FANDOM

Screen shot 2015-07-24 at 2.59.02 PM

Uwaga, spoiler!

 Lila Rossi LB2 Galeria 
Nie martw się Biedronko, nie chcę się z tobą przyjaźnić. Ale teraz nikomu nie możesz powiedzieć, że się nie znamy.

Lila Rossi — jedna z rywalek Marinette o serce Adriena. Pochodzi z Włoch. Obecnie uczęszcza do szkoły Collège Françoise Dupont. Dwukrotnie wpływem akumy staje się super-złoczyńcą — Lisicą, posiadającą moc tworzenia iluzji. W odcinku specjalnym sezonu 2 powraca, po raz kolejny przybierając postać Lisicy, aby pomóc Władcy Ciem wcielić jego nikczemny plan w życie. W 3 sezonie zostaje zaakumowana po raz kolejny, przemieniając się w Chameleona.

Osobowość

Lilę cechuje duża pewność siebie, przebiegłość i zdradziecka natura. Dziewczyna zauroczyła się w Adrienie i próbuje go za wszelką cenę uwieść, podając się za kogoś wyjątkowego. Zachowuje się przy nim milej niż przy innych. Jest również bardzo kłamliwa, co pokazała w wypowiedzi do Biedrobloga, podając się, niezgodnie z prawdą, za przyjaciółkę Biedronki. Od czasu zaakumowania nienawidzi Biedronki i krytykuje ją przy każdej okazji. W odcinku Catalyste okazuje się, że okłamuje całą klasę oraz swoją wychowawczynię, że mieszka w państwie księcia Aliego. Jest nieuczciwa również wobec swoich rodziców. Rozmawiając ze swoją mamą skłamała, że kontaktowała z Adrienem, który jest jej chłopakiem oraz na temat szkoły, która według jej słów jest cały czas zamknięta przez niebezpieczeństwo, jakim są Akumy. W odcinku Chameleon widząc Akumę daje się celowo i dobrowolnie zaakumować, aby wykorzystać zaistniałą sytuację.

Jako Lisica niewiele różni się od swojej normalnej wersji, a dzięki swoim mocom iluzji może działać jeszcze bardziej podstępnie i kłamliwie. Swoją mocą iluzji może obrazować jej kłamstwa, które jednak znikają gdy ktoś odkryje, że nie jest to prawda lub zostaną zniszczone. Jej emocje są skupione głównie wokół nienawiści do Biedronki. Kiedy pojawia się po raz kolejny w odcinku Catalyste (Le Jour des Héros - Partie 1), Lisica chce zniszczyć dobre imię super-bohaterki. W tym celu wykorzystuje iluzję, aby wszystkim pokazać, że paryska idolka stała się zła i współpracuje z Władcą Ciem.

Jako Chameleon jej osobowość nie zmienia się, ponieważ została zaakumowana z własnej woli. Wykorzystuje nowe moce po to, aby zemścić się na osobach, które ją zdaniem ją skrzywdziły. Początkowo przyjęła formę Adriena, aby wypadł jak najgorzej przy innych ludziach oraz złapać Biedronkę w pułapkę. Chęć pokonania Biedronki była w niej na tyle silna, że wolała sprzeciwić Władcy Ciem i walczyć z Biedronką, zamiast zabrać Miraculum Czarnego Kota.

Wygląd

Dziewczyna ma zielone oczy i oliwkową cerę. Długie, brązowe włosy spina w trzy luźne kitki czerwonymi gumkami. Na czoło opada prosta grzywka, która zasłania jej brwi.

Lila na co dzień nosi czerwony, skórzany żakiet z srebrnymi zamkami. Oprócz tego ubrana jest w czarny kombinezon na ramiączkach oraz z krótkimi spodenkami. Na materiale widoczne są białe kropki, natomiast na górze stroju znajduje się niewielka kokarda. Na prawym ręku znajdują się kolorowe bransoletki. Na nogach nosi cienkie, czarne rajstopy oraz brązowe botki sięgające kostek.

