FANDOM

 Akuma LB2 Galeria 
Akuma
Akuma
Informacje
Typ: Przekształcacz/broń
Właściciel: Władca Ciem

Akuma – przemieniony motyl, przenoszący moc Władcy Ciem na wybraną osobę. Wnika w przedmiot, tworząc więź pomiędzy ofiarą, a Władcą Ciem. Odpowiedzialne jest za przekształcanie ludzi w super-złoczyńców. Władca Ciem posługuje się nimi, by zagrozić Biedronce i Czarnemu Kotu, chcąc zdobyć ich Miracula.

Wygląd

Akuma to czarny motyl z fioletowymi plamkami na krawędziach skrzydeł i otaczającą go fioletową poświatą. Gdzieniegdzie prześwituje biały kolor.

Zdolności

Celem akumy jest posiąść ważny dla danej osoby przedmiot, tworząc powiązanie między nią a Władcą Ciem. Motyl ukryty w przedmiocie uwalnia czarno-fioletowy dym, który przemienia zwyczajną osobę w super-złoczyńcę. Każdy z nich posiada indywidualne moce.

Akuma jest kontrolowana przez Władcę Ciem. To dzięki niej może zapanować nad złoczyńcą, lecz taka osoba zachowuje również własną wolę.

Przebieg zmiany motyla w akumę

Akuma corruption

Występowania

Ciekawostki

  • W języku japońskim słowo Akuma (悪魔) oznacza diabeł lub demon.
  • Jeżeli Akuma nie zostanie złapana, klonuje się. Można to zobaczyć w odcinku Kamienne Serce (Początki - część 2).
  • W odcinku 26 Akuma jest przetrzymywana w lasce Władcy Ciem.
  • W większości azjatyckich tradycji, motyle są symbolem zmian i pecha.
    • W niektórych wierzeniach animistycznych, widok zbliżającego się lub wlatującego do domu motyla lub ćmy oznacza niespodziewanego gościa lub intruza, który pojawi się w najbliższej przyszłości.

Zobacz także...