg pomaga Adrienowi przemienić się w Czarnego Kota. W przeciwieństwie do Tikki, Plagg zazwyczaj nie pomaga chłopakowi i zwykle robi to, co chce, dlatego blondyn musi czasami przekupić go serem camembert tylko po to, żeby się przemienić. Adrien jest często zirytowany zachowaniem Plagga. Mimo, że jest on często sfrustrowany, nastolatek zwierza mu się i docenia to, co dostaje od niego. Od czasu do czasu Plagg pokazuje, że dba o chłopaka.

Luka Couffaine

Captain (397)

Dokładne relacje Adriena oraz Luki nie są znane. Po raz pierwszy Adrien poznaje chłopaka w odcinku Kapitan Hardrock. Luka z uśmiechem powitał blondyna na statku, pomagając mu wstać z podłogi. Kiedy ciemnowłosy dowiaduje się, że syn pana Agreste potrafi grać na klawiszach, ochoczo wita go w zespole, aby Adrien grał razem z nimi oraz przyjaciółmi w zespole Kocia muza.

Gabriel Agreste

Gabriel and Adrien Agreste Portrait

Adrien z ojcem - portret rodzinny

Choć chłopak kocha ojca, jest rozczarowany tym, jak mało czasu z nim spędza, a także, że ojciec nie poświęca mu uwagi i nie pokazuje swoich uczuć względem syna. Rezerwa i zaniedbanie relacji ojciec-syn jest dla niego bolesne. Jest bardzo zadowolony, gdy jego ojciec robi coś dla niego. Jest wdzięczny za szalik (choć w rzeczywistości jest od Marinette), który dostał od niego na urodziny.

Emilie Agreste

Była jego matką i żoną jego ojca. Jak wspomniał chłopak w webizodzie, zniknęła bez śladu, zmieniając ojca na całkiem innego człowieka. Chłopak bardzo za nią tęskni, brakuje mu jej i bardzo ją kocha.

Nino Lahiffe

Nino jest najlepszym przyjacielem Adriena. Chłopak docenia jego współczucie i opiekuńczy stosunek. Zawsze sobie pomagają.

Chloé Bourgeois

Mimo, że znał Chloé wcześniej, Adrien nie czuje nic wobec niej. Kiedy dowiaduje się od Nino, że Alya myśli, że Chloé jest Biedronką, jest mocno zszokowany. Jednak po odkryciu tego, że Chloé tylko udaje Biedronkę, czuje ulgę i bardzo się cieszy.

Rodzina

Adrien Agreste
(żyje)
Emilie Agreste
(poważnie chora lub nie żyje)

Zdolności

Adrien jest modelem i bierze udział w wielu sesjach zdjęciowych. Oprócz tego uczęszcza na lekcje szermierki, gry na pianinie oraz uczy się języka chińskiego. Trenuje też koszykówkę.

Jako Czarny Kot, jest szybki, zwinny i silny oraz posiada bardzo dobry słuch. Potrafi również widzieć w ciemności. Jego super-mocą jest Kotaklizm, dzięki któremu może zniszczyć dowolną rzecz. Po użyciu tej umiejętności ma pięć minut na to, aby wrócić do swojej normalnej formy.

Występowania

Ciekawostki

Serialowe

Adrien's schedule January to June

Szczegółowy plan Adriena (styczeń-lipiec)

  • Kocie uszy i ogon Adriena są fałszywe. Jednak czasami można zobaczyć jak nimi sam rusza.
    • W odcinku Komplikatorka porusza uszami, słysząc dźwięki za sobą.
  • Wizualna różnica między jego codziennym wyglądem, a postacią Czarnego Kota jest większa niż w przypadku Marinette. Również charakter zmienia mu się o wiele bardziej niż dziewczynie.
  • Prawdopodobnie podczas przemiany zyskuje coś na kształt kociego instynktu, dlatego m.in. widzi w ciemnościach i biega często na czterech łapach.
  • Jest uczulony na pióra.

  • W odcinku Ilustrachor dowiadujemy się, że jego ulubionym przedmiotem jest chemia.
    • We francuskiej wersji językowej mówi o fizyce.
  • W odcinku Diablo Rockman poprosił Marinette o autograf.
Adrien's Room

