FANDOM

 Gabriel Agreste LB2 Galeria 
Muszę mieć potęgę absolutną! A twoje Miraculum jest pod moją kontrolą. Ja jestem twoim władcą! I żądam od ciebie posłuszeństwa.

Gabriel Agreste – ojciec Adriena, słynny paryski projektant mody. Jest twórcą i właścicielem marki Gabriel. W serialu pełni rolę głównego antagonisty. Jako Władca Ciem, mężczyzna chce za wszelką cenę zdobyć miraculum Biedronki i Czarnego Kota, aby zdobyć boską moc. Potrafi tworzyć z ciem akumy – stworzenia, które mogą przemienić człowieka, w co tylko zechce, lecz przez Władcę Ciem używane są do złych zamiarów.

Osobowość

Normalnie

Gabriel wydaje się być zimną, ostrą i bardzo surową osobą. Za wszelką cenę chroni syna przed niebezpieczeństwem, dlatego trzymał go w domu przez większość jego życia. Od czasu zniknięcia jego żony, zachowuje się zupełnie inaczej niż kiedyś. Lecz w odcinku Simon Mówi można zauważyć jego miłość do syna. Gdy chce, potrafi być czarujący i szarmancki, np. w odcinku Królowa Os (Wielkie Starcie - część 2) , gdy rozmawia z Audrey Burgeois.

Władca Ciem

Władca Ciem jest zimny, sprytny i zdeterminowany. Jego największym pragnieniem jest posiąść wszystkie miracula, gdyż wtedy nic nie stanie na jego drodze, aby zdobyć boską moc. Nie dba o to, czy ktoś na tym ucierpi. Zaakumowani super-złoczyńcy są jego najpotężniejszą bronią. Wybiera swoje ofiary starannie, dając im powód, aby mu pomogli. Przekonuje ludzi, że troszczy się o ich problemy i obiecuje wspaniałe moce, naprawdę jednak robi to, aby osiągnąć swój cel. Jeśli sprawy nie idą dobrą drogą, łatwo traci cierpliwość. Po porażce poprzysięga zemstę na super-bohaterach.

Kolekcjoner

Jako Kolekcjoner jest dużo bardziej szalony i nieobliczalny. Ogarnia go żądza "skolekcjonowania" wszystkiego co przypadnie mu do gustu. Jest nawet w stanie posunąć się do "skolekcjonowania" własnego syna. To wszystko jest jednak tylko przykrywką mającą ukryć jego sekretną tożsamość.

Wygląd

Normalnie

Gabriel ma włosy w bardzo jasnym odcieniu blondu, prawie białe, niebieskie oczy i podłużną twarz. Jest wysoki i szczupły.

Nosi białą koszulę z kołnierzykiem, na którą ubiera srebrną kamizelkę i białą marynarkę. Na szyi nosi biało-czerwony krawat w paski, pod którym ukrywa swoje Miraculum - Miraculum Ćmy. Ma czerwone spodnie, biało-czerwoną apaszkę, białe buty i okulary z grubymi oprawkami.

Władca Ciem

Władca Ciem jest wysoki i szczupły, ma niebieskie oczy. Nosi ciemno-fioletową koszulę i fioletowy garnitur z czarnym kołnierzem. Ma srebrną maskę, która odsłania tylko szczękę i oczy. Na jego szyi jest zaczepiona broszka – Miraculum Ćmy. Zawsze, gdy kontroluje jakiegoś super-złoczyńcę, na jego twarzy pojawia się jasnoróżowy kontur w kształcie skrzydeł owada.

Kolekcjoner

Złoczyńca ubrany jest w czarny kostium z białymi dodatkami oraz czerwonymi wstawkami przy szyi. Kołnierz, nieco szerzej usadowiony, ma szpiczasty kształt, a jego końce sięgają do połowy głowy Kolekcjonera. Skóra postaci jest fioletowa. Biała "czapka", która ma kształt stożka i widnieją na niej czarna pasy kierujące się ku zakończeniu. Oczy zasłaniają czerwone okulary. Na rękach mężczyzny znajdują się białe rękawiczki, od których wychodzą dwa pasy w tym samym kolorze, usadowione na dole i górze ręki. Obcasy są w kształcie stożka, przyozdobione czarną spiralą.

