FANDOM

Słuchaj. Jestem kwami. Obdarzam mocą. Twoja moc to moc niszczenia. Kumasz?

Kwami — magiczne istoty zamieszkujące każde miraculum. Pomagają właścicielowi zmieniać się w super-bohatera, posiadają niezwykłe moce.

Historia

KwamisKomiks

W drugim numerze Miraculous Adventures of Ladybug & Cat Noir wyjaśniono, że kwami powstają wtedy, gdy we wszechświecie zrodzi się nowy abstrakcyjny pomysł lub emocje, takie jak twórczość, miłość, piękno czy matematyka. Kiedy emocje te pojawiły się, w różnych odstępach czasu pojawiły się również kwami. Tikki, kwami tworzenia, powstała na początku wszechświata. Była ona pierwszym istniejącym kwami. Stworzenia te mogły przemierzać wszechświat, jednak takie istoty jak ludzie nie byli w stanie je dostrzec lub wyczuć, nie mogły również z nimi współdziałać. Aby kwami mogły komunikować się z ludźmi i pomagać im w potrzebie, pewien człowiek tysiące lat temu stworzył dla nich Miracula. Od tamtej pory stworzenia te pomagały super-bohaterom, aby na świecie panowało dobro. Zdarzały się jednak sytuacje, kiedy zmuszone kwami służyły złym osobom i musiały pomagać w realizacji diabolicznych planów.

Wygląd

Kwami ​​to małe stworzenia mierzące 10 centymetrów[1] z dużymi głowami, oczkami i malutkimi ciałkami. Ich kończyny są podłużne i drobne, pozbawione palców. Każde z kwami powiązane jest ze zwierzęciem, upodabniając się do nich z wyglądu.

Charakterystyka

Wonna192

Chora Tikki

Kwami potrafią latać oraz lewitować, a także są w stanie przenikać przez różne obiekty, np. ściana czy drzwi od szafki. Często są w stanie unieść przedmioty większe oraz cięższe od nich samych. Stworzenia te mogą żyć przez tysiące lat, opiekując się następnymi posiadaczami Miraculów. Mimo tego mogą zachorować. W odcinku Wonna Księżniczka Wang Fu pomaga Tikki po tym jak zachorowała. W odcinku Kolekcjoner Plagg zdradza Adrienowi, że kwami nie są widziane na zdjęciach oraz nie mogą być sfilmowane, aby móc się lepiej maskować. Dodatkowo w odcinku Królowa Stylu (Wielkie Starcie - część 1) zostaje ujawnione, że kwami również mogą korzystać z super-umiejętności. Plagg, aby pomóc Biedronce, używa Kotaklizm. Moc użyta przez kwami jest o wiele potężniejsza niż w przypadku właściciela miraculum.

Kolekcjoner Galeria (21)

Miraculum Ćmy

Kwami zamieszkują kamienie magicznej biżuterii (jak kolczyki, pierścionek, broszka lub bransoletka). Z ich pomocą obecny posiadacz Miraculum może zdobyć moce i przemienić się w super-bohatera. Każdy bohater zyskuje wygląd oraz umiejętności powiązane z danym zwierzęciem, które przypomina kwami, np. Biedronka ma czerwony strój w czarne kropki, natomiast Czarny Kot zyskuje takie atrybuty jak ogon, uszy, koci dzwonek czy oczy przypominające kocie. Oprócz tego jest bardzo zwinny, ma doskonały słuch oraz może poruszać się na czterech nogach, upodabniając się do kota. Kwami po transformacji są świadome działań, jakie podejmuje posiadacz Miraculum, jednak nie mogą się z nimi komunikować.[2] W odcinku Mroczny Amor Plagg śmieje się z tego, co Adrien powiedział na temat Biedronki będąc pod kontrolą super-złoczyńcy. Jednocześnie trudno stwierdzić czy są świadome tego, co dzieję się dookoła nich, kiedy są w biżuterii. Można to zauważyć w odcinku Biedronka i Czarny Kot (Początki - część 1) kiedy Plagg oraz Tikki nie wiedzą o tym, czy Akuma została oczyszczona.

TransformacjaAdriena

Plagg "wchodzi" w pierścień

Transformacja może trwać w nieskończoność. Transformacja zwrotna ma miejsce dopiero w tedy, gdy dana osoba tego chce (np. Adrien wypowiada słowa Plagg, chowaj pazury) lub zostanie użyta super-umiejętność. Transformacja zwrotna może nastąpić również w tedy, gdy dana biżuteria zostanie zdjęta (w odcinku Mroczna Sowa super-złoczyńca zdejmuje kolczyk Biedronki). W przypadku wykorzystania super-umiejętności bohater ma około 5 minut zanim się przemieni i powróci do stanu normalnego.[3] Po transformacji zwrotnej kwami opuszcza Miraculum. Aby ponownie się przemienić, stworzenie to musi coś zjeść, aby się wzmocnić i odzyskać utracone siły. Zazwyczaj żywią się one określonym rodzajem jedzenia, jednak są w stanie również spożyć inne rzeczy. Na przykład w odcinku Lalkarka Plagg wspomina o jedzeniu popcornu. Natomiast w odcinku Mroczna Sowa Tikki dzieli się z Plaggiem makaronikiem, aby Adrien i Marinette mogli się ponownie przemienić.

