FANDOM

 Chloé Bourgeois LB2 Galeria LB5 Cytaty 
Wszystko przez tą żałosną zołzę Marinette . To najgorsza dziewczyna w klasie, która mnie nienawidzi. Nastawia wszystkich przeciwko mnie...
—Chloé; Dyktatyran

Chloé Bourgeois – jest rywalką Marinette i uczennicą paryskiej szkoły Collège Françoise Dupont. W odcinku Antybiedrona staje się super-złoczyńcą – kopią Biedronki, Antybiedroną.

W odcinku Królowa Stylu (Wielkie Starcie - część 1) odnajduje Miraculum Pszczoły, które wcześniej zgubiła Biedronka. Zaciekawiona zabiera biżuterię ze sobą, poznając w tej sposób powiązane z Miraculum kwami, Pollen. W odcinku Królowa Os (Wielkie Starcie - część 2), będąc zazdrosną o Marinette, na oczach wszystkich przemienia się w Królową Pszczół. Nie chcąc oddać Miraculum ucieka, po czym zostaje zaakumowana w Królową Os. Po powrocie do swojej normalnej postaci w końcu zgadza się oddać Miraculum Pszczoły.

W odcinku Dyktatyran Biedronka daje jej Miraculum Pszczoły, dzięki czemu po raz kolejny zamienia się w Królową Pszczół. Tym razem współpracuje z super-bohaterką i ochoczo pomaga jej w pokonaniu Dyktatyrana.

Osobowość

KoncepcjaML4

Chloé w koncepcji

Normalnie

Chloé jest bardzo zapatrzoną w siebie, samolubną i fałszywą osobą. Zrobi wszystko, aby postawić siebie w jak najlepszym świetle i robi na złość innym uczniom. Szczególnie nie lubi Marinette, która tak jak ona jest zauroczona Adrienem. Poniża ją, gdy tylko nadarzy się do tego okazja. Mimo wszystko, kiedy dziewczyna naprawdę tego chce, potrafi być miła, choć sprawia jej to wyjątkową trudność, jak to jest przedstawione w odcinku Miś Goryczek. Jej wzorem do naśladowania jest jej mama. Podobnie jak Audrey, mówi, zachowuje się oraz porusza w podobny sposób jak jej rodzicielka. Bardzo zależy jej na tym, aby zaimponować swojej mamie i z bólem przyjmuje jej krytykę. Denerwuje się kiedy Audrey bardziej docenia Marinette niż ją.

Antybiedrona

Dziewczyna chce stać się super-bohaterką. Stara się wszystkim udowodnić, że to ona jest Biedronką i najlepszą dziewczyną na świecie. Próbuje ukraść miracula oraz upokorzyć i zniszczyć prawdziwą Biedronkę.

Królowa Pszczół

Chcąc pokazać jak bardzo jest wyjątkowa, Królowa Pszczół szuka okazji, aby ją zauważono. Nie widząc nikogo w potrzebie, sama stwarza niebezpieczną sytuację, aby zaprezentować się jak najlepiej, nawet jeśli ucierpią na tym inne osoby. Kiedy Biedronka chce odzyskać Miraculum, Królowa Pszczół sprzeciwia się i ucieka. W odcinku Dyktatyran jej nastawienie zmienia się. Cieszy się kiedy Biedronka postanowiła jej zaufać i poprosić o pomoc, wręczając dziewczynie Miraculum Pszczoły. Jest bardzo energiczna, dzielna oraz odważna, pomagając super-bohaterce w walc z Dyktatyranem. Po zakończonej misji bez sprzeciwu oddaje Biedronce swoje Miraculum.

Królowa Os

Podobnie jak wcześniej, jako Królowa Os chce pokazać swoją wyjątkowość. Używa na wszystkich swojej super-umiejętności, aby ich unieruchomić. Nie chce oddać swojego Miraculum. Zaczyna walczyć z super-bohaterami z pomocą os, które kontroluje.