Zdolności

Gabriel Agreste jest utalentowanym oraz znanym projektantem mody, który zarządza własną marką - Gabriel. Projektuje ubrania, biżuterię oraz rzeczy użytkowe. Bardzo dobrze zarządza firmą, prezentując w ten sposób pełen profesjonalizm.

Będąc w posiadaniu Miraculum Ćmy, Gabriel jest w stanie tworzyć Akumy, aby zmieniać bezbronnych ludzi w super-złoczyńców, nad którymi ma pełną kontrolę i może wpływać na ich decyzje.

Jako super-złoczyńca posiada książkę, dzięki której może "wchłaniać" wszelkie rzeczy oraz osoby, kiedy tylko "broń" ich dotknie. Kiedy dana rzecz zostanie przez niego zabrana, pojawia się na jednej ze stron książki.

Relacje

Adrien Agreste/Czarny Kot

Gabriel and Adrien Agreste Portrait

Adrien z ojcem - portret rodzinny

Pomimo, że ojciec chroni syna, jego relacje z Adrienem są bardzo chłodne. Agrestowie nie spędzają ze sobą czasu, co bardzo denerwuje i smuci chłopaka, lecz twierdzi, że już się przyzwyczaił. Gabriel kontroluje każdy dzień życia swojego dziecka, rozpisując szczegółowe plany zajęć. W pewnym stopniu, nie wydaje się dbać o swojego syna, tak jak w odcinku Bańkor kazał Nathalie, aby kupiła za niego prezent urodzinowy dla chłopca. Mimo wszystko boi się o syna i nie chce, by stało mu się coś złego, tak jak w odcinku Goridzilla, w którym każe puścić Biedronkę, by uratowała Adriena - co częściowo przyczyniło się do jego porażki.

Gdy chłopak jest w postaci Czarnego Kota, Gabriel gardzi nim i zamierza zabrać jego Miraculum.

Emilie Agreste

Emilie Agreste była żoną Gabriela. Zniknęła, nie wiadomo z jakiej przyczyny, zmieniając go w całkiem innego człowieka.

Nathalie Sancoeur

Jest asystentką pana Agreste. Gabriel docenia to, że Nathalie jest chętna do opieki nad Adrienem. Każe jej śledzić każdy ruch syna, a kiedy gdzieś wychodzi – pytać szczegółowo gdzie.

Biedronka

Władca Ciem pragnie pokonać super-bohaterkę i odebrać jej Miraculum. Gardzi zarówno nią, jak i Czarnym Kotem. Wydaje się, że za swoje porażki wini tylko Biedronkę i czuje do niej więcej nienawiści, ponieważ to ona leczy jego akumy.

Super-złoczyńcy

Hawk Moth urging Dark Cupid

Władca Ciem porozumiewający się z Mrocznym Amorem

Władca Ciem wykorzystuje super-złoczyńców, aby zdobyć Miraculum Biedronki i Czarnego Kota. Wydaje się troskliwym przyjacielem, obiecuje, iż pomoże im w wypełnieniu ich mrocznych pragnień, dając im siłę, tak długo, jak odwdzięczą mu się oddając Miraculum. Jeśli jednak złoczyńca nie robi nic, aby odebrać Miraculum, Władca Ciem nie jest zadowolony i zmusza ich do tego siłą.

Nino Lahiffe

Pan Agreste ma wrogie nastawienie wobec najlepszego przyjaciela swojego syna, dlatego, że ten chciałby się cały czas bawić. Szczególnie się na niego zezłościł, kiedy usłyszał pytanie na temat przyjęcia urodzinowego dla Adriena. Właśnie przez to Nino został super-złoczyńcą.