LW S01EP07 (592)

Adrien zgubił pierścień

Kiedy dana osoba posiada Miraculum, kwami może swobodnie przemieszczać się poza nim. Kiedy tylko dana osoba zrzeka się swojego Miraculum, kwami znika i powraca do kryształu w stanie uśpienia. Gdy Miraculum przypadkowo spadnie, kwami nie powraca do niego. Aby ono zniknęło, właściciel musi tego chcieć. W odcinku Piaskowy Chłopiec można zobaczyć, że kwami mają rownież swój świat lub wymiar, w którym żyją, kiedy Miraculum nie ma swojego właściciela. Aby mogły one dostać się do owego wymiaru, Miraculum musi znajdować się w szkatule. Kwami, których Miraculum jest aktywne, mogą się tam przedostać za pomocą specjalnego portalu.

Światkwami

"Świat" kwami

Kwami są w stanie również komunikować się między sobą. Jest to możliwe raz na każdy "cykl", który przypada w dniu ich urodzin. Wówczas gromadzą się one w szkatule w określonym czasie. Im więcej kwami, tym połączenie jest silniejsze. Dodatkowo w odcinku Biedronka i Czarny Kot (Początki - część 1) można zobaczyć, że Wayzz może wyczuć, energię danego kwami lub Miraculum. We wcześniej wspomnianym odcinku przekazuje Mistrzowi, że z Miraculum Ćmy można wyczuć negatywną energię.

Mari i mikstury

Marinette trzymająca mikstury

Po wypiciu Mikstury kwami są w stanie przekazać swojemu właścicielowi nowe moce. Aby było to możliwe, muszą one spożyć staranie przygotowaną mieszankę, której przepis można odnaleźć w Księdze lub zjeść coś, co ową miksturę zawiera. Dzięki temu kwami chwilowo zmieniają swój wygląd, odpowiedni do mocy mikstury oraz przekazują bohaterom nowe moce.

Lista kwami

Kwami biedronki, zamieszkuje kolczyki Marinette Dupain-Cheng.
Kwami czarnego kota, zamieszkuje pierścień Adriena Agreste.
Kwami ćmy, zamieszkuje broszkę należącą do Władcy Ciem.
Kwami żółwia, zamieszkuje bransoletkę Wanga Fu. Chwilowo w jego posiadaniu był Nino Lahiffe.
Kwami pszczoły, zamieszkuje grzebyk, w którego posiadanie wejdzie Chloé Bourgeois.
Kwami pawia, zamieszkuje broszkę, która należy do Nathalie Sancoeur.
Kwami lisa, zamieszkuje naszyjnik, w którego posiadaniu była przez chwilę Alya Césaire.
Kwami Myszy, zamieszkuje nieznane Miraculum Myszy.
Kwami Bawoła, zamieszkuje nieznane Miraculum Bawoła.
Kwami Tygrysa, zamieszkuje nieznane Miraculum Tygrysa.
Kwami Smoka, zamieszkuje nieznane Miraculum Smoka.
Kwami Węża, zamieszkuje nieznane Miraculum Węża.
Kwami Konia, zamieszkuje nieznane Miraculum Konia.
Kwami Kozy, zamieszkuje nieznane Miraculum Kozy.
Kwami Małpy, zamieszkuje nieznane Miraculum Małpy.
Kwami Psa, zamieszkuje nieznane Miraculum Psa.
Kwami Świni, zamieszkuje nieznane Miraculum Świni.
Kwami Koguta, zamieszkuje nieznane Miraculum Koguta.
Kwami Królika, zamieszkuje nieznane Miraculum Królika.

Ciekawostki

Serialowe

  • Gdy przemiana się kończy, kwami muszą coś zjeść by nabrać sił.
  • Kwami mogą zachorować.
  • Wszystkie kwami mogą się porozumiewać między sobą.
    • Mogą się ze sobą komunikować raz na jeden "cykl", jeśli zgromadzą się przy szkatule w odpowiednim czasie. "Cykl" jest powiązany z urodzinami kwami.
  • Mają one ponad 5000 lat.
  • Wiedzą, co się dzieje z innymi kwami.
    • W jednym z odcinków Wayzz wyczuwa, że Nooroo jest w niebezpieczeństwie.
  • Kwami nie widać na zdjęciach i kamerach.
  • Na urodziny super-bohatera Kwami dają mu Kwagatama - magiczny przedmiot zrobiony z żywicy, włosów wszystkich poprzednich właścicieli danego miraculum oraz włosów obecnego posiadacza owego przedmiotu.
    • Tikki podarowała Kwagatamę Marinette oraz wszystkim poprzednim Biedronkom.
    • Plagg nie dał Adrienowi Kwagatamy, chociaż były jego urodziny.
  • Kwami nie znają i nie mogą znać przepisu zaklęć z Księgi, które pozwalają uzyskać nowe moce.
    • Mimo że kwami wiedzą, czym jest księga, nie potrafią rozszyfrować jej pisma.
      • W jednym z odcinków Plagg nie rozpoznaje księgi i ignoruje ją. Natomiast Tikki twierdzi, że jak najszybciej musi zobaczyć ją Strażnik.
  • W odcinku Piaskowy Chłopiec zostaje zdradzone, że kwami nie mogą zdradzić imienia swojego właściciela innym. Kiedy spróbują to zrobić, z ich ust wylatują bąbelki.

