FANDOM

Adrien, największym błędem szermierza nie jest wybór złej techniki, ale wybór złego celu. Zmień swój cel.
—Kagami; Mrożyciel

Kagami Tsurugi — nowa uczennica Collège Françoise Dupont oraz sympatia Adriena i jego rywalka w szermierce. W odcinku Riposta ulega złym emocjom, dając Władcy Ciem idealną okazję do tego, aby zamienił ją w super-złoczyńcę — Ripostę.

Osobowość

Normalnie

Kagami jest miłą i trochę nieśmiałą dziewczyną. Posiada też duże ambicje, co widać, gdy chce walczyć z najlepszą osobą. Ważny jest dla niej honor rodziny, dlatego przegrana z Adrienem oznaczała dla niej kompletną porażkę. Jest bardzo pomocna, niekiedy na jej twarzy pojawia się również uśmiech. Z reguły jest jednak poważna i nie otwiera się przed każdym. Rozmawiając z innymi osobami, jak Marinette czy Philippe, wydaje się oschła.

Riposta

Riposta jest osobą mściwą i wściekłą. Ma obsesję na punkcie rewanżu z Adrienem i pokonania chłopaka, dlatego podąża jego tropem. Żąda walki, nawet kiedy chłopak ma ranną kostkę i nie jest w stanie podjąć wyzwania. Innych uważa za niegodnych walki ze sobą, chociażby Biedronkę, kiedy chce walczyć za Adriena. Jest arogancka i pewna siebie. Jeśli ktoś jej zagraża, nie waha się ani chwili i atakuje.

Wygląd

Normalnie

KagamiStrój

Kagami w stroju do szermierki

Kagami jest średniego wzrostu dziewczyną o granatowych, krótkich włosach, które sięgają jej do szyi. Ma ona skośne oczy, koloru bursztynowego.

Gdy pierwszy raz ją widzimy, jest ubrana w czerwony strój do szermierki i maskę. Na prawej dłoni nosi białą rękawiczkę. Na nogach ma ubrane białe podkolanówki oraz czerwone trampki. Na palcu ma założony pierścionek z symbolem jej rodziny.

W odcinku Mrożyciel dziewczyna nosi szkolny mundurek. Kagami jest ubrana w czarną koszulę z kołnierzykiem oraz białą marynarkę z czarnymi zdobieniami i złotymi guzikami na rękawach. Po prawej stronie marynarki, na wysokości torsu, widnieje czarno-czerwone logo. Dodatkowo dziewczyna ubiera czerwoną spódnicę oraz krawat w szkocką kratę. Na nogach nosi czarne rajtuzy oraz czerwone trampki z białymi czubkami oraz sznurówkami.

Riposta

Gdy została przemieniona w Ripostę, jej strój przypomina taki, jaki noszą samuraje. Cera jak i ubranie dziewczyny są koloru srebrnego. Ma tylko jedną rękę, ponieważ druga jest zamieniona w miecz. Na hełmie jest czerwony symbol jej rodziny oraz na mieczu, w którym kryje się Akuma.

W odcinku Le Jour des Héros zostaje zaakumowana po raz kolejny, służąc Szkarłatnemu Władcy Ciem. Strój super-złoczyńcy zmienia swoją kolorystykę, przybierając kolor czerwony.

Relacje

Adrien Agreste

Adrien i Kagami

Kagami odnosi się do Adriena z szacunkiem w czasie oraz po walce. Bez protestu uznaje wygraną chłopaka. Jest bardzo miła dla Adriena i często uśmiecha się w jego towarzystwie. Kiedy dołącza do szkoły, staje się jego partnerką w walce. W odcinku Mrożyciel chłopak zdradza, że spędzają ze sobą bardzo dużo czasu. Pomaga mu zawiązać łyżwy kiedy Adrien ma z tym problem, obiecując, że nikomu nie zdradzi tego sekretu. Nie jest zadowolona z tego, że Adrien zaprosił na lodowisko również Marinette i twierdzi, że dziewczyna nie jest mu potrzebna do tego, aby mógł udoskonalić swoje umiejętności jazdy na łyżwach. Mówi mu, że kiedy zrozumie, że obrał niewłaściwy cel, będzie na niego czekała.

Marinette Dupain-Cheng

Mari i Kagami

Zdaje się, że Kagami jest świadoma uczuć Marinette do Adriena. W odcinku Mrożyciel można zauważyć, że traktuje Marinette bardzo oschle i nie jest do niej przyjaźnie nastawiona. Nie jest zadowolona z tego, że Adrien zaprosił na lodowisko również swoją przyjaciółkę i twierdzi, że nie jest mu potrzebna do tego, aby mógł udoskonalić swoje umiejętności jazdy na łyżwach. Mimo tego dziewczyny nie są wrogami i tolerują swoje towarzystwo. Kagami pomaga Marinette kiedy ta się wywraca. Według Thomasa Kagami nie jest również zazdrosna o jej uczucia.[1] Twórcy zdradzili, że Kagami chciała jasno przekazać Marinette, że powinna opanować swoje emocje, w przeciwnym razie Adrien będzie jej.[2] Dowodzi to, że traktuje ona Marinette jako rywalkę w walce o serce Adriena.

