FANDOM

 Czarny Miecz LB2 Galeria LB5 Transkrypt LisicaIkona Błędy w animacji 
Darkblade FotoEpisodio
Czarny Miecz

Le Chevalier Noir

Czarny Miecz – dwunasty odcinek serialu.

Opis

Podczas gdy Marinette usiłuje odzyskać pamiętnik z rąk Chloé Bourgeois, nauczyciel szermierki Adriena zostaje zaakumowany w nikczemnego Czarnego Miecza, który przejmuje ratusz.

Streszczenie

Pokaż/Ukryj opis

W wiadomościach właśnie ogłoszono, że Biedronka i Czarny Kot ponownie uratowali Paryż przed złem. Marinette po dotarciu do swojego pokoju zabiera się za dokończenie specjalnej szkatułki, w której będzie przechowywać swój pamiętnik ze wszystkimi sekretami.

Tikki jest tym zaniepokojona, boi się, że jeśli pamiętnik wpadnie w niepowołane ręce, tajemnica Biedronki wyjdzie na jaw. Dziewczyna uspokaja jednak swoją małą przyjaciółkę i pokazuje jej, że zamknięcie pudełeczka jest bardzo dobrze przemyślane.

W dalszych wiadomościach ogłosili właśnie, że tata Chloé został po raz czwarty burmistrzem miasta. Marinette przypomina sobie, że jutro w szkole odbędą się wybory na przewodniczącego klasy.

Chloé również startuje w wyborach, jednak Marinette nie chce, by blondyna wygrała, ponieważ Chloé nie przejmuje się uczniami, chce wygrać dla samej wygranej. Tikki proponuje przyjaciółce, aby ona także się zgłosiła do wyborów, jednak dziewczyna nie chce brać sobie kolejnej rzeczy na głowę.

W szkole nauczycielka przedstawia kandydatkę na przewodniczącą oraz na jej zastępcę. Jej rywalem chciałby zostać Kim, jednak za bardzo boi się zemsty dziewczyny. Uczniowie mają czas do końca lekcji, aby zastanowić się nad kandydowaniem. Okazuje się, że jest kilka osób, które chciałby stanąć przeciwko Chloé, jednak dziewczyna grozi im.

Marinette nie wytrzymuje i sama się zgłasza. Jutro musi przygotować swoją kampanię. Wszyscy są zachwyceni kandydaturą Marinette. Proszą ją o wiele rzeczy, które ich zdaniem są im niezbędne. Chloé tymczasem planuje pogrążyć Marinette wyjawiając jej sekrety.

Marinette w swoim pokoju pomału zapisuje sobie to, co powinna uwzględnić w swojej kampanii, gdy dzwoni do niej Alya z informacją, że Chloé zorganizowała spotkanie z rockmenem Jaggedem Stone'em, ulubionym idolem dziewczyny. Marinette biegnie zobaczyć, co się dzieje w ratuszu. Gdy wychodzi z domu, Sabrina, zgodnie z planem Chloé, zakrada się do jej pokoju, aby zdobyć przydatne informacje o dziewczynie.

W tym samym czasie Adrien ma lekcje fechtunku ze swoim nauczycielem, Armandem D'Argencourtem, przeciwnikiem obecnego burmistrza o ten właśnie tytuł. Lekcje przerywa im pojawienie się prasy. Dopytują się o wielką przegraną mężczyzny. Armand jest wściekły, że ktoś tak bezczelnie przypomina mu o jego porażce.

Jest to wspaniałą okazją dla Władcy Ciem, aby wypuścić swoją akumę. Władca Ciem nadaje Armandowi imię Czarny Miecz i zawiera z nim umowę, on zdobędzie dla niego miraculum, a on sam będzie mógł przejąć władzę w Paryżu.

Czarny Miecz rusza przez miasto, po drodze zamieniając wszystkich w posłusznych sobie rycerzy. Świadkiem przemiany w superzłoczyńcę jest Adrien, który szybko przemienia się w Czarnego Kota, aby powstrzymać wroga. Sabrina znajduje w pokoju Marinette jej pamiętnik, jednak gdy chce go zabrać, pudełko zatrzaskuje jej się na ręku. Jest przerażona, ponieważ nie może go otworzyć i biega w kółko z zatrzaśniętym pudełkiem.