Pokój Adriena

  • Adrien ma duży pokój, w którym nie brakuje rozrywek. W webisode mówi, że wolałby częściej w nim przebywać, ale przez dodatkowe zajęcia nie ma na to czasu.
  • Uwielbia ciastka i croissanty, co możemy zobaczyć podczas jego wizyty w domu Marinette w odcinku Gracz.
  • Jest odpowiedzialny za zaakumowanie Théo Barbot.
  • W odcinku "Kotowtór"możemy poznać jego numer telefonu: +33635124.
  • Przed rozpoczęciem serii Adrien nie chodził do szkoły. Dowiadujemy się o tym w 25 odcinku.
  • Wang Fu wybrał go na Czarnego Kota, ponieważ pomógł mu, gdy upadł na ziemię i nie miał siły się podnieść.
  • Jako Czarny Kot był asystentem kilku super-złoczyńców. Po raz pierwszy był zaklęty przez Mrocznego Amora, a później przez Lalkarkę, Wonną Księżniczkę, Misia Goryczka, Zombizou
    • W większości przypadków próbował odebrać swej miłości miraculum.
Podpis adrien

Podpis Adriena

  • W odcinku Simon Mówi zostają pokazane jego zdjęcia z matką. Widać ją na tapecie jego komputera oraz kiedy przegląda zdjęcia na telefonie.
    • Odziedziczył po niej uśmiech i oczy.
    • Według Gabriela Agreste bardzo przypomina swoją matkę z wyglądu i osobowości.
  • Jego koci ogon można zdjąć. Widać to w odcinku Kolekcjoner.
  • Marinette podejrzewała go o bycie Władcą Ciem, chociaż nie chciała w to wierzyć.
  • Jego e-mail to adrien@agreste.mode
  • Na Festiwalu Muzyki wystąpił w zespole Kocia muza jako keybordzista, wraz z Rose, Juleką, Ivanem i Luką.
  • W odcinku Syrena próbuje przekupić Plagga serem, żeby dowiedzieć się, co ukrywa przed nim Biedronka.
  • W odcinku Syrena otrzymuje od Mistrza Fu różnokolorowe kawałki sera, które zawierają w sobie mikstury, dzięki którym zyska nowe moce.
  • Nosi bransoletkę, którą dostał od Marinette w odcinku Gracz. Jest to jego talizman szczęścia.
  • Kiedy był dzieckiem, lubił bawić się samochodzikami.
  • Ma figurki akcji, które przedstawiają Biedronkę i Czarnego Kota.
  • W odcinku Królowa Stylu (Wielkie Starcie - część 1), pokazuje się na wybiegu w kapeluszu, który zrobiła Marinette w odcinku Pan Gołąb.
  • W odcinku Królowa Stylu (Wielkie Starcie -część 1) zostaje zamieniony w brokatową statuę.
  • W odcinku Piaskowy Chłopiec zdradzono, że największym koszmarem Adriena jest bycie zamkniętym w domu oraz samotność, natomiast koszmarem Czarnego Kota jest to, że Biedronka nie odwzajemnia jego uczuć oraz pała do niego nienawiścią.

Pozostale

  • Postać Adriena została stworzona w około 2012 roku.[16]
  • Na pytanie z jakiego materiału jest wykonany strój Czarnego Kota, Thomas w żartach odpowiedział, że z "materiału na chłopaka".[17]
    • Skóra jest najbliższa materiałowi, z którego jest wykonany strój Czarnego Kota.[18]
    • Uszy są wykonane z tego samego materiału co reszta stroju.[19]
  • Adrien ogląda anime.[20].
  • Jest trzecim znanym nam posiadaczem Miraculum Czarnego Kota.
  • Thomas Astruc ujawnił, że w przyszłości Adrien i Marinette będą parą.[21]
    • W odcinku Goridzilla nazwano Marinette dziewczyną Adriena.
  • Jego uczucia do Marinette nie są do końca znane. Być może jest to zabieg twórców mający sugerować poprawienie się relacji Marinette i Adriena w drugim sezonie.
Adrienoav

Wersja PV

  • Pierwotnie miał mieć na imię Félix, zamiast tego wybrano Adrien. Postać Félixa występuje w wersji PV.
  • Francuska nazwa Adrien pochodzi od rzymskiego Hadrianus, co oznacza z Hadrii. W czasach Imperium Rzymskiego, Hadria była miastem w północnych Włoszech, a sama nazwa jest powszechnie tłumaczona jako ciemny.
  • W starożytnym Egipcie kolor czarny był kolorem szczęścia w przeciwieństwie do koloru czerwonego. Przypominał on ludziom urodzajną glebę nad Nilem, z której wyrastały plony.
  • W komiksie Replay dowiadujemy się, że gra w Lacrosse.[22]
  • Jego ulubionym zwierzęciem jest kot.[23]
  • Koncepcja postaci Marinette oraz Adriena została stworzona na podstawie Yin Yang i mają wzajemnie się uzupełniać.[24]
  • W 3 sezonie wejdzie w posiadanie Miraculum Węża.
  • Prawdopodobnie wejdzie w posiadanie Miraculum Biedronki.[26]
  • Bohater w przyszłości zostanie pokazana w starszym wieku niż obecnie.[27]

