FANDOM

Screen shot 2015-07-24 at 2.59.02 PM
Uwaga, spoiler!
 Gabriel Agreste LB2 Galeria 
Gabriel Agreste/Władca Ciem/The Collector

Gabriel Agreste

Hawk Moth pic 1

Collectortrailer

Informacje produkcyjne
Głos:

Michał Konarski (polski) (jako WC)
Jacek Król (polski) (jako Gabriel)
Kliknij "rozwiń" aby zobaczyć pełną listę

Keith Silverstein (angielski)
Antoine Tomé (francuski)
Hong Shi-ho (koreański)

Informacje dodatkowe
Gatunek: Człowiek
Płeć: Męska ♂
Miejsce zamieszkania: Paryż
Rodzina: Pani Agreste - żona
Adrien Agreste - syn
Wrogowie: Biedronka

Czarny Kot

Kwami: Nooroo
Broń: Miraculum Ćmy (jako WC)

książka (jako The Collector)

Nooroo, daj mi mroczne skrzydła!

—Gabriel Agreste, podczas transformacji

Gabriel Agreste – ojciec Adriena, słynny paryski projektant mody. Jest twórcą i właścicielem marki Gabriel. W serialu pełni rolę głównego antagonisty. Jako Władca Ciem, mężczyzna chce za wszelką cenę zdobyć miraculum Biedronki i miraculum Czarnego Kota, aby zdobyć boską moc. Potrafi tworzyć z ciem akumy – stworzenia, które mogą przemienić człowieka, w co tylko zechce, lecz przez Władcę Ciem używane są do złych zamiarów.

Osobowość

Gabriel wydaje się być zimną, ostrą i bardzo surową osobą. Za wszelką cenę chroni syna przed niebezpieczeństwem, dlatego trzymał go w domu przez większość jego życia. Od czasu zniknięcia jego żony, zachowuje się zupełnie inaczej niż kiedyś. Lecz w odcinku Simon Mówi można zauważyć jego miłość do syna.

Władca Ciem jest zimny, sprytny i zdeterminowany. Jego największym pragnieniem jest posiąść wszystkie miracula, gdyż wtedy nic nie stanie na jego drodze, aby zdobyć boską moc. Nie dba o to, czy ktoś na tym ucierpi. Zaakumowani super - złoczyńcy są jego najpotężniejszą bronią. Wybiera swoje ofiary starannie, dając im powód, aby mu pomogli. Przekonuje ludzi, że troszczy się o ich problemy i obiecuje wspaniałe moce, naprawdę jednak robi to, aby osiągnąć swój cel. Jeśli sprawy nie idą dobrą drogą, łatwo traci cierpliwość. Po porażce poprzysięga zemstę na super-bohaterach.

Wkrótce!

Wygląd

Gabriel ma włosy w bardzo jasnym odcieniu blondu, prawie białe, niebieskie oczy i podłużną twarz. Jest wysoki i szczupły.
Nosi białą koszulę z kołnierzykiem, na którą ubiera srebrną kamizelkę i białą marynarkę. Ma czerwone spodnie, biało-czerwoną apaszkę, białe buty i okulary z grubymi oprawkami.

Władca Ciem jest wysoki i szczupły, ma niebieskie oczy. Nosi ciemno-fioletową koszulę i fioletowy garnitur z czarnym kołnierzem. Ma srebrną maskę, która odsłania tylko szczękę i oczy. Na jego szyi jest zaczepiona broszka – Miraculum Ćmy. Zawsze, gdy kontroluje jakiegoś super-złoczyńcę, na jego twarzy pojawia się jasnoróżowy kontur w kształcie skrzydeł owada.

Złoczyńca ubrany jest w czarny kostium z białymi dodatkami oraz czerwonymi wstawkami przy szyi. Kołnierz, nieco szerzej usadowiony, ma szpiczasty kształt, a jego końce sięgają do połowy głowy Collectora. Skóra postaci jest fioletowa. Biała "czapka", która ma kształt stożka i widnieją na niej czarna pasy kierujące się ku zakończeniu. Oczy zasłaniają czerwone okulary. Na rękach mężczyzny znajdują się białe rękawiczki, od których wychodzą dwa pasy w tym samym kolorze, usadowione na dole i górze ręki. Obcasy są w kształcie stożka, przyozdobione czarną spiralą.

Zdolności

Gabriel Agreste jest utalentowanym oraz znanym projektantem mody, który zarządza własną marką - Gabriel. Projektuje ubrania, biżuterię oraz rzeczy użytkowe. Bardzo dobrze zarządza firmą, prezentując w ten sposób pełen profesjonalizm.

Będąc w posiadaniu Miraculum Ćmy, Gabriel jest w stanie tworzyć Akumy, aby zmieniać bezbronnych ludzi w super-złoczyńców, nad którymi ma pełną kontrolę i może wpływać na ich decyzje.

Jako super-złoczyńca posiada książkę, dzięki której może "wchłaniać" wszelkie rzeczy oraz osoby, kiedy tylko "broń" ich dotknie. Kiedy dana rzecz zostanie przez niego zabrana, pojawia się na jednej ze stron książki.