Wygląd

Normalnie

Chloé jest średniego wzrostu, ma blond włosy spięte w kucyk i jasnoniebieskie oczy. Dziewczyna ma wyrazisty make-up. Zakłada żółty żakiet, białą koszulkę w czarne paski i białe spodnie. Ubiera również białe balerinki z kokardką oraz czarnym paskiem z przodu. Jako dodatki nosi naszyjnik i okulary przeciwsłoneczne z białymi oprawkami.

Antybiedrona

Jako Antybiedrona dziewczyna jest ubrana w kombinezon Biedronki w odwrotnej kolorystyce (czarny w czerwone kropki). Jako broń posiada jo-jo. Na jej uszach znajdują się kolczyki, w których ukrywa się Akuma.

Królowa Pszczół

KrólowaGif

Postać ma blond włosy spięte w wysoki kucyk z rozchodzącą się na boki równo podzieloną grzywką. Kucyk na końcu układa się w falę, a przez całą jego długość biegnie czarne pasemko.

Jej strój jest żółto-czarny i kreowany na wygląd pszczoły. Włosy splecione są czarną gumką, z której wystają dwie wstążki przypominające czułki. Na twarzy widnieje czarno-żółta, ostro zakończona maska. Strój, tak jak w przypadku innych superbohaterów, zakrywa całą szyję. Posiada czarne rękawiczki, z żółtym materiałem na palcach, sięgające jej do połowy ramion. Przez biodra ma przewieszoną broń. We włosy wpięte jest Miraculum Pszczoły. Czarne buty sięgają połowy ud bohaterki. Czubki obuwia oraz wysoki koturn jest żółtego koloru. We włosy na wczepiony grzebień.

Królowa Os

Królowa Os ma żółtą skórę, różowe oczy oraz usta w kolorze ciemnej czerwieni. Jej kostium przypomina strój Królowej Pszczół, będąc jego odwrotnością. Strój, buty oraz rękawiczki są koloru czarnego ze zdobieniami w kolorze żółtym. Żółto-czarna maska dziewczyny zasłania połowę jej twarzy. Czarne włosy upięte są w kucyk, układając się w falę u dołu. Przez całą jego długość przebiega żółte pasemko. Kucyk spleciony jest żółtymi wstążkami przypominającymi czułka. We włosy wpięte jest zaakumowane Miraculum Pszczoły.

Relacje

Sabrina Raincomprix

Dla Chloé Sabrina to zwykła dziewczyna na posyłki. Nie może sama podejmować żadnych decyzji bez jej zgody. Dziewczyna bardzo często krzyczy na nią, kiedy jej się coś nie udaje. W odcinku Antybiedrona okazuje się jednak, że Chloé na swój dziwny sposób zależy na przyjaźni z Sabriną. Mimo wszystko dziewczyny są ze sobą w pewien sposób zżyte.

Marinette Dupain-Cheng/Biedronka

Chloe wydaje się gardzić Marinette, wykorzystując każdą okazję, aby ją upokorzyć na oczach innych. Denerwuje się, gdy dziewczyna chce zostać przewodniczącą klasy i ma zamiar ją poniżyć, wykorzystując do tego jej pamiętnik. Jest również zazdrosna o talent Marinette. W odcinku Pan Gołąb kradnie jej pomysł na melonik i twierdzi, że należy on do niej. Po zniknięciu jej bransoletki, Marinette jest jedyną osobą, którą oskarża o kradzież.
Jest wielką fanką Biedronki. W odcinku Lady Wifi przebiera się za nią i udaje, że to właśnie ona jest super-bohaterką. Chloé okazuje jej podziw i zawsze wykorzystuje moment, aby zrobić sobie z nią zdjęcie. Jest wdzięczna za uratowanie jej. Zdaje się również nie zauważać niechęci Biedronki do jej osoby. W odcinku Dyktatyran obwinia o wszystko Marinette, jednak szybko się reflektuje; ostatecznie dochodzi do wniosku, że nie ma żadnych przyjaciół. Biedronka pociesza ją i daje jej Miraculum.

