FANDOM

 Faraon LB2 Galeria LB5 Transkrypt LisicaIkona Błędy w animacji 
ElFaraón 181
Faraon

Le Pharaon

Faraon – piąty odcinek serialu.

Opis

Kiedy złoczyńca władający mocą pradawnych egipskich bogów chce poświęcić Alyę, Biedronka i Czarny Kot stają twarzą w twarz z armią mumii, by ją ocalić.

Streszczenie

Pokaż/Ukryj opis

Podczas ostatniej misji Biedronka gubi książkę do historii, czego światkiem jest Alya. Przedstawia na swoim blogu relację, w której spekuluje czy Biedronka w takim razie nie jest przypadkiem uczennicą ich szkoły. Relację ogląda Marinette, która narzeka, że jest straszną niezdarą. Tikki pociesza naszą bohaterkę, że nic się nie stało. Namawia ją także, by poszła razem z Alyą do muzeum na wystawianą wystawę ze starożytnego Egiptu. Obiecuje, że nie pożałują tego, a dodatkowo dowiedzą się czegoś o przeszłości super-bohaterki, jaką jest Biedronka.

Dziewczyny idą na wystawę do Luwru. Tikki dyskretnie daje znaki Marinette, w którym miejscu ma szukać. Gdy tak stoją pojawia się starszy brat Alix, Jalil Kubdel oraz jego ojciec. Chłopak chce przekonać pana Kubdela, że odkrył tajemnicę papirusu, oraz jak przywrócić zmarłych do życia. Niestety ojciec Jalila wyśmiewa go, że to bzdury, oraz że powinien zająć się swoim rzeczywistym życiem, a nie starą historią.

Chłopak wybiega z muzeum wściekły i załamany, co jest idealną okazją dla Władcy Ciem, aby wypuścił swoją Akumę. Jalil przemienia się w Faraona i postanawia użyć zaklęcia znajdującego się na papirusie i przywrócić do życia Nefertiti. Wchodzi tej części muzeum, gdzie Marinette dalej próbuje przekonać Alyę, że jest tu coś, co dotyczy Biedronki.

Dziewczyny chowają się. Alya jednak postanawia wszystko relacjonować na żywo na swój blog. W taki sposób o nowym złoczyńcy dowiaduje się Adrien, który cały czas śledzi bloga Alyi, bo także chce odkryć, kim jest jego ukochana. Natychmiast przemienia się i biegnie na pomoc. W tym samym czasie Marinette ukryta za posągiem również przemienia się i staje do walki z Faraonem. Jednak nie udaje jej się. N szczęście szybko zjawia się Czarny Kot. Niestety nawet z jego pomocą złoczyńca wygrywa tę bitwę.

Zabiera papirus oraz Alyę. Biedronka tymczasem próbuje wyciągnąć Czarnego Kota z sarkofagu. Gdy im się to udaje, muszą jeszcze przejść przez opuszczone kraty. Do tego Czarny Kot wykorzystuje swoją moc – Kotaklizm, dzięki któremu może zniszczyć dowolną rzecz. Faraon idzie z Alyą na plac przed muzeum, Czarny Kot po użyciu mocy musi podładować miraculum, a Biedronka biegnie pomóc Alyi, jednak wpada w kulę spowalniającą. Adrien tymczasem czeka aż Plagg naje się sera i odzyska energię. Gdy to następuje, od razu się przemienia i biegnie na pomoc. Trafia jednak na Biedronkę zamkniętą w kuli i ratuje ją. Razem spieszą na zewnątrz, by powstrzymać Faraona. On tymczasem zdążył, dzięki swojej mocy, zamienić wielu przechodniów w mumie, które są mu potrzebne w przeprowadzeniu ceremonii. Alya wypytuje złoczyńce o jego plany. Zdradza on, że chce sprowadzić swoją ukochaną ze świata zmarłych za oddanie w zamian niewinnej duszy, którą okazuje się Alya.

Zauważa także na papirusie ciekawą postać przypominającą super-bohaterkę. Faraon wyjaśnia dziewczynie, że jest to Biedronka, to właśnie ona powstrzymała go za pierwszym razem, gdy próbował wypełnić swój rytuał. Audycja ciągle emitowana jest na blogu, którą słuchają nasi bohaterowie. Czarny Kot żartuje, że nie dałby Biedronce więcej niż trzy tysiące lat, na co ona odpowiada, że teraz wiedzą, dlaczego jest od niego mądrzejsza. Faraon tymczasem wypowiada zaklęcie, dzięki któremu otwiera się czarna brama do boga Ra, a Alya niesiona jest przez mumie, by oddać ją w ofierze.

