FANDOM

Screen shot 2015-07-24 at 2.59.02 PM
Uwaga, spoiler!
 Alya Césaire LB2 Galeria 
Trixx, do ataku!

—Alya, podczas transformacji w Rudą Kitkę

Alya Césaire – najlepsza przyjaciółka Marinette. Uczęszcza do paryskiej szkoły Collège Françoise Dupont. W odcinku Lady Wifi zostaje zawieszona na tydzień przez dyrektora z powodu fałszywych zeznań Chloé, przez co staje się kolejną ofiarą akumy i zmienia się w super-złoczyńcę - Lady Wifi.

W odcinku Sapotiki, Biedronka prosi ją o pomoc dając Miraculum Lisa, dzięki czemu mogła przemienić się w Rudą Kitkę i walczyć razem z superbohaterką.

Osobowość

Alya jest energiczna, lojalna, ciekawska oraz bardzo konkretna i pomocna. Często pomaga swojej przyjaciółce przezwyciężyć nieśmiałość. Jest ewidentnie uzależniona od swojego smartfona. Prowadzi Biedrobloga, stronę w pełni poświęconą Biedronce. Dziewczyna łatwo się ekscytuje sprawami związanymi z paryską super-bohaterką. Zbyt pochopnie wyciąga wnioski. Możemy to zobaczyć w odcinku Lady Wifi, kiedy twierdzi, że to Chloé jest Biedronką. Często ryzykuje swoim bezpieczeństwem, aby zdobyć informacje na swojego bloga. Zamierza odkryć prawdziwą tożsamość Biedronki za wszelką cenę.

Lady Wifi jest pewna siebie i przebiegła. Zrobi wszystko, aby odkryć prawdziwą tożsamość Biedronki i ujawnić ją ludziom.

Po przemianie charakter dziewczyny nie zmienia się zbytnio. Nadal jest ciekawa jaką tożsamość skrywają super-bohaterowie i bardzo się nimi interesuje. Jest bardzo lojalna oraz chętnie pomaga super-bohaterom, aby ocalić swoje siostry. W chwili gdy dostaje Miraculum jest bardzo podekscytowana i nie chce go oddać, twierdząc, że byłaby dobrym super-bohaterem, ostatecznie jednak spełnia swoją obietnicę i oddaje Miraculum Lisa.

Wygląd

Alya jest średniego wzrostu, o ciemnej karnacji i piwnych oczach. Ma ciemnobrązowe, falowane włosy z jasnymi końcówkami podchodzącymi pod kolor rudy. Nad prawą brwią widnieje pieprzyk. Nosi okulary z czarnymi, grubymi oprawkami. Ubiera się w biało-pomarańczowo-fioletową koszulę w kratkę, niebieskie dżinsy oraz czarno-białe tenisówki.

Jako Lady Wifi nosi na sobie czarny strój z białymi zdobieniami. Na popiersiu ma fioletowy symbol Wifi. Jej twarz w połowie zakryta jest czarną maską, a oczy przybierają czerwoną barwę. Jej fryzura nie ulega żadnym zmianom.

Super-bohaterka ma falowane włosy w rudo-rdzawym kolorze z białymi końcówkami, które upięte są w wysoki kucyk. Twarz zakrywa maska z pomarańczowym kolorze u góry oraz białym u dołu. W górnej części maski znajdują się czarne, owalne zdobienia, które wyglądem przypominają brwi. Dziewczyna ubrana jest w kostium, który imituje umaszczenie Trixx. Strój oraz ogon są biało-pomarańczowe. Uszy natomiast są pomarańczowe z czarnymi końcówkami oraz białym środkiem. Góra jej stroju oraz ogon krojem przypominają frak. Bohaterka ma czarne buty sięgające powyżej kolan, długie rękawiczki oraz kołnierz tego samego koloru. Końcówki lisich uszu są czarne. Na pomarańczowych podeszwach widnieje czarny wzór w kształcie lisich łap. Na jej szyi widnieje Miraculum Lisa.

Miraculum

W odcinku Sapotiki, Biedronka wręczyła jej Miraculum Lisa - naszyjnik zamieszkiwany przez kwami o imieniu Trixx, którego może użyć do przemiany w superbohaterkę, Rudą Kitkę. Dziewczyna chciała zatrzymać Miraculum, i prawie się jej to udało. Jednak oddała je i pokazała, że szanuję wolę Biedronki oraz rozumie, że to poważna sprawa.

