FANDOM

 Marinette Dupain-Cheng LB2 Galeria LB5 Wersja PV 
Marinette Dupain-Cheng/Biedronka

Marinette full body

Biedronka Full Body

AquaMari

Informacje produkcyjne
Głos:

Marta Dobecka (polski)
Kliknij "rozwiń" aby zobaczyć pełną listę

Anouck Hautbois (francuski)
Yeo Min-jeong (koreański)
Cristina Vee (angielski)
Aya Hamza (arabski)
Lydia Morgenstern (niemiecki)
Carla Garcia (portugalski, Portugalia)
Guiomar Alburquerque Durán (hiszpański, Hiszpania, 1 sezon)
Laura Pastor (hiszpański, Hiszpania, od 2 sezonu)
Jessica Ángeles (hiszpański, Ameryka Łacińska)

Informacje dodatkowe
Superbohater: Biedronka
Przezwiska:

Kropeczka
Biedronsia
Biedrona
Moja Pani
Droga Pani
Kropkowata brzydula(przez Czarnego Kota pod wpływem strzały nienawiści)
Biedronędza(przez Chloé pod wpływem akumy)
Księżniczka(przez Czarnego Kota)

Gatunek: Człowiek
Płeć: Żeńska ♀
Wiek: 13, 14 (od odcinka "Befana")
Miejsce zamieszkania: Tom & Sabine w Paryżu
Rodzina: Sabine Cheng (matka)
Tom Dupain (ojciec)
Wang Cheng (stryj - od strony matki)
Gina Dupain (babcia)
Matka Sabine (babcia)
Przyjaciele:
Miłosne zainteresowania: Adrien Agreste

Luka Couffaine

Wrogowie: Władca Ciem
Akumy
Super-złoczyńcy
Lila (status nieznany)
Chloé Bourgeois (rywalka)
Współpracownik/cy: Czarny Kot
Kwami: Tikki
Moce i umiejętności: Szczęśliwy Traf
Projektowanie ubrań
Szycie
Broń: Jo-jo
Tikki, kropkuj!

—Marinette, podczas transformacji w Biedronkę

Marinette Dupain-Cheng – główna bohaterka serialu Miraculum: Biedronka i Czarny Kot, córka Toma i Sabine. Jest uczennicą paryskiej szkoły Collège Françoise Dupont. Dzięki jej miraculum, magicznym kolczykom, zamieszkiwanym przez kwami o imieniu Tikki, może przemienić się w super-bohaterkę – Biedronkę o mocy tworzenia.

Osobowość

KoncepcjaML2

Marinette w koncepcji

Zazwyczaj dziewczyna jest wesoła, radosna i hojna. Czasami bywa niezdarna. Uwielbia modę oraz bardzo kocha swoją rodzinę i przyjaciół. Jej najlepszą przyjaciółką jest Alya, a sympatią Adrien, przy którym musi walczyć z brakiem pewności siebie i niskim poczuciem własnej wartości. Kiedy jej sekrety mogą zostać ujawnione, staje się nerwowa i szybko panikuje, jednak zawsze udaje jej się wybrnąć z kłopotliwej sytuacji. Troszczy się o innych ludzi, chociaż czasami przed nimi stawia swoje własne interesy, co przyprawia jej wiele kłopotów. Jest bardzo pracowita, pomaga rodzicom w ich piekarnio-cukierni Tom & Sabine. Uwielbia dekorować ciasta.

Po przemianie dziewczyna staje się bardziej pewna siebie. Jest zaradna i szybko myśli. Wie o tym, że praca superbohatera jest bardzo ważna i stara się uratować wszystkich ludzi, których opętały akumy. Jest świadoma swojej popularności. Nieważne jak trudne zadania stoją przed nią, zrobi wszystko, aby je wykonać.

Wygląd

Marinette jest pół-Francuzką i pół-Chinką. Ma turkusowe oczy i granatowe włosy, które w świetle wyglądają jakby były niebieskie. Zazwyczaj wiąże je w dwa kucyki, pozostawia jednak dwa pasma po obu stronach twarzy. Jej grzywka jest zaczesana na lewy bok.

Zakłada białą koszulkę w czarno-różowe kwiaty. Nosi również czarny żakiet z kołnierzem i jasnoróżowe spodnie. Na nogach ma jasne balerinki, a w uszach czarne kolczyki (Miraculum). Zawsze nosi ze sobą małą torebkę na jedno ramię koloru jasnoróżowego, w której chowa się Tikki.