Bohaterowie dzielą się swoimi zadaniami. Czarny Kot jest zazdrosny, że to Biedronka idzie walczyć z Faraonem, jednak Biedronka wyjaśnia mu, że tylko ona może złapać akumę. Czarny Kot próbuje odwrócić uwagę mumii i Faraona, a Biedronka tymczasem ma za zadanie przechwycić Alyę. Udaje im się jednak nie na długo, ponieważ Faraon ma moce pochodzące od bogów, w tym od Horusa, dzięki któremu może latać. Znów porywa dziewczynę, a Biedronkę zrzuca z dachu.

Nasza bohaterka pomaga Czarnemu Kotowi pozbyć się mumii i atakują złoczyńcę, jednak jest on dla nich za silny. Biedronka wykorzystuje Szczęśliwy Traf i obmyśla plan jak wypędzić akumę z naszyjnika Faraona. Gdy już wszystko wraca do normy Alya pyta Biedronkę ile ta ma lat, a nasza bohaterka odpowiada, że na pewno więcej niż licealistka. Alya idzie do muzeum po swoją torbę, gdzie spotyka również Marinette, która mówi przyjaciółce, że została zmumifikowana. Alya odkrywa również, że książka Biedronki zniknęła.

Na koniec dnia, gdy Marinette leży już w łóżku, rozmawia z Tikki na temat starożytnej Biedronki. Tikki uświadamia Marinette, że kwami i bohaterowie istnieją od zawsze. Zdradza dziewczynie także kilka informacji na swój temat oraz pociesza Marinette, że jest wybrańcem, ponieważ jest bardzo niezwykłą dziewczyną.

Bohaterowie

Główni Bohaterowie

Pozostali

Ciekawostki

  • Akcja odcinka ma miejsce 21 maja. Data ta jest podana na Biedroblogu, kiedy Adrien ogląda transmisję Alyi.
    • Akcja rozgrywa się w przeciągu kilku dni. Według słów Alyi, gdy wraz z Marinette udała się na wystawę do Luwru, jej przyjaciółka poprzedniego dnia nie miała podręcznika do historii. Natomiast książkę, którą zgubiła Biedronka, znalazła "w zeszłym tygodniu".
  • W koreańskiej wersji dubbingowej hieroglify przestawiają Tutanchamona i Anchesenamon, natomiast w polskiej - Echnatona i Nefertiti.
    • W koreańskiej wersji Faraon chce ożywić Anchesenamon, która zmarła przed Tutanchamonem. Aby ją odzyskać, chciał złożyć w ofierze swoją nową żonę. Jednak według historii Anchesenamon była jedną żoną Tutenchamona i zmarła dopiero po swoim mężu.
  • W odcinku pojawiają się również inne niespójności związane z mitologią egipską.
    • Toth był bogiem Księżyca i patronem mądrości. W odcinku przedstawiono go jako boga czasu.
    • Sechmet była bogią wojny, zemsty, chorób. W odcinku miał przekazać Faraonowi swoją siłę. Dodatkowo zmieniono płeć, ponieważ przedstawiono Sechmet jako mężczyznę, chociaż według mitologii jest kobietą.
    • Horus był bogiem nieba i opiekunem monarchii egipskiej. W odcinku Faraon prosi go o swoje skrzydła, chociaż żadna z legend nie opowiada o tym, aby Horus je posiadał. Jedynym greckim bóstwem, którego przedstawiano ze skrzydłami, była Izyda.
  • Mumie układają się w znak Ankh, hieroglif, który oznacza życie.
  • W odcinku zdradzono, że Tikki ma ponad 5000 lat.

Odcinek online

Zobacz też...

Pokaż/Ukryj
Odcinki

Wydane/zapowiedziane odcinki

KolekcjonerKrólowa WizjiMiś GoryczekBefanaRobotusBobogigantMroczna SowaRipostaMrożownikSapotikiCaptain HardrockMelobestiaGorizillaSyrenZombizouL'InsaisissableReverser

Nadchodzące odcinki

Style QueenQueen WaspMalediktorSandboyFrozerAnansiCatalysteMayura

TBA

Odcinki specjalne

PoczątkiMikołajdakHappy Birthday to You!Le Combat des ReinesLe Jour des HérosBiedronka na HalloweenChińska LegendaBiedronka w Nowym Jorku

Internetowe serie

Chat Noir vu par MarinetteMarinette et AdrienLa double vie de MarinetteLa fête d'anniversaireMarinette et AlyaMarinette et ParisMarinette et la modeLadyblogLa double vie d'AdrienLadybug vue par AdrienTikkiMaître FuPlaggLes copinesMaxNino

RépétitionInspirationGrosse journéeL'exposéLe carnet

Rooftop DinnerCatnip FragranceThe ChaseCuriosity Kicked the CatNeckRaceCutest Cat Fight

Inne media

The Mini Menace LadybugLadybug PVMiraculous Ladybug CGIMiraculous Ladybug (koreański musical)Miraculous Ladybug (brazylijski musical)Miraculous Tales of Ladybug & Cat Noir LiveMiraculous (film)Miraculous Ladybug OVA