FANDOM

 Alya Césaire LB2 Galeria 
Ja? Mam pomóc super-bohaterce? Marzę o tym. Czekaj, muszę się pochwalić Marinette.
—Alya; Sapotiki

Alya Césaire – najlepsza przyjaciółka Marinette. Uczęszcza do paryskiej szkoły Collège Françoise Dupont. W odcinku Lady Wifi zostaje zawieszona na tydzień przez dyrektora z powodu fałszywych zeznań Chloé, przez co staje się kolejną ofiarą akumy i zmienia się w super-złoczyńcę - Lady Wifi.

W odcinku Sapotiki, Biedronka prosi ją o pomoc dając Miraculum Lisa, dzięki czemu mogła przemienić się w Rudą Kitkę i walczyć razem z superbohaterką.

Osobowość

Normalnie

Alya jest energiczna, lojalna, ciekawska oraz bardzo konkretna i pomocna. Często pomaga swojej przyjaciółce przezwyciężyć nieśmiałość. Jest ewidentnie uzależniona od swojego smartfona. Prowadzi Biedrobloga, stronę w pełni poświęconą Biedronce. Dziewczyna łatwo się ekscytuje sprawami związanymi z paryską super-bohaterką. Zbyt pochopnie wyciąga wnioski. Możemy to zobaczyć w odcinku Lady Wifi, kiedy twierdzi, że to Chloé jest Biedronką. Często ryzykuje swoim bezpieczeństwem, aby zdobyć informacje na swojego bloga. Zamierza odkryć prawdziwą tożsamość Biedronki za wszelką cenę. Nienawidzi kiedy starsza siostra traktuje ją jak małe dziecko i przesadnie się o nią troszczy.

Lady Wifi

Lady Wifi jest pewna siebie i przebiegła. Zrobi wszystko, aby odkryć prawdziwą tożsamość Biedronki i ujawnić ją ludziom.

Ruda Kitka

Po przemianie charakter dziewczyny nie zmienia się zbytnio. Nadal jest ciekawa jaką tożsamość skrywają super-bohaterowie i bardzo się nimi interesuje. Jest bardzo lojalna oraz chętnie pomaga super-bohaterom, aby ocalić swoje siostry. W chwili gdy dostaje Miraculum jest bardzo podekscytowana i nie chce go oddać, twierdząc, że byłaby dobrym super-bohaterem, ostatecznie jednak spełnia swoją obietnicę i oddaje Miraculum Lisa.

Wygląd

Normalnie

Alya jest średniego wzrostu, o ciemnej karnacji i piwnych oczach. Ma ciemnobrązowe, falowane włosy z jasnymi końcówkami podchodzącymi pod kolor rudy. Nad prawą brwią widnieje pieprzyk. Nosi okulary z czarnymi, grubymi oprawkami. Ubiera się w biało-pomarańczowo-fioletową koszulę w kratkę, niebieskie dżinsy oraz czarno-białe tenisówki.

Lady Wifi

Jako Lady Wifi nosi na sobie czarny strój z białymi zdobieniami. Na popiersiu ma fioletowy symbol Wifi. Jej twarz w połowie zakryta jest czarną maską, a oczy przybierają czerwoną barwę. Jej fryzura nie ulega żadnym zmianom.

Ruda Kitka

Super-bohaterka ma falowane włosy w rudo-rdzawym kolorze z białymi końcówkami, które upięte są w wysoki kucyk. Twarz zakrywa maska z pomarańczowym kolorze u góry oraz białym u dołu. W górnej części maski znajdują się czarne, owalne zdobienia, które wyglądem przypominają brwi. Dziewczyna ubrana jest w kostium, który imituje umaszczenie Trixx. Strój oraz ogon są biało-pomarańczowe. Uszy natomiast są pomarańczowe z czarnymi końcówkami oraz białym środkiem. Góra jej stroju oraz ogon krojem przypominają frak. Bohaterka ma czarne buty sięgające powyżej kolan, długie rękawiczki oraz kołnierz tego samego koloru. Końcówki lisich uszu są czarne. Na pomarańczowych podeszwach widnieje czarny wzór w kształcie lisich łap. Na jej szyi widnieje Miraculum Lisa.

Miraculum

W odcinku Sapotiki, Biedronka wręczyła jej Miraculum Lisa - naszyjnik zamieszkiwany przez kwami o imieniu Trixx, którego może użyć do przemiany w superbohaterkę, Rudą Kitkę. Dziewczyna chciała zatrzymać Miraculum, i prawie się jej to udało. Jednak oddała je i pokazała, że szanuję wolę Biedronki oraz rozumie, że to poważna sprawa.

Broń

Za broń służy jej Flet Rudej Kitki, a jej super-mocą jest Miraż. Ruda Kitka może go używać również do walki wręcz.