Marinette w tym czasie dobiega do ratusza. Dziewczyna nie może uwierzyć, że wszyscy dają się przekupić. Sabrina również zjawia się w budynku. Chloé wyśmiewa próbę przemowy Marinette i zabiera dziewczynę na bok, gdzie widzi ona swój pamiętnik. Zanim jednak Chloé uda się postraszyć Marinette, przy ratuszu zjawia się Czarny Miecz. Chce on, aby burmistrz Bourgeois stanął z nim do walki. Zanim jednak uda się rycerzom złoczyńcy sforsować drzwi, pojawia się Czarny Kot. Uczniowie szybko próbują wymyślić, co mają robić. Chloé się chowa i zostawia całą tę sytuację na głowie pozostałych. Wtedy do akcji wkracza Marinette. Rozdziela poszczególne zadania swoim kolegom, na co zazdrosna Chloé powtarza te same zdania po Marinette.

Nasza bohaterka zabiera uczniów na górę, gdzie nikomu nic się nie stanie, a sama w końcu zamienia się w Biedronkę, aby pomóc czarnemu Kotu. Razem próbują powstrzymać rycerzy przed dotarciem złoczyńcy do flagi na wierzy ratusza. Jednak niestety Czarnemu Mieczowi udaje się zawiesić swoją flagę. Pojawia się czarna mgła, która sprawia, że wszyscy mieszkańcy Paryża przemieniają się w poddanych Czarnego Miecza.

Biedronka wykorzystuje Szczęśliwy Traf do pokonania złoczyńcy, dzięki czemu Czarny Kot może odebrać mu jego miecz. Odrzuca go Biedronce, która wypędza złą akumę. Wszystko wraca do normy. Uczniowie sprzątają barykadę, a Marinette wraca do przyjaciół. Wychodzi też na jaw postępek Chloé i Sabriny. Marinette postanawia wyjaśnić też przyjaciołom, co zamierza zrobić, gdy wybiorą ją na przewodniczącą, a jej przemowa robi na wszystkich wrażenie. Następnego dnia Marinette oficjalnie zostaje przewodniczącą klasy, a Alya jej zastępcą.

Bohaterowie

Główne postacie

Pozostali

Ciekawostki

  • W czasie rozmowy Marinette z Alix pojawiają się rysunki, które nie wystąpiły w żadnym odcinku: Biedronka ratująca dziecko; Biedronka zatrzymująca pociąg przed zniszczonymi torami; Biedronka ratująca spadający samolot; Biedronka chroniąca ludzi przed strzałami.
  • Kwestia Juleki, gdy uczniowie proszą ją o zmiany w szkole, nie ma zbytniego sensu.
    • W hiszpańskiej wersji serialu Juleka prosi Marinette o możliwość oglądania horrorów.
  • W czasie odcinka Czarny Kot nie używa Kotaklizmu.

Odcinek online

TB Screensaver

LB2 Obejrzyj na cda.pl >>KLIK<<
LB5 Obejrzyj na kreskowkazone.pl >>KLIK<<
LB2 Obejrzyj na baje.pl >>KLIK<<
LB5 Obejrzyj na kreskowki.tv >>KLIK<<

Zobacz też...

Pokaż/Ukryj
Odcinki

Wydane/zapowiedziane odcinki

KolekcjonerKrólowa WizjiMiś GoryczekBefanaRobotusBobogigantMroczna SowaRipostaMrożownikSapotikiKapitan HardrockMelobestiaGoridzillaSyrenaZombuziaraL'InsaisissableReverserAnansiSandboyMalediktatorFrozerStyle Queen

Nadchodzące odcinki

Queen WaspCatalysteMayura

TBA

Odcinki specjalne

PoczątkiMikołajdakWszystkiego Najlepszego!Le Combat des ReinesLe Jour des HérosBiedronka na HalloweenChińska Legenda

Internetowe serie

Chat Noir vu par MarinetteMarinette et AdrienLa double vie de MarinetteLa fête d'anniversaireMarinette et AlyaMarinette et ParisMarinette et la modeLadyblogLa double vie d'AdrienLadybug vue par AdrienTikkiMaître FuPlaggLes copinesMaxNino

RépétitionInspirationGrosse journéeL'exposéLe carnet

Un dîner de haut volParfum CorséChat PerchéCher InconnuChat MaillerieFleur FataleNeckRace

Inne media

The Mini Menace LadybugLadybug PVMiraculous Ladybug CGIMiraculous Ladybug (koreański musical)Miraculous Ladybug (brazylijski musical)Miraculous Tales of Ladybug & Cat Noir LiveMiraculous (film)Miraculous Ladybug OVA