Lisica jest odziana w pomarańczowo-biało-czarny strój przypominający umaszczenie lisa. Włosy są spięte, podobnie jak w normalnej wersji, w trzy luźne kitki, lecz mają one inną kolorystykę, która nawiązuje do lisiej kity. Nosi pomarańczową maskę z czarną obwódką, lisie uszy, długie czarne rękawiczki i pas wyglądający jak ogon. Dodatkowo na szyi zawieszony ma naszyjnik, z zawieszką imitującą lisi ogon. W dłoni trzyma długi flet poprzeczny. W przeciwieństwie do Biedronki, widać u niej mocny makijaż w kolorze pomarańczowym.

W zaakumowanej formie wygląd dziewczyny nie zmienia się. Dzięki swojej mocy, jest w stanie przybrać wygląd innej osoby lub rzeczy, kiedy ją pocałuje.

Umiejętności

  • Chameleon jako Adrien
  • Chameleon jako Quentin
  • Chameleon jako Czarny Kot
  • Chameleon jako małża

Jako Lisica posiada takie same moce jak posiadaczka Miraculum Lisa, która została opisana w księdze zaklęć. Posiada moc iluzji, z której może korzystać tyle razy, ile chce, w przeciwieństwie do prawdziwej posiadaczki Miraculum - Rudej Kitki. Jest ona bardzo szybka, zwinna, wytrzymała oraz niezwykle przebiegła.

Jako Chameleon potrafi przybierać formę innych osób lub rzeczy. Aby to uczynić, musiała pocałować daną osobę. Po zmienieniu się w daną osobę, jej ofiara natychmiast zasypia. Przez cały odcinek przybrała formę: Adriena, Quentina, Czarnego Kota i małży.

Występowania

Ciekawostki

Serialowe

  • Nie jest prawdziwą posiadaczką Miraculum Lisa. Kupiła go w sklepie jubilerskim kłamiąc, że dostała go od babci.
  • Podobnie jak Antybiedrona czy Kotowtór, posiada tą samą broń oraz umiejętności, co prawdziwa Lisica. Podobieństwa możemy zobaczyć w Księdze Zaklęć.
  • Ciągle są w niej negatywne emocje, przez co Władca Ciem w każdej chwili ma możliwość ponownego zaakumowania.
  • W odcinku Catalyste (Le Jour des Héros - Partie 1) okazuje się, że nadal mieszka w Paryżu.
  • Kiedy po raz kolejny zostaje zmieniona w Lisicę, ma na sobie naszyjnik, mimo że Akuma wniknęła do bransoletki.
  • Kiedy w odcinku Chameleon zauważyła Akumę, wzięła ją w dłoń, aby zostać opętaną.
  • Jest pierwszym super-złoczyńcą, który nie zmienia swojej formy po zaakumowaniu.
    • Może zmieniać wygląd jedynie za pomocą swojej mocy.

Pozostałe

VolpinaSzkic

Pierwszy szkic postaci ujawniony na Twitterze

  • Po raz pierwszy szkic postaci został opublikowany przez Winny na jego twitterze. [1] Po tym jak rysunek został opublikowany na Facebooku, Thomas Astruc dodał komentarz, w którym wyjaśnił jej imię po zaakumowaniu.[2]
    • Później Thomas Astruc dodał zdjęcie na Twitterze, przypominające Lisicę, z podpisem una ragazza italiana w Parigi, co oznacza włoska dziewczyna w Paryżu.[3]
  • Imię Volpina jest podobne do słowa volpe, które po włosku oznacza lis. Przyrostek "-ina" oznacza "mały" i jest często stosowany do kobiecych nazwisk, jako forma pseudonimu lub imienia zwierzaka. Volpina znaczy "Vixen" lub "Mały Lis" w języku włoskim. Inną nazwa dla lisów (grupy zwierząt) jest vulpini.
    • Jest ona również podobna do łacińskiego słowa vulpine, co oznacza przypominający lisa lub przebiegły.
  • W koncepcji Lisica ma flet, podobnie jak Melodie.
  • Jej imię znaczy "piękna", a nazwisko "czerwona".
  • Thomas Astruc na swoim Twitterze ujawnił jej nazwisko, wcześniej było ono nieznane.[4]
  • W oficjalnym quizie z Miraculum ujawniono, że jej rodzice są dyplomatami.
  • Jeremy Zag zdradził, że wgłębi duszy nikt nie jest zły. W przyszłych odcinkach zostanie rozwinięty zarówno wątek Lilii, jak i Chloé Bourgeois.[5]