Transformacja

MIRACULOUS 🐱 CAT NOIR - Transformation 🐱 Tales of Ladybug and Cat Noir

Przypisy

  1. Przez Chloe
  2. Przez Chloe
  3. Przez Chloe
  4. Przez Chloe w odcinku Melobestia
  5. Przez Biedronkę
  6. Przez Lady Wifi
  7. Przez Biedronkę w odcinku Mroczny Amor oraz Bobogigant
  8. Przez Biedronkę w odcinku Królowa Wizji, Befanę w odcinku Befana oraz Anansi w odcinku Anansi
  9. Przez Befanę
  10. Przez Rudą Kitkę w odcinku Sapotiki
  11. Przez Biedronkę w odcinku Komplikatorka
  12. Przez Norę w odcinku Anansi
  13. Przez Anansi w odcinku Anansi
  14. Przez Anansi w odcinku Anansi
  15. Przez Anansi w odcinku Anansi
  16. https://twitter.com/thomas_astruc/status/674697032121061376
  22. Zespołowa gra sportowa rozgrywana na trawiastym boisku, polega na umieszczeniu za pomocą specjalnej, trójkątnej rakiety piłki w bramce przeciwnika.
  23. https://officialmiraculousladybug.tumblr.com/post/159385511982/do-you-have-any-fun-facts-about-adrien
  25. https://twitter.com/OMundoGloob/status/1070816116971327488
  27. https://twitter.com/MiraculousINTL/status/1070798660139511808

Zobacz także...

Pokaż/Ukryj
Postacie
Superbohaterowie
Właściciele miraculum

Adrien AgresteMarinette Dupain-Cheng

Poprzedni właściciele miraculum

Bọ rùaCernunnosEgipski posiadacz MiraculumFlecista z HamelnHeraklesHippolytaJoanna d'ArcLa CoccinelleLa MariquitaMicazoyolinMudekudekuTentomushiTomoe GozenSasuke SarutobiStarożytna chińska BiedronkaStarożytna chińska posiadaczka Miraculum LisaStarożytna egipska BiedronkaStarożytny chiński Czarny KotStarożytny chiński posiadacz Miraculum ĆmyStarożytny chiński posiadacz Miraculum PawiaStarożytny chiński posiadacz Miraculum PszczołySun Wukong

Kwami
Główne Kwami

PlaggTikki

Pozostałe Kwami

BarkkDaizziFluffKaalkiLonggMulloNoorooOrikkoPollenRoaarSassStomppTrixxWayzzXuppuZiggy

Wrogowie
Główni przestępcy

AkumaGabriel AgresteSuper-złoczyńcy

Pozostałe postacie
Dzieci i nastolatkowie

Alix KubdelAlya CésaireAugusteAurore BeauréalBezimienny chłopiecChloé BourgeoisElla i Etta CésaireIvan BruelJean DuparcJuleka CouffaineKagami TsurugiKim Lê ChiênKsiążę AliLila RossiLuka CouffaineManon ChamackMarc AncielMax KantéMireille CaquetMylène HaprèleNathanaël KurtzbergNino LahiffeOndineQuentinRose LavillantSabrina RaincomprixWayhem

Dorośli

Alec CataldiAnarka CouffaineAndréAndré BourgeoisArletteArmand D'ArgencourtAudrey BourgeoisBob RothCaline BustierChrisClara ContardClara NightingaleCzarny MieczEmilie AgresteFred HaprèleGina DupainJagged StoneJalil KubdelLokaj JeanMama AugusteMama QuentinaMarlena CésaireNadja ChamackNathalie SancoeurNauczyciel plastykiNora CésaireOpiekunka księcia AliegoOtis CésairePan DamoclesPan KubdelPani MendeleievPani RossiPani TsurugiPenny RollingPhilippePortier hotelowyRoger RaincomprixSabine ChengSarahSimon GrimaultSzofer AdrienaŚwięty MikołajThéo BarbotTom DupainVincentVincent AzaWang ChengWang FuXavier RamierXYZakon Strażników

Inne

AlbertMarkovPosiadacze Miraculum

Zwierzęta

FangKonie

Zapowiedziane
Nadchodzące postacie

Dziadek MarinetteGagotorLindalee RoseMatka SabineNoel LahiffeVivica

Zapowiedziane Kwami

Duusu

Inne
Koncepcje

Komiksy

AdamBreakerCamilla HombeeDoormanGhetto BlasterHowardJorgenKenyaKillabeeKnightowlMajestiaMetal Face DPublic EnemyRybakShaolin SoulSparrowTrash KrakkenTwórca MiraculumUncanny ValleyZamożna kobieta