Relacje

Marinette Dupain-Cheng/Biedronka

Alya i Marinette są najlepszymi przyjaciółkami, często się spotykają i pomagają sobie nawzajem. Mulatka często zachęca tę drugą, aby porozmawiała z Adrienem. Alya pomaga jej również zdobyć serce chłopaka.

Dziewczyna jest wielką fanką Biedronki i prowadzi fan-blog o nazwie Biedroblog, który w pełni poświęca swojej idolce. Chce dowiedzieć się o niej jak najwięcej informacji oraz odkryć jej prawdziwą tożsamość. Zdaje się wiedzieć, że przemiany super-bohaterów są tymczasowe.

Adrien Agreste/Czarny Kot

Mimo, że nie rozmawiają zbyt często, zdają się ze sobą przyjaźnić. Alya nie ma problemów, aby swobodnie rozmawiać z chłopakiem, czy też poprosić go o przysługę.

Dziewczyna zastanawia się, kim jest Czarny Kot i również chce odkryć jego prawdziwą tożsamość. Podejrzewała nawet, że może być nim Adrien. Podejrzenia wzięły się od przerobionego zdjęcia, które sama zrobiła.

Nino Lahiffe

...

Alya i Nino dobrze się ze sobą dogadują. W odcinku Lady Wifi, Nino pomaga dziewczynie zdemaskować Chloe, kiedy Alya podejrzewa, że to właśnie ona może być Biedronką. W odcinku Postraszycielka pracują razem nad scenariuszem do filmu. Kiedy dziewczyna dowiaduje się o zmianach w scenariuszu, pomiędzy nimi dochodzi do sprzeczki. Początkowo chłopak podkochiwał się w przyjaciółce Alyi, później się to zmieniło, gdy zostali zamknięci przez Biedronkę w klatce w zoo na kilka godzin. Alya i Nino zakochali się w sobie i od tamtej pory są parą.

Chloé Bourgeois

Dziewczyny nie lubią się, jednak Alya zdaje się ją tolerować. W odcinku Lady Wifi zauważa jak Chloé chowa do swojej torebki kostium Biedronki oraz jo-jo, przez co podejrzewa, że to właśnie ona jest Biedronką.

Zdolności

Alya jest świetną obserwatorką i blogerką, prowadząc bloga o nazwie Biedroblog, na którym dąży do poznania prawdziwej tożsamości Biedronki. Jest też świetną reporterką.

Jako Ruda Kitka, jest szybka i zwinna, choć Biedronka musiała utrzymać raz ją na powierzchni. Używa swojego fletu do walki wręcz. Jej supermocą jest Miraż, zdolność tworzenia iluzji. Używa jej poprzez granie na swoim flecie. Jednak po użyciu jej super-mocy, ma tylko pięć minut do przemiany zwrotnej.

Występowania

Ciekawostki

Serialowe

  • Odcinek Riposta i Reverser to jak dotąd jedyne epizody, w których Alya się nie pojawiła.
  • W odcinku Czarny Miecz została wice-przewodniczącą.
  • W przyszłości chce zostać reporterką. Zostało to zdradzone w 5 odcinku Miraculum: Sekrety - Marinette et Alya.
  • Marinette wspomina w jednym z sekretnych odcinków, że Alya jest świetnym obserwatorem.
  • Dziewczyna jest wyjątkowo ciekawska, a czasem wręcz zbytnio. Dowiadujemy się o tym w 5 odcinku Miraculum: Sekrety - Marinette et Alya.
  • W odcinku Lady Wifi przerobiła zdjęcia Adriena sugerując, że wyglądem przypomina Czarnego Kota.
  • W odcinku Lady Wifi dowiadujemy się, że dziewczyna prowadzi szkolny blog.
  • W odcinku Panterman możemy poznać jej numer telefonu: +33636768.
  • Jako super-bohaterka pojawiła się w odcinku Sapotiki, jednak musiała oddać swoje Miraculum.
    • Po raz kolejny Biedronka korzysta z jej pomocy w odcinku Syren. Tak jak poprzednim razem, Alya musiała oddać swoje miraculum.
  • Prawdopodobnie wie, że Nino to Carapace.