Przypisy

Zobacz też...

Pokaż/Ukryj
Postacie
Superbohaterowie
Właściciele miraculum

Adrien AgresteMarinette Dupain-Cheng

Poprzedni właściciele miraculum

Bọ rùaCernunnosEgipski posiadacz MiraculumFlecista z HamelnHeraklesHippolytaJoanna d'ArcLa CoccinelleLa MariquitaMicazoyolinMudekudekuTentomushiTomoe GozenSasuke SarutobiStarożytna chińska BiedronkaStarożytna chińska posiadaczka Miraculum LisaStarożytna egipska BiedronkaStarożytny chiński Czarny KotStarożytny chiński posiadacz Miraculum ĆmyStarożytny chiński posiadacz Miraculum PawiaStarożytny chiński posiadacz Miraculum PszczołySun Wukong

Kwami
Główne Kwami

PlaggTikki

Pozostałe Kwami

BarkkDaizziFluffKaalkiLonggMulloNoorooOrikkoPollenRoaarSassStomppTrixxWayzzXuppuZiggy

Wrogowie
Główni przestępcy

AkumaGabriel AgresteSuper-złoczyńcy

Pozostałe postacie
Dzieci i nastolatkowie

Alix KubdelAlya CésaireAugusteAurore BeauréalBezimienny chłopiecChloé BourgeoisElla i Etta CésaireIvan BruelJean DuparcJuleka CouffaineKagami TsurugiKim Lê ChiênKsiążę AliLila RossiLuka CouffaineManon ChamackMarc AncielMax KantéMireille CaquetMylène HaprèleNathanaël KurtzbergNino LahiffeOndineQuentinRose LavillantSabrina RaincomprixWayhem

Dorośli

Alec CataldiAnarka CouffaineAndréAndré BourgeoisArletteArmand D'ArgencourtAudrey BourgeoisBob RothCaline BustierChrisClara ContardClara NightingaleCzarny MieczEmilie AgresteFred HaprèleGina DupainJagged StoneJalil KubdelLokaj JeanMama AugusteMama QuentinaMarlena CésaireNadja ChamackNathalie SancoeurNauczyciel plastykiNora CésaireOpiekunka księcia AliegoOtis CésairePan DamoclesPan KubdelPani MendeleievPani RossiPani TsurugiPenny RollingPhilippePortier hotelowyRoger RaincomprixSabine ChengSarahSimon GrimaultSzofer AdrienaŚwięty MikołajThéo BarbotTom DupainVincentVincent AzaWang ChengWang FuXavier RamierXYZakon Strażników

Inne

AlbertMarkovPosiadacze Miraculum

Zwierzęta

FangKonie

Zapowiedziane
Nadchodzące postacie

Dziadek MarinetteGagotorLindalee RoseMatka SabineNoel LahiffeVivica

Zapowiedziane Kwami

Duusu

Inne
Koncepcje

Komiksy

AdamBreakerCamilla HombeeDoormanGhetto BlasterHowardJorgenKenyaKillabeeKnightowlMajestiaMetal Face DPublic EnemyRybakShaolin SoulSparrowTrash KrakkenTwórca MiraculumUncanny ValleyZamożna kobieta