Relacje

Gabriel and Adrien Agreste Portrait

Adrien z ojcem - portret rodzinny

Pomimo, że ojciec chroni syna, jego relacje z Adrienem są bardzo chłodne. Agrestowie nie spędzają ze sobą czasu, co bardzo denerwuje i smuci chłopaka, lecz twierdzi, że już się przyzwyczaił. Gabriel kontroluje każdy dzień życia swojego dziecka, rozpisując szczegółowe plany zajęć. W pewnym stopniu, nie wydaje się dbać o swojego syna, tak jak w odcinku Bańkor kazał Nathalie, aby kupiła za niego prezent urodzinowy dla chłopca.

Gdy chłopak jest w postaci Czarnego Kota, Gabriel gardzi nim i zamierza zabrać jego Miraculum.

Pani Agreste była żoną Gabriela. Zniknęła, nie wiadomo z jakiej przyczyny, zmieniając go w całkiem innego człowieka.

Jest asystentką pana Agreste. Gabriel docenia to, że Nathalie jest chętna do opieki nad Adrienem. Każe jej śledzić każdy ruch syna, a kiedy gdzieś wychodzi – pytać szczegółowo gdzie.

Władca Ciem pragnie pokonać super-bohaterkę i odebrać jej Miraculum. Gardzi zarówno nią, jak i Czarnym Kotem. Wydaje się, że za swoje porażki wini tylko Biedronkę i czuje do niej więcej nienawiści, ponieważ to ona leczy jego akumy.

Hawk Moth urging Dark Cupid

Władca Ciem porozumiewający się z Mrocznym Amorem

Władca Ciem wykorzystuje super-złoczyńców, aby zdobyć Miraculum Biedronki i Czarnego Kota. Wydaje się troskliwym przyjacielem, obiecuje, iż pomoże im w wypełnieniu ich mrocznych pragnień, dając im siłę, tak długo, jak odwdzięczą mu się oddając Miraculum. Jeśli jednak złoczyńca nie robi nic, aby odebrać Miraculum, Władca Ciem nie jest zadowolony i zmusza ich do tego siłą.

Pan Agreste ma wrogie nastawienie wobec najlepszego przyjaciela swojego syna, dlatego, że ten chciałby się cały czas bawić. Szczególnie się na niego zezłościł, kiedy usłyszał pytanie na temat przyjęcia urodzinowego dla Adriena. Właśnie przez to Nino został super-złoczyńcą.

Występowania

Ciekawostki

  • Ćma jest totemem zmiennokształtnych.
  • Ćmy oraz motyle są symbolem zmian.
  • Jego imię nawiązuje do francuskiej projektantki Gabrielle "Coco" Chanel, która stworzyła markę Chanel [1]
  • W odcinku Simon Mówi zaciekawił się miraculami Biedronki i Czarnego Kota.
  • Jego żona zniknęła w tajemniczy sposób.
  • Jest idolem modowym Marinette.
    • Marinette chce być tak sławna jak Gabriel Agreste.
  • Stworzył markę Gabriel.

  • Ponosi odpowiedzialność za akumizację Nino oraz Simona.
  • Był w posiadaniu Księgi Miraculum, lecz Adrien zabrał ją bez jego wiedzy.
  • W odcinku Kotowtór możemy zauważyć jego numer telefonu: +33678424.
  • Gabriel podejrzewa, że Czarny Kot to Adrien. Możemy zobaczyć to w odcinku Simon Mówi.
  • W swoim sejfie ma księgę o Miraculum, zdjęcie Pani Agreste, broszkę z pawiem oraz bilet/książkę podróżniczą o Tybecie.
Concept art

Concept art

  • W odcinku Le Collectionneur ujawniono, że to właśnie on jest Władcą Ciem. Wcześniej prawdziwa tożsamość złoczyńcy nie była znana.
  • Po transformacji we Władcę Ciem, jego głos ulega zmianie (zauważalne jest to w odcinku Biedronka i Czarny Kot (Początki - część 1)).
  • Prawdopodobnie jest leworęczny. Można to wywnioskować po tym, iż właśnie w tej ręce trzyma laskę.
  • W oryginalnej wersji, francuskiej, nazwano go Le Papillon, co dosłownie oznacza motyl. W hiszpańskiej wersji językowej nazywa się Lepidóptero. Jest to nawiązanie do słowa Lepidoptera oznaczającego wszystkie motyle.[2]
  • Z odcinka Ilustrachor wydaje się, że Władca Ciem wie, że Biedronka to Marinette. Jest to jednak błąd w polskim dubbingu.
Tumblr inline nwdocmIEye1qasfzc 1280

Władca Ciem w wersji PV

  • W 25 odcinku w jego broszce zdjęcie kobiety, która przypomina panią Agreste.
  • Zmusił kwami Nooroo do posłuszeństwa.
  • W wersji PV Władca Ciem występuje bez maski.   
  • Wilfried Pain potwierdził, że ma swoją historię początku.[3]   
  • W angielskiej wersji Gabrielowi Agrestowi i Władcy Ciem podkłada głos jeden aktor Keith Silverstein.              
  • Będzie miał nowe moce w 2 sezonie.
  • Jego wygląd jako Collectora został ujawniony na NYCC 2016.[5] 4 sierpnia 2017 roku zaprezentowano trailer, na którym ujawniono, że to właśnie Gabriel stanie się tajemniczym dotąd złoczyńcą.[6]
    • W pierwszym odcinku drugiego sezonu okazuje się, że Gabriel chce zaakumować samego siebie, dzięki czemu staje się super-złoczyńcą.

Przypisy

Zobacz także...