FANDOM

 Adrien Agreste LB2 Galeria LB5 Wersja PV 
Adrien Agreste/Czarny Kot

Informacje produkcyjne
Głos:

Maksymilian Bogumił (polski)
Kliknij "rozwiń" aby zobaczyć pełną listę

Benjamin Bollen (francuski)
Nam Doh-hyeong (koreański)
Bryce Papenbrook (angielski)
Ziyad Sharif (arabski)

Informacje dodatkowe
Pełne imię: Adrien Agreste
Superbohater: Czarny Kot
Przezwiska: Adrienek (przez Chloé Bourgeois)
Kot
Kotek ([...] kotku)
Gatunek: Człowiek
Płeć: Męska ♂
Wiek: 13-15
Miejsce zamieszkania: Paryż
Rodzina: Gabriel Agreste (ojciec)
Pani Agreste (matka)
Przyjaciele:
Miłosne zainteresowania: Biedronka
Wrogowie: Władca Ciem
Akumy
Współpracownik/cy: Biedronka
Kwami: Plagg
Moce i umiejętności: Kotaklizm
Szermierka
Gra na pianinie
Porozumiewanie się w j. chińskim
Broń: Koci Kij
Plagg, wysuwaj pazury!

—Adrien, podczas transformacji w Czarnego Kota

Adrien Agreste – jest drugim głównym bohaterem serialu Miraculum: Biedronka i Czarny Kot. Uczęszcza do paryskiej szkoły Collège Françoise Dupont, a także zajmuje się modelingiem. Dzięki posiadanemu miraculum w postaci pierścienia, zamieszkiwanego przez kwami o imieniu Plagg, może przemienić się w superbohatera – Czarnego Kota, który posiada moc nieszczęścia i niszczenia.

Osobowość

KoncepcjaML1

Adrien w koncepcji

Wygląd

Adrien ma 180 centymetrów wzrostu. Posiada blond włosy, średniej długości i zielone oczy. Jest umięśniony. Jego ubrania nie są skromne, ponieważ jest modelem.

Miraculum

Adrien posiada miraculum w kształcie pierścienia, dzięki któremu może się zamienić w super-bohatera, Czarnego Kota. Przedmiot jest zamieszkiwany przez kwami o imieniu Plagg.

Broń

Za broń służy mu Koci Kij. Kij ten posiada funkcję komunikatora, dzięki czemu może porozumiewać się z Biedronką na odległość, jest w stanie rozdzielić się na dwie części, wydłużać w nieskończoność oraz posiada wiele innych funkcji, w tym obronne.

Relacje

Zdolności

Adrien jest modelem i bierze udział w wielu sesjach zdjęciowych. Oprócz tego uczęszcza na lekcje szermierki, gry na pianinie oraz uczy się języka chińskiego. Trenuje też koszykówkę.

Jako Czarny Kot, jest szybki, zwinny i silny oraz posiada bardzo dobry słuch. Potrafi również widzieć w ciemności. Jego super-mocą jest Kotaklizm, dzięki któremu może zniszczyć dowolną rzecz. Po użyciu tej umiejętności ma pięć minut na to, aby wrócić do swojej normalnej formy.

Występowania

Ciekawostki

Adrien's schedule January to June

Szczegółowy plan Adriena (styczeń-lipiec)

  • Kocie uszy i ogon Adriena są fałszywe. Jednak czasami można zobaczyć jak nimi sam rusza.
  • Jest wyższy od Biedronki/Marinette o 14 cm.
  • Wizualna różnica między jego codziennym wyglądem, a postacią Czarnego Kota jest większa niż w przypadku Marinette. Również charakter zmienia mu się o wiele bardziej niż dziewczynie.
  • Prawdopodobnie podczas przemiany zyskuje coś na kształt kociego instynktu, dlatego m.in. widzi w ciemnościach i biega często na czterech łapach.
  • Jest uczulony na pióra.

Bez tytułu-0

Pokój Adriena

  • Adrien ma duży pokój, w którym nie brakuje rozrywek. W webisode mówi, że wolałby częściej w nim przebywać, ale przez dodatkowe zajęcia nie ma na to czasu.
  • Uwielbia ciastka i croissanty, co możemy zobaczyć podczas jego wizyty w domu Marinette w odcinku Gracz.
  • Jego relacje do Marinette nie są do końca znane. Być może jest to zabieg twórców mający sugerować poprawienie się relacji Marinette i Adriena w drugim sezonie.
  • Jest odpowiedzialny za akumizację Théo Barbot.
  • W odcinku "Kotowtór" możemy poznać jego numer telefonu: +3363512.
  • Na początku Adrien nie chodził do szkoły. Dowiadujemy się o tym w 25 odcinku.
  • Mistrz Fu wybrał go na Czarnego Kota, ponieważ pomógł mu, gdy upadł na ziemię i nie miał siły się podnieść.
Adrienoav

Wersja PV

  • Pierwotnie miał mieć na imię Félix, zamiast tego wybrano Adrien. Postać Félixa występuje w wersji PV.
  • Francuska nazwa Adrien pochodzi od rzymskiego Hadrianus, co oznacza z Hadrii. W czasach Imperium Rzymskiego, Hadria była miastem w północnych Włoszech, a sama nazwa jest powszechnie tłumaczona jako ciemny.
  • Jako Czarny Kot był asystentem kilku super-złoczyńców. Po raz pierwszy był zaklęty przez Mrocznego Amora, a później przez Lalkarkę i Wonną Księżniczkę. Za każdym razem próbował odebrać swej miłości miraculum.
Podpis adrien

Podpis Adriena

  • W odcinku Simon Mówi zostają pokazane jego zdjęcia z matką. Widać ją na tapecie jego komputera oraz kiedy przegląda zdjęcia na telefonie.
    • Odziedziczył po niej uśmiech i oczy.
  • W starożytnym Egipcie kolor czarny był kolorem szczęścia w przeciwieństwie do koloru czerwonego. Przypominał on ludziom urodzajną glebę nad Nilem, z której wyrastały plony.
  • W sezonie drugim zostanie uwięziony w klatce z Marinette. [2]
  • W komiksie Replay dowiadujemy się, że gra w Lacrosse.[3]
  • Jego ulubionym zwierzęciem jest kot.[4]

Transformacja

Miraculous "Stormy Weather" - Adrien's Transformation00:28

Miraculous "Stormy Weather" - Adrien's Transformation

Przypisy

  1. https://twitter.com/Thomas_Astruc/status/680323684561715201
  2. https://twitter.com/Danielamargare7/status/749736620451045377
  3. Zespołowa gra sportowa rozgrywana na trawiastym boisku, polega na umieszczeniu za pomocą specjalnej, trójkątnej rakiety piłki w bramce przeciwnika.
  4. https://officialmiraculousladybug.tumblr.com/post/159385511982/do-you-have-any-fun-facts-about-adrien

Zobacz także...