Występowania

Ciekawostki

Serialowe

  • Bardzo dobrze jeździ na łyżwach, ale traktuje to jako zabawę.

Pozostałe

  • Postać Kagami została ujawniona w streszczeniu drugiego sezonu od TFOU 31 sierpnia 2017 roku.[3]
  • Słowo kagami oznacza w języku japońskim lustro, jasność, życie, dobry oraz piękno. Natomiast słowo tsurugi oznacza miecz.
  • Wprowadzenie Luki i Kagami ma swoje powody i postacie te powrócą. Pojawią się w wielu innych odcinkach, a niektóre z nich będą skupione właśnie na tych bohaterach.[4]
    • Zostali oni wprowadzeni, aby wprowadzić zmiany. Byłoby to nudne, gdyby Marinette zawsze wzdychała do Adriena, a Adrien do Biedronki. Luka i Kagami pomogą głównym bohaterom w rozwoju,a także wywołają nowe emocje i konflikty. Będą jak postacie wspierające, które zachęcają Marinette i Adriena.[5]
KagamiMundurek

Naklejka przedstawiająca Kagami

  • W koreańskim albumie z naklejkami dodano portret dziewczyny w nowym ubraniu, który wyglądem przypomina szkolny mundurek.[6]
    • Na jednej z przedstawionych wcześniej grafik można dostrzec wizerunek Kagami w białej koszuli i czerwonej spódnicy.[7]
  • Jej imię zostało zmienione w różnych wersjach językowych.
    • W brazylijskim dubbingu jej imię zmieniono na Kyoko.
    • We włoskim dubbingu jej imię zmieniono na Katami.
    • W Ameryce Łacińskiej jej imię zmieniono na Agami.

Przypisy

Zobacz też...

Pokaż/Ukryj
Postacie
Superbohaterowie
Właściciele miraculum

Adrien AgresteMarinette Dupain-Cheng

Poprzedni właściciele miraculum

Bọ rùaCernunnosEgipski posiadacz MiraculumFlecista z HamelnHeraklesHippolytaJoanna d'ArcLa CoccinelleLa MariquitaMicazoyolinMistontliMudekudekuTentomushiTomoe GozenSasuke SarutobiStarożytna chińska BiedronkaStarożytna chińska posiadaczka Miraculum LisaStarożytna egipska BiedronkaStarożytny chiński Czarny KotStarożytny chiński posiadacz Miraculum ĆmyStarożytny chiński posiadacz Miraculum PawiaStarożytny chiński posiadacz Miraculum PszczołySun Wukong

Kwami
Główne Kwami

PlaggTikki

Pozostałe Kwami

BarkkDaizziFluffKaalkiLonggMulloNoorooOrikkoPollenRoaarSassStomppTrixxWayzzXuppuZiggy

Wrogowie
Główni przestępcy

AkumaGabriel AgresteSuper-złoczyńcy

Pozostałe postacie
Dzieci i nastolatkowie

Alix KubdelAlya CésaireAugusteAurore BeauréalBezimienny chłopiecChloé BourgeoisElla i Etta CésaireIvan BruelJean DuparcJuleka CouffaineKagami TsurugiKim Lê ChiênKsiążę AliLila RossiLuka CouffaineManon ChamackMarc AncielMax KantéMireille CaquetMylène HaprèleNathanaël KurtzbergNino LahiffeOndineRose LavillantSabrina RaincomprixWayhem

Dorośli

Alec CataldiAnarka CouffaineAndréAndré BourgeoisArletteArmand D'ArgencourtAudrey BourgeoisBob RothCaline BustierChrisClara ContardClara NightingaleEmilie AgresteFred HaprèleGina DupainJagged StoneJalil KubdelLokaj JeanMama AugusteMarlena CésaireNadja ChamackNathalie SancoeurNauczyciel plastykiNora CésaireOpiekunka księcia AliegoOtis CésairePan DamoclesPan KubdelPani MendeleievPani RossiPani TsurugiPenny RollingPhilippePortier hotelowyRoger RaincomprixSabine ChengSarahSimon GrimaultSzofer AdrienaŚwięty MikołajThéo BarbotTom DupainVincentVincent AzaWang ChengWang FuXavier RamierXYZakon Strażników

Inne

AlbertMarkovPosiadacze Miraculum

Zwierzęta

FangKonie

Zapowiedziane
Nadchodzące postacie

Dziadek MarinetteGagotorLindalee RoseMatka SabineNieznany posiadacz MiraculumNoel LahiffeVivica

Zapowiedziane Kwami

Duusu

Inne
Koncepcje

Komiksy

AdamBreakerCamilla HombeeDoormanGhetto BlasterHowardJorgenKenyaKillabeeKnightowlMajestiaMetal Face DPublic EnemyRybakShaolin SoulSparrowTrash KrakkenTwórca MiraculumUncanny ValleyZamożna kobieta