Adrien Agreste/Czarny Kot

TB Unwanted Kiss 2

Dziewczyna próbuje pocałować Adriena podczas urodzin chłopaka

Chloé znała Adriena, zanim ten zaczął uczęszczać do publicznej szkoły. Według chłopaka są oni przyjaciółmi, jednak dziewczyna darzy go głębszym uczuciem. Często mówi do niego pieszczotliwie Adrienku i wykorzystuje każdą sytuację, aby być blisko niego i przypodobać mu się. Sam Adrien w odcinku Dyktatyran odmawia uczestnictwa w zabawie z okazji jej wyjazdu do Nowego Jorku, twierdząc, że była kiedyś jego jedyną przyjaciółką. Smuci się i nie rozumie jak inni uczniowie mogą być z tego powodu szczęśliwi.

Nie przepada za Czarnym Kotem i, w przeciwieństwie do Biedronki, nie jest dla niego miła. W odcinku Ilustrachor próbuje go wykorzystać do odrobienia pracy domowej.

André Bourgeois

Jeśli Chloé chce cokolwiek, wie, że może dostać to od swego ojca, nawet jeżeli kłamie. Każdy, kto ją denerwuje, musi stawić czoło jej ojcu, który jest burmistrzem Paryża. Zawsze grozi, że do niego zadzwoni – to jej tajna broń.

Kim Lê Chiên

Chłopak podkochuje się w Chloé, lecz ona odrzuca jego miłość, bo, jak wiadomo, kocha Adriena. W odcinku Mroczny Amor, Kim na walentynki kupił dziewczynie broszkę w kształcie serca, lecz ona tylko go ośmieszyła, robiąc mu kompromitujące zdjęcie i wysyłając je całej klasie.

Występowania

Ciekawostki

Serialowe

  • Była jedyną osobą, którą Adrien znał, zanim zaczął uczęszczać do szkoły publicznej.
  • Chloé nie cierpi pizzy i zup, ale w zwyczaju ma zamawiać sushi.
  • Jest leworęczna.
  • Posiada w swojej łazience lustro z obramowaniem we wzór plastrów miodu. [7]
  • Miała broszkę marki Gabriel, którą podarowała Sabrinie.

QueenBrysunek

Rysunek przedstawiający Królową Os

  • Chloé była pośrednio lub bezpośrednio odpowiedzialna za rozzłoszczenie Alyi, Kima, Alix Kubdel, Nathanaëla, agenta Rogera, Mylène, Juleki, wujka Marinette, Sabriny, Rose, lokaja i Clary Nightingale, którzy później stawali się złoczyńcami.
    • Jest ona odpowiedzialna za zaakumowanie największej liczby osób.
    • W odcinku Miś Goryczek Władca Ciem liczy na to, że to właśnie dzięki niej znajdzie kolejne ofiary.
  • W odcinku Lady Wifi, Kim zachowuje się jak jej chłopak, lecz w odcinku Mroczny Amor Chloé powiedziała, że nigdy nie będą razem.
  • W odcinku Kotowtór możemy zobaczyć jej numer telefonu: +33625897.
  • Chloé posiada żółtego pluszowego misia, którego kiedyś dostała od ojca jak była mała i do dzisiaj zdarza jej się do niego przytulać, kiedy jest naprawdę smutna.
  • W odcinku Zombuziara ma ona poczucie winy, po zaakumowaniu swojej nauczycielki.
  • W odcinku Rewersor Nathanaël na jednej ze swoich prac rysuje Królową Os, chociaż wówczas nie pojawiła się ona w serialu.
    • Postać na rysunku bardziej przypomina Królową Pszczół, ze względu na kolory kostiumu.
  • Swoje Miraculum znalazła przypadkowo, po tym, gdy Biedronka je zgubiła.
  • Jest pierwszą posiadaczką Miraculum, która została zaakumowana.