Broń

Za broń służy jej Flet Rudej Kitki, a jej super-mocą jest Miraż. Ruda Kitka może go używać również do walki wręcz.

Relacje

Alya i Marinette są najlepszymi przyjaciółkami, często się spotykają i pomagają sobie nawzajem. Mulatka często zachęca tę drugą, aby porozmawiała z Adrienem. Alya pomaga jej również zdobyć serce chłopaka.

Dziewczyna jest wielką fanką Biedronki i prowadzi fan-blog o nazwie Biedroblog, który w pełni poświęca swojej idolce. Chce dowiedzieć się o niej jak najwięcej informacji oraz odkryć jej prawdziwą tożsamość. Zdaje się wiedzieć, że przemiany super-bohaterów są tymczasowe.

Mimo, że nie rozmawiają zbyt często, zdają się ze sobą przyjaźnić. Alya nie ma problemów, aby swobodnie rozmawiać z chłopakiem, czy też poprosić go o przysługę.

Dziewczyna zastanawia się, kim jest Czarny Kot i również chce odkryć jego prawdziwą tożsamość. Podejrzewała nawet, że może być nim Adrien. Podejrzenia wzięły się od przerobionego zdjęcia, które sama zrobiła.

...

Alya i Nino dobrze się ze sobą dogadują. W odcinku Lady Wifi, Nino pomaga dziewczynie zdemaskować Chloe, kiedy Alya podejrzewa, że to właśnie ona może być Biedronką. W odcinku Postraszycielka pracują razem nad scenariuszem do filmu. Kiedy dziewczyna dowiaduje się o zmianach w scenariuszu, pomiędzy nimi dochodzi do sprzeczki. Początkowo chłopak podkochiwał się w przyjaciółce Alyi, później się to zmieniło, gdy zostali zamknięci przez Biedronkę w klatce w zoo na kilka godzin. Alya i Nino zakochali się w sobie i od tamtej pory są parą.

Dziewczyny nie lubią się, jednak Alya zdaje się ją tolerować. W odcinku Lady Wifi zauważa jak Chloé chowa do swojej torebki kostium Biedronki oraz jo-jo, przez co podejrzewa, że to właśnie ona jest Biedronką.

Zdolności

Alya jest świetną obserwatorką i blogerką, prowadząc bloga o nazwie Biedroblog, na którym dąży do poznania prawdziwej tożsamości Biedronki. Jest też świetną reporterką.

Jako Ruda Kitka, jest szybka i zwinna, choć Biedronka musiała utrzymać raz ją na powierzchni. Używa swojego fletu do walki wręcz. Jej supermocą jest Miraż, zdolność tworzenia iluzji. Używa jej poprzez granie na swoim flecie. Jednak po użyciu jej super-mocy, ma tylko pięć minut do przemiany zwrotnej.

Występowania

Ciekawostki

Alya&Marinette koncepcja

Marinette i Alya (po prawej) w koncepcji

  • Ma 166 centymetrów wzrostu.
  • Odcinek Riposta to jak dotąd jedyny epizod, w którym Alya się nie pojawiła.
  • W 12 odcinku została wice-przewodniczącą.
  • W przyszłości chce zostać reporterką. Zostało to zdradzone w 5 odcinku Miraculum: Sekrety - Marinette et Alya.
  • Marinette wspomina w jednym z sekretnych odcinków, że Alya jest świetnym obserwatorem.
  • Dziewczyna jest wyjątkowo ciekawska, a czasem wręcz zbytnio. Dowiadujemy się o tym w 5 odcinku Miraculum: Sekrety - Marinette et Alya.
  • W odcinku Lady Wifi przerobiła zdjęcia Adriena sugerując, że wyglądem przypomina Czarnego Kota.
  • W odcinku Lady Wifi dowiadujemy się, że dziewczyna prowadzi szkolny blog.
  • W odcinku Panterman możemy poznać jej numer telefonu: +33636768.
  • We wcześniejszej koncepcji serialu, dziewczyna nie nosiła okularów. Zamiast tego miała na głowie okulary przeciwsłoneczne.
  • Jej rodzina pochodzi z Martyniki.
    • Ich nazwisko może być odniesieniem do Aimé Césaire'a - afrokaraibsko-francuskiego pisarza i polityka, który żył i mieszkał na tym zamorskim departamencie.
  • Fragment stroju super-bohaterki zaprezentowano na panelu Anime Expo 2016. [1]
    • Zostało to potwierdzone na San Diego Comic Con 2016. Ujawniono również, że pojawi się ona w drugim sezonie serialu.[2]
  • Na panelu New York Comic Con 2016 zdradzono, że posiadaczką Miraculum Lisa zostanie Alya Césaire. Wtedy też ujawniono jej wygląd jako superbohaterki. [3]
  • Na jednym z projektów, Chibi icon, włosy dziewczyny związane są w koński ogon a maska ma inne kolory - pomarańczowy u góry oraz biały u dołu.[4]
    • Na New York Toy Fair 2017 wśród przedstawionych zabawek znalazł się wizerunek przyszłej właścicielki Miraculum Lisa, gdzie jej włosy upięte są w kucyk. Bohaterka posiada również maskę taką, jaką ma przedstawiona wcześniej ikonka.
    • Na evencie został przedstawiony również inny jej wygląd, który nieco różni się od pierwszego projektu pokazanego na New York Comic Con 2016.
  • Jej imię jako super-bohaterki, Rena Rouge, zostało ujawnione 31 sierpnia 2017 roku na konferencji prasowej TFOU.
    • Pierwszy człon imienia - "rena" jest skrótem od francuskiego słowa renard czyli lis, zaś drugi człon "rouge" oznacza po francusku rudy.
  • Jako super-bohaterka pojawiła się w odcinku Sapotiki, jednak musiała oddać swoje Miraculum.
    • Po raz kolejny Biedronka korzysta z jej pomocy w odcinku Syren. Tak jak poprzednim razem, Alya musiała oddać swoje miraculum.