Rodzina

Gabriel Agreste
(żyje)
Emilie Agreste
(poważnie chora lub nie żyje)

Występowania

Ciekawostki

Serialowe

  • W odcinku Simon Mówi zaciekawił się miraculami Biedronki i Czarnego Kota.
  • Jego żona zniknęła w tajemniczy sposób.
  • Jest idolem modowym Marinette.
    • Marinette chce być tak sławna jak Gabriel Agreste.
  • Stworzył markę Gabriel.
  • Jego numer telefonu to +33678424
  • W finalnym odcinku 2 sezonu Mayura tworzy wielką ćmę, aby pomogła Gabrielowi w ucieczce.

Concept art

Concept art

  • Ponosi odpowiedzialność za akumizację Nino oraz Simona.
  • Był w posiadaniu Księgi Miraculum, lecz Adrien zabrał ją bez jego wiedzy.
  • Gabriel podejrzewa, że Czarny Kot to Adrien. Możemy zobaczyć to w odcinku Simon Mówi oraz Goridzilla. Jednak widząc Wayhema, myśląc że to jego syn, oraz Czarnego Kota w tym samym czasie, uznaje że jego podejrzenia były niesłuszne.
  • W swoim sejfie ma księgę o Miraculum, zdjęcie Emilie Agreste, broszkę z pawiem oraz bilet/książkę podróżniczą o Tybecie.
  • W odcinku Kolekcjoner ujawniono, że to właśnie on jest Władcą Ciem. Wcześniej prawdziwa tożsamość złoczyńcy nie była znana.
  • Po transformacji we Władcę Ciem jego głos ulega zmianie (zauważalne jest to w odcinku Biedronka i Czarny Kot (Początki - część 1)).
  • Prawdopodobnie jest leworęczny. Można to wywnioskować po tym, iż właśnie w tej ręce trzyma laskę. Potwierdza to fakt, że przeważnie używa lewej ręki, np. pstryka palcami by zdjąć czar z Nooroo w odcinku Piaskowy Chłopiec.
  • Nosi przy sobie zdjęcie swojej żony.
  • Zmusił kwami Nooroo do posłuszeństwa.
  • W lasce Władcy Ciem ukryty jest miecz.
  • W odcinku Goridzilla kazał super-złoczyńcy wypuścić Biedronkę, bojąc się o życie swojego syna.
  • W odcinku Melobestia rymuje, porozumiewając się z super-złoczyńcą.
SzkarłatnyWC

Władca Ciem pod wpływem mocy Catalyste

  • Od odcinka Piaskowy Chłopiec można się dowiedzieć, że chce złapać wszystkie kwami, kiedy tylko się o nich dowiaduje.
  • Potrafi oczyścić akumę, kiedy ta wypełni swoje zadanie.
  • W odcinku Catalyste tytułowy super-złoczyńca wzmacnia jego moce, dzięki czemu przekształca się w Szkarłatnego Władcę Ciem.

Pozostałe

  • Po rozszyfrowaniu Księgi zaklęć można wyczytać, że Władca Ciem jest super-złoczyńcą.
    • Informacje te są tajemnicą. Chociaż posiadacz Miraculum Ćmy jest pokazywany jako ktoś zły, według Nooroo Miracula nie powinny być wykorzystywane do zła.
  • Ćma jest totemem zmiennokształtnych.
  • Ćmy oraz motyle są symbolem zmian.
  • Jego imię nawiązuje do francuskiej projektantki Gabrielle "Coco" Chanel, która stworzyła markę Chanel [4]
  • W oryginalnej wersji, francuskiej, nazwano go Le Papillon, co dosłownie oznacza motyl. W hiszpańskiej wersji językowej nazywa się Lepidóptero. Jest to nawiązanie do słowa Lepidoptera oznaczającego wszystkie motyle.[5]
  • Z odcinka Ilustrachor wydaje się, że Władca Ciem wie, że Biedronka to Marinette. Jest to jednak błąd w polskim dubbingu.
Tumblr inline nwdocmIEye1qasfzc 1280