Pozostałe

  • Pierwotnie, z Sabriną miały być w trio razem z Alix, co było nawiązaniem do głównej trójki (Sam, Clover i Alex) z serialu Odlotowe agentki.[8]
  • Słowo bourgeois oznacza członka miejskiej klasy średniej.
    • Odniesieniem do tego jest fakt, że na innych patrzy z góry, jeśli dana osoba nie jest popularna.
  • Jej imię, Chloé, oznacza zielony pęd w starożytnej Grecji.
KoncepcjaChloe

Alya, Marinette oraz Chloé w koncepcji

  • W poprzedniej koncepcji Chloé nosi fioletową kamizelkę z diamentowym wzorem wokół talii, białą koszulę z długim rękawem i niebieskie dżinsy. Jej włosy nie są spięte w koński ogon.
    • Na jednym z projektów z koncepcji ogląda pokaz mody z Alyą i Marinette. Może to oznaczać, że początkowo miały się ze sobą przyjaźnić.
  • Na panelu New York Comic Con 2016 zdradzono, że to Chloé zostanie posiadaczką Miraculum Pszczoły.[9]
  • Początkowo nie wiedziano kim jest tajemnicza posiadaczka Miraculum Pszczoły. Owa bohaterka została nazwana przez fanów Bee Queen, czyli Królowa Pszczół.
  • Po raz pierwszy Królową Pszczół można było zobaczyć na obrazku, który Zagtoon wstawiło na obchody 30 urodzin MIFA.[10]
    • Była to wstępna koncepcja postaci, która z biegiem czasu zmieniła się.
    • Ostatecznie, na panelu Miraculum na San Diego Comic-Con 2016, potwierdzono iż owa postać jest właścicielką Miraculum Pszczoły.[11]
Chloe zima

Chloé w zimowym ubiorze

  • Na swoim Instagramie Jeremy Zag opublikował obraz z bohaterami Zagtoon, gdzie widać sylwetkę super-bohaterki - Królowej Pszczół.[12]
    • W późniejszym czasie producent opublikował krótką animację, w której można zobaczyć broń bohaterki oraz atak.[13]
    • 25 września Jeremy Zag ujawnił twarz oraz ostateczny wygląd dziewczyny. Producent oznaczył ją #queenbee, co oznaczało jej imię.[14]
  • Według artykułu na stronie Le Figaro, Królowa Pszczół zostanie wezwana przez Mistrza Fu.[15]
  • Postać Królowa Os została ujawniona 31 sierpnia 2017 roku na konferencji prasowej TFOU.
  • Królowa Os wraz z innymi super-złoczyńcami, Królową Stylu oraz Dyktatyran, pojawi się w odcinku specjalnym Wielkie Starcie.
  • W przyszłości planowanych jest więcej odcinków, które zdradzą więcej informacji o Chloé.[16]
  • Jeremy Zag zdradził, że wgłębi duszy nikt nie jest zły. W przyszłych odcinkach zostanie rozwinięty zarówno wątek Chloé, jak i Lilii.[17]

