FANDOM

Collège Françoise Dupont
College
Informacje
Typ: Szkoła
Właściciel: Pan Damocles (dyrektor)
Występowanie
Pierwszy odcinek: "Bańkor"

Collège Françoise Dupont - Paryska szkoła publiczna (collège w j. francuskim), do której uczęszczają Marinette i jej znajomi.

Uwaga: francuskie słowo kolegium (collège) nie ma takiego samego znaczenia, jak angielskie słowo uczelnia (college). We Francji, kolegium jest dla francuskich klas od sześciu klas (wiek: 11-12) do klas trzech (wiek: 14-15).

Wygląd

Budynek pokryty jest szarą dachówką, ściany zewnętrzne pomalowane są na żółto. Szkoła składa się z trzech kondygnacji z czego dwie mają charakter użytkowy (znajdują się tam np. sale lekcyjne). Nad głównym wejściem do budynku znajduje się biała flaga z czerwoną obwódką (być może jest to sztandar szkoły). Placówka posiada wewnętrzne boisko, na którym odbywają się lekcje WF-u, bibliotekę, łazienki oraz szatnie (składające się z kilku podłużnych ławek i szafek zamykanych na kody). Inne znane miejsca w budynku to Klasa Pani Bustier, Klasa Pani Mendeleiev i Biuro Pana Damocles.

Znaczenie

Collège Françoise Dupont to szkoła, do której uczęszczają główni bohaterowie. Pojawia się w większości odcinków serialu i niejednokrotnie jest miejscem walki pomiędzy Paryskimi bohaterami a ofiarami akumy. Ważną rolę odegrała między innymi w Reflekcie, Postraszycielce,Graczu, Kamiennym sercu (Początki - część 1, Kamiennym sercu (Początki - część 2) i wielu innych.

Nauczyciele

Uczniowie

Galeria

Ciekawostki

  • W jednym z odcinków w Collège Françoise Dupont można zauważyć Théo Barbot. Nie wiadomo jednak czy jest on uczniem, pracownikiem bądź zwykłym przechodniem.
  • Budynek zlokalizowany jest niedaleko wieży Eiffla, naprzeciwko parku. Po drugiej stronie ulicy, przy której stoi, znajduje się piekarnia rodziców Marinette.
  • Nazwa szkoły prawdopodobnie nawiązuje do prawdziwego imienia Fantômette, pierwszej superbohaterki w literaturze francuskiej.[1]
  • W odcinkach "Kamienne serce (Początki - część 1)" oraz "Kamienne serce (Początki -część 2) drzwi i ściany budynku zostały zniszczone przez tytułowego złoczyńcę.
  • Jak wspomniano w "Reflekcie" w Collège Françoise Dupont jest co najmniej osiemnaście klas.

Zobacz też...