Pozostałe

  • Poproszony o definicję, Thomas Astruc odpowiedział, że kwami to quantic kami.[4]
    • W języku japońskim kami oznacza boga.
  • Według Thomasa Astruca, nazwa każdego kwami ​​musi być krótka, a w środku lub na końcu musi posiadać podwójną literę.[5]
  • W odpowiedzi na pytanie Winny przyznał, że kwami jest jakimś rodzajem bóstwa, tak więc nie mają płci.[6]
  • Koncepcja kwami powstałą nieco później niż zarys serii i została stworzona przez Bandaia.[7]
  • Kwami powinny wyglądać uroczo. Bardzo uroczo.[8]
  • Wszystkie kwami znają się wzajemnie.[9]
  • Słowo kwami w języku Zulu znaczy my.
  • W sezonie drugim poznamy pochodzenie kwami.[10]
  • Kwami nawiązują do chińskiego zodiaku, ponieważ Thomas chce, aby fani poznali elementy kultury orientalnej.[11]
  • Na CCXP 2018 zdradzono, że istnieją dziesiątki Kwami. Ma zostać również wyjaśnione, skąd pochodzą.[12]

Galeria

Przypisy

Zobacz także...

Pokaż/Ukryj
Postacie
Superbohaterowie
Właściciele miraculum

Adrien AgresteMarinette Dupain-Cheng

Poprzedni właściciele miraculum

Bọ rùaCernunnosEgipski posiadacz MiraculumFlecista z HamelnHeraklesHippolytaJoanna d'ArcLa CoccinelleLa MariquitaMicazoyolinMudekudekuTentomushiTomoe GozenSasuke SarutobiStarożytna chińska BiedronkaStarożytna chińska posiadaczka Miraculum LisaStarożytna egipska BiedronkaStarożytny chiński Czarny KotStarożytny chiński posiadacz Miraculum ĆmyStarożytny chiński posiadacz Miraculum PawiaStarożytny chiński posiadacz Miraculum PszczołySun Wukong

Kwami
Główne Kwami

PlaggTikki

Pozostałe Kwami

BarkkDaizziFluffKaalkiLonggMulloNoorooOrikkoPollenRoaarSassStomppTrixxWayzzXuppuZiggy

Wrogowie
Główni przestępcy

AkumaGabriel AgresteSuper-złoczyńcy

Pozostałe postacie
Dzieci i nastolatkowie

Alix KubdelAlya CésaireAugusteAurore BeauréalBezimienny chłopiecChloé BourgeoisElla i Etta CésaireIvan BruelJean DuparcJuleka CouffaineKagami TsurugiKim Lê ChiênKsiążę AliLila RossiLuka CouffaineManon ChamackMarc AncielMax KantéMireille CaquetMylène HaprèleNathanaël KurtzbergNino LahiffeOndineQuentinRose LavillantSabrina RaincomprixWayhem

Dorośli

Alec CataldiAnarka CouffaineAndréAndré BourgeoisArletteArmand D'ArgencourtAudrey BourgeoisBob RothCaline BustierChrisClara ContardClara NightingaleCzarny MieczEmilie AgresteFred HaprèleGina DupainJagged StoneJalil KubdelLokaj JeanMama AugusteMama QuentinaMarlena CésaireNadja ChamackNathalie SancoeurNauczyciel plastykiNora CésaireOpiekunka księcia AliegoOtis CésairePan DamoclesPan KubdelPani MendeleievPani RossiPani TsurugiPenny RollingPhilippePortier hotelowyRoger RaincomprixSabine ChengSarahSimon GrimaultSzofer AdrienaŚwięty MikołajThéo BarbotTom DupainVincentVincent AzaWang ChengWang FuXavier RamierXYZakon Strażników

Inne

AlbertMarkovPosiadacze Miraculum

Zwierzęta

FangKonie

Zapowiedziane
Nadchodzące postacie

Dziadek MarinetteGagotorLindalee RoseMatka SabineNoel LahiffeVivica

Zapowiedziane Kwami

Duusu

Inne
Koncepcje

Komiksy

AdamBreakerCamilla HombeeDoormanGhetto BlasterHowardJorgenKenyaKillabeeKnightowlMajestiaMetal Face DPublic EnemyRybakShaolin SoulSparrowTrash KrakkenTwórca MiraculumUncanny ValleyZamożna kobieta