Władca Ciem w wersji PV

  • W wersji PV Władca Ciem występuje bez maski.   
  • Wilfried Pain potwierdził, że ma swoją historię początku.[6]   
  • W angielskiej wersji Gabrielowi i Władcy Ciem podkłada głos jeden aktor (Keith Silverstein).
  • Będzie miał nowe moce w 2 sezonie.
  • Jego wygląd jako Collectora został ujawniony na NYCC 2016.[8] 4 sierpnia 2017 roku zaprezentowano trailer, na którym ujawniono, że to właśnie Gabriel stanie się tajemniczym dotąd złoczyńcą.[9]
    • W pierwszym odcinku drugiego sezonu okazuje się, że Gabriel akumuje samego siebie, dzięki czemu staje się super-złoczyńcą.
  • W filmie animowanym zostanie zdradzone, czy zawsze był tak surowy, nawet przed zniknięciem Emilie Agreste.[10]
  • W przyszłości będzie w stanie zaakumować duże obiekty.[11]

Transformacja

MIRACULOUS 🦋 HAWK MOTH - Transformation 🦋 Tales of Ladybug and Cat Noir

Przypisy

Zobacz także...

Pokaż/Ukryj
Postacie
Superbohaterowie
Właściciele miraculum

Adrien AgresteMarinette Dupain-Cheng

Poprzedni właściciele miraculum

Bọ rùaCernunnosEgipski posiadacz MiraculumFlecista z HamelnHeraklesHippolytaJoanna d'ArcLa CoccinelleLa MariquitaMicazoyolinMudekudekuTentomushiTomoe GozenSasuke SarutobiStarożytna chińska BiedronkaStarożytna chińska posiadaczka Miraculum LisaStarożytna egipska BiedronkaStarożytny chiński Czarny KotStarożytny chiński posiadacz Miraculum ĆmyStarożytny chiński posiadacz Miraculum PawiaStarożytny chiński posiadacz Miraculum PszczołySun Wukong

Kwami
Główne Kwami

PlaggTikki

Pozostałe Kwami

BarkkDaizziFluffKaalkiLonggMulloNoorooOrikkoPollenRoaarSassStomppTrixxWayzzXuppuZiggy

Wrogowie
Główni przestępcy

AkumaGabriel AgresteSuper-złoczyńcy

Pozostałe postacie
Dzieci i nastolatkowie

Alix KubdelAlya CésaireAugusteAurore BeauréalBezimienny chłopiecChloé BourgeoisElla i Etta CésaireIvan BruelJean DuparcJuleka CouffaineKagami TsurugiKim Lê ChiênKsiążę AliLila RossiLuka CouffaineManon ChamackMarc AncielMax KantéMireille CaquetMylène HaprèleNathanaël KurtzbergNino LahiffeOndineQuentinRose LavillantSabrina RaincomprixWayhem

Dorośli

Alec CataldiAnarka CouffaineAndréAndré BourgeoisArletteArmand D'ArgencourtAudrey BourgeoisBob RothCaline BustierChrisClara ContardClara NightingaleCzarny MieczEmilie AgresteFred HaprèleGina DupainJagged StoneJalil KubdelLokaj JeanMama AugusteMama QuentinaMarlena CésaireNadja ChamackNathalie SancoeurNauczyciel plastykiNora CésaireOpiekunka księcia AliegoOtis CésairePan DamoclesPan KubdelPani MendeleievPani RossiPani TsurugiPenny RollingPhilippePortier hotelowyRoger RaincomprixSabine ChengSarahSimon GrimaultSzofer AdrienaŚwięty MikołajThéo BarbotTom DupainVincentVincent AzaWang ChengWang FuXavier RamierXYZakon Strażników

Inne

AlbertMarkovPosiadacze Miraculum

Zwierzęta

FangKonie

Zapowiedziane
Nadchodzące postacie

Dziadek MarinetteGagotorLindalee RoseMatka SabineNoel LahiffeVivica

Zapowiedziane Kwami

Duusu

Inne
Koncepcje

Komiksy

AdamBreakerCamilla HombeeDoormanGhetto BlasterHowardJorgenKenyaKillabeeKnightowlMajestiaMetal Face DPublic EnemyRybakShaolin SoulSparrowTrash KrakkenTwórca MiraculumUncanny ValleyZamożna kobieta