Transformacja

Extrait Maledikteur La transformation de Chloé

Przypisy

  1. Przez André Bourgeois
  2. Przez Alyę w odcinku Melobestia
  3. Przez Audrey
  4. Przez Audrey
  5. Przez Audrey
  6. Przez Andre w odcinku Dyktatyran
  7. Zdjęcie #2
  8. https://twitter.com/Thomas_Astruc/status/674293643944067072
  9. https://twitter.com/stelllalights/status/784490783810416640
  10. http://www.annecy.org/resources/images/2015_30ans_mifa_method_animation_hd.jpg
  11. https://www.youtube.com/watch?v=vtO8bbvmU0g&feature=youtu.be&t=1586
  12. https://www.instagram.com/p/BJH34PxAOi-/
  13. https://www.instagram.com/p/BJR0opQgY40/?taken-by=jeremy_zag
  14. https://www.instagram.com/p/BKytMiJAYwj/?taken-by=jeremy_zag
  15. http://tvmag.lefigaro.fr/programme-tv/miraculous-les-secrets-de-la-saison-2-de-ladybug-et-chat-noir_d32cc720-a2c3-11e7-b619-f944cd28c6f6/
  16. https://www.youtube.com/watch?v=oQZ6CEttmlU
  17. https://twitter.com/MLadybugBrasil/status/1070802715964518400

Zobacz też...

Pokaż/Ukryj
Postacie
Superbohaterowie
Właściciele miraculum

Adrien AgresteMarinette Dupain-Cheng

Poprzedni właściciele miraculum

Bọ rùaCernunnosEgipski posiadacz MiraculumFlecista z HamelnHeraklesHippolytaJoanna d'ArcLa CoccinelleLa MariquitaMicazoyolinMudekudekuTentomushiTomoe GozenSasuke SarutobiStarożytna chińska BiedronkaStarożytna chińska posiadaczka Miraculum LisaStarożytna egipska BiedronkaStarożytny chiński Czarny KotStarożytny chiński posiadacz Miraculum ĆmyStarożytny chiński posiadacz Miraculum PawiaStarożytny chiński posiadacz Miraculum PszczołySun Wukong

Kwami
Główne Kwami

PlaggTikki

Pozostałe Kwami

BarkkDaizziFluffKaalkiLonggMulloNoorooOrikkoPollenRoaarSassStomppTrixxWayzzXuppuZiggy

Wrogowie
Główni przestępcy

AkumaGabriel AgresteSuper-złoczyńcy

Pozostałe postacie
Dzieci i nastolatkowie

Alix KubdelAlya CésaireAugusteAurore BeauréalBezimienny chłopiecChloé BourgeoisElla i Etta CésaireIvan BruelJean DuparcJuleka CouffaineKagami TsurugiKim Lê ChiênKsiążę AliLila RossiLuka CouffaineManon ChamackMarc AncielMax KantéMireille CaquetMylène HaprèleNathanaël KurtzbergNino LahiffeOndineQuentinRose LavillantSabrina RaincomprixWayhem

Dorośli

Alec CataldiAnarka CouffaineAndréAndré BourgeoisArletteArmand D'ArgencourtAudrey BourgeoisBob RothCaline BustierChrisClara ContardClara NightingaleCzarny MieczEmilie AgresteFred HaprèleGina DupainJagged StoneJalil KubdelLokaj JeanMama AugusteMama QuentinaMarlena CésaireNadja ChamackNathalie SancoeurNauczyciel plastykiNora CésaireOpiekunka księcia AliegoOtis CésairePan DamoclesPan KubdelPani MendeleievPani RossiPani TsurugiPenny RollingPhilippePortier hotelowyRoger RaincomprixSabine ChengSarahSimon GrimaultSzofer AdrienaŚwięty MikołajThéo BarbotTom DupainVincentVincent AzaWang ChengWang FuXavier RamierXYZakon Strażników

Inne

AlbertMarkovPosiadacze Miraculum

Zwierzęta

FangKonie

Zapowiedziane
Nadchodzące postacie

Dziadek MarinetteGagotorLindalee RoseMatka SabineNoel LahiffeVivica

Zapowiedziane Kwami

Duusu

Inne
Koncepcje

Komiksy

AdamBreakerCamilla HombeeDoormanGhetto BlasterHowardJorgenKenyaKillabeeKnightowlMajestiaMetal Face DPublic EnemyRybakShaolin SoulSparrowTrash KrakkenTwórca MiraculumUncanny ValleyZamożna kobieta