Pozostałe

Alya&Marinette koncepcja

Marinette i Alya (po prawej) w koncepcji

  • We wcześniejszej koncepcji serialu, dziewczyna nie nosiła okularów. Zamiast tego miała na głowie okulary przeciwsłoneczne.
  • Jej rodzina pochodzi z Martyniki.[1]
    • Ich nazwisko może być odniesieniem do Aimé Césaire'a - afrokaraibsko-francuskiego pisarza i polityka, który żył i mieszkał na tym zamorskim departamencie.
  • Fragment stroju Rudej Kitki zaprezentowano na panelu Anime Expo 2016. [2]
    • Zostało to potwierdzone na San Diego Comic Con 2016. Ujawniono również, że pojawi się ona w drugim sezonie serialu.[3]
  • Na panelu New York Comic Con 2016 zdradzono, że to Alya zostanie posiadaczką Miraculum Lisa. Wtedy też ujawniono jej wygląd jako super-bohaterki. [4]
  • Na jednym z projektów, Chibi icon, włosy Rudej Kitki związane są w koński ogon a maska ma inne kolory - pomarańczowy u góry oraz biały u dołu, w przeciwieństwie do początkowych projektów. [5]
    • Na New York Toy Fair 2017 wśród przedstawionych zabawek znalazł się wizerunek przyszłej właścicielki Miraculum Lisa, gdzie jej włosy upięte są w kucyk. Bohaterka posiada również maskę taką, jaką ma przedstawiona wcześniej ikonka.
    • Na evencie został przedstawiony również inny jej wygląd, który nieco różni się od pierwszego projektu pokazanego na New York Comic Con 2016.
  • Jej imię jako super-bohaterki, Rena Rouge, zostało ujawnione 31 sierpnia 2017 roku na konferencji prasowej TFOU.
    • Pierwszy człon imienia - "rena" jest skrótem od francuskiego słowa renard czyli lis, zaś drugi człon "rouge" oznacza po francusku rudy.
  • Podobnie jak reszta rodziny, jej postać nawiązuje do słynnej piosenkarki, Aaliyah.[6]
  • W początkowej koncepcji Alya wiedziała, że Marinette jest Biedronką.[7]

Transformacja

MIRACULOUS 🦊 RENA ROUGE - Transformation 🦊 Tales of Ladybug and Cat Noir

Przypisy

Zobacz też...

Pokaż/Ukryj
Postacie
Superbohaterowie
Właściciele miraculum

Adrien AgresteMarinette Dupain-Cheng

Poprzedni właściciele miraculum

Bọ rùaCernunnosEgipski posiadacz MiraculumFlecista z HamelnHeraklesHippolytaJoanna d'ArcLa CoccinelleLa MariquitaMicazoyolinMistontliMudekudekuTentomushiTomoe GozenSasuke SarutobiStarożytna chińska BiedronkaStarożytna chińska posiadaczka Miraculum LisaStarożytna egipska BiedronkaStarożytny chiński Czarny KotStarożytny chiński posiadacz Miraculum ĆmyStarożytny chiński posiadacz Miraculum PawiaStarożytny chiński posiadacz Miraculum PszczołySun Wukong

Kwami
Główne Kwami

PlaggTikki

Pozostałe Kwami

Kwami BawołaKwami KogutaKwami KoniaKwami KozyKwami KrólikaKwami MałpyKwami PsaKwami SmokaKwami SzczuraKwami ŚwiniKwami TygrysaNoorooPollenSassTrixxWayzz

Wrogowie
Główni przestępcy

AkumaGabriel AgresteSuper-złoczyńcy

Pozostałe postacie
Dzieci i nastolatkowie

Alix KubdelAlya CésaireAugusteAurore BeauréalBezimienny chłopiecChloé BourgeoisElla i Etta CésaireIvan BruelJean DuparcJuleka CouffaineKagami TsurugiKim Lê ChiênKsiążę AliLila RossiLuka CouffaineManon ChamackMarc AncielMax KantéMireille CaquetMylène HaprèleNathanaël KurtzbergNino LahiffeOndineRose LavillantSabrina RaincomprixWayhem

Dorośli

Alec CataldiAnarka CouffaineAndréAndré BourgeoisArletteArmand D'ArgencourtAudrey BourgeoisBob RothCaline BustierChrisClara ContardClara NightingaleEmilie AgresteFred HaprèleGina DupainJagged StoneJalil KubdelLokaj JeanMama AugusteMarlena CésaireNadja ChamackNathalie SancoeurNauczyciel plastykiNora CésaireOpiekunka księcia AliegoOtis CésairePan DamoclesPani MendeleievPani TsurugiPan KubdelPenny RollingPhilippePortier hotelowyRoger RaincomprixSabine ChengSarahSimon GrimaultSzofer AdrienaThéo BarbotTom DupainVincentVincent AzaWang ChengWang FuXavier RamierXYZakon Strażników

Inne

AlbertMarkov

Zwierzęta

FangKonie

Odcinki specjalne

Święty Mikołaj

Zapowiedziane
Nadchodzące postacie

Dziadek MarinetteGagotorLindalee RoseMatka SabineMayuraNieznany posiadacz MiraculumNoel LahiffeThomas AstrucVivica

Zapowiedziane Kwami

Duusu

Inne
Koncepcje

Komiksy

AdamBirdyBreakerCamilla HombeeDoormanGhetto BlasterHowardJorgenKenyaKillabeeKnightowlMajestiaMetal Face DPublic EnemyRybakShaolin SoulTrash KrakkenTwórca MiraculumUncanny ValleyZamożna kobieta