Przypisy

Zobacz też...

ve Postacie Pokaż/Ukryj
Superbohaterowie
Właściciele miraculum
Adrien AgresteMarinette Dupain-Cheng
Kwami
NoorooPlaggTikkiTrixxWayzz
Poprzedni właściciele miraculum
Bọ rùaCernunnosEgipski posiadacz MiraculumHeraklesHippolytaJoanna d'ArcLa CoccinelleLa MariquitaMicazoyolinMistontliMudekudekuTentomushiTomoe GozenSasuke SarutobiStarożytna egipska BiedronkaSun Wukong
Wrogowie
Główni przestępcy
AkumaGabriel AgresteSuper-złoczyńcy
Pozostałe postacie
Dzieci i nastolatkowie
Alix KubdelAlya CésaireAugusteAurore BeauréalChloé BourgeoisElla i Etta CésaireIvan BruelJean DuparcJuleka CouffaineKagami TsurugiKim Lê ChiênKsiążę AliLila RossiLuka CouffaineManon ChamackMax KantéMireille CaquetMylène HaprèleNathanaël KurtzbergNino LahiffeOndineRose LavillantSabrina RaincomprixWayhem
Dorośli
Alec CataldiAnarka CouffaineAndréAndré BourgeoisArletteArmand D'ArgencourtBob RothCaline BustierChrisClara ContardClara NightingaleEmilie AgresteFred HaprèleGina DupainJagged StoneJalil KubdelLokaj JeanMama AugusteMarlena CésaireMistrz FuNadja ChamackNathalie SancoeurOpiekunka księcia AliegoOtis CésairePan DamoclesPani MendeleievPani TsurugiPan KubdelPenny RollingPortier hotelowyRoger RaincomprixSabine ChengSarahSimon GrimaultSzofer AdrienaThéo BarbotTom DupainVincentVincent AzaWang ChengXavier RamierXYZakon Strażników
Inne
AlbertMarkov
Zwierzęta
FangKonie
Odcinki specjalne
Święty Mikołaj
Zapowiedziane
Nadchodzące postacie
Audrey BourgeoisCarapaceChris LahiffeFrozerGagotorLe PaonLindalee RoseMarcMatka SabineNieznany posiadacz MiraculumNora CésaireSandboyThomas AstrucVivica
Zapowiedziane Kwami
DuusuKwami BawołaKwami KogutaKwami KoniaKwami KozyKwami KrólikaKwami MałpyKwami PsaKwami SmokaKwami SzczuraKwami ŚwiniKwami TygrysaKwami WężaPollen
Postacie nienależące do uniwersum Miraculum
Andy (GhostForce)Liv (GhostForce)Pixie Girl (postać)Sam (GhostForce)
Inne
Koncepcje
Komiksy
AdamBirdyBreakerCamilla HombeeDoormanGhetto BlasterHowardJorgenKenyaKillabeeKnightowlMajestiaMetal Face DPublic EnemyShaolin SoulSilurusTrash KrakkenTwórca MiraculumUncanny ValleyZamożna kobieta