LB Mask on

Jej kolczyki zmieniają kolor na czerwony z pięcioma czarnymi kropkami, które znikają kolejno co minutę po użyciu Szczęśliwego Trafu. Ma na sobie wtedy czerwony kombinezon w czarne kropki z czarnym golfem, a na twarzy maskę z takim samym wzorem. Pojawiają się również czerwone wstążki wpięte w jej kucyki. Na biodrach zawiesza swoje jo-jo, gdy go nie używa. Po użyciu Szczęśliwego Trafu ma tylko 5 minut do stania się normalną dziewczyną.

Kucyki super-bohaterki po przemianie są nieco dłuższe, z fioletowymi końcówkami. Wstążki wydłużają się. Półprzezroczysty fioletowy materiał imituje płetwę. Marinette ma na uszach miraculum - kolczyki w kolorze czerwonym z pięcioma czarnymi kropkami. Dziewczyna ubrana jest w czerwoną maskę oraz kostium, który ma na sobie białe zdobienia przypominające łuski. Kilka łusek jest koloru czarnego i przypomina kropki. Kołnierzyk kostiumu przybiera fioletowy kolor. Na końcu obuwia oraz na przedramionach znajdują się półprzezroczyste płetwy w kolorze fioletu, które ułatwiają poruszanie się w wodzie. Biodra Marinette przepasane są fioletowym paskiem, który wyglądem przypomina półprzezroczyste płetwy. Na jego środku jest umiejscowiona czerwona, okrągła ozdoba z pięcioma czarnymi kropkami.

Miraculum

Miraculum, które obecnie posiada to miraculum Biedronki - kolczyki zamieszkiwane przez kwami - Tikki. Kiedy je zdejmie, kwami znika.

Broń

Jej podstawową bronią jest Jo-jo, a jej super-mocą Szczęśliwy Traf. Sznurek jo-jo ma długość zależną od potrzeby użytkownika. Może się ciągnąć w nieskończoność oraz nigdy się nie zerwie.

Relacje

Adrien(1)

Tapeta na komputerze Marinette

Marinette potajemnie podkochuje się w Adrienie. Pragnie zdobyć jego serce, ale jej nieśmiałość i skrępowanie wokół niego sprawia, że ​​jest to dla niej dużym wyzwaniem. Zawsze stara się uzyskać wystarczająco dużo odwagi, by z nim porozmawiać, nie mówiąc już o spędzaniu z nim czasu. Często boi się braku akceptacji ze strony chłopaka. Jednak Marinette chce widzieć go szczęśliwego. W urodziny Adriena przyznaje, że woli, aby on myślał, że jej prezent jest od ojca, ponieważ jest bardzo szczęśliwy, że ojciec jednak zwraca na niego uwagę. W 25 i 26 odcinku można zauważyć, że Marinette nie lubiła na początku Adriena, lecz po szczerej rozmowie uwierzyła w jego dobre intencje i zmieniła zdanie. Ich relacja z odcinka na odcinek ulega zmianom i oboje mają wiele okazji więcej ze sobą przebywać. Marinette czuje się obok niego coraz swobodniej i zaczyna dowiadywać się o jego problemach.

Czarnego Kota widzi jako godnego partnera w walce z przestępczością i troszczy się o niego. Bardzo jej na nim zależy, bezgranicznie mu ufa. Na początku z rezerwą znosiła zaloty chłopaka, jednak z czasem zaczynają jej się podobać. W odcinku Mrożownik, gdy dowiaduje się, że uczucia Czarnego Kota względem Biedronki są prawdziwe, oznajmia Tikki, że myliła się co do niego. Jest świadoma, że jest on w niej zakochany i wspomina, że gdyby nie była zakochana w Adrienie, mogłaby mu dać szansę. Darzy go zaufaniem i wie, że zawsze będzie tam, gdzie go potrzebuje. Chociaż ona sama chciałaby się dowiedzieć kim jest, mówi mu, że lepiej jest, gdy znają się tylko od strony superbohaterów. Razem tworzą naprawdę dobry zespół.

Kwami Marinette, Tikki, pomaga jej przemieniać się w Biedronkę. Mają dobre stosunki jako partnerzy i przyjaciele. Dziewczyna docenia, gdy Tikki pomaga jej i podtrzymuje ją na duchu. Uważa, że jej kwami jest bardzo urocza i wiele się od niej uczy. Sama Marinette dowiaduje się od Tikki wiele interesujących faktów na temat swojego miraculum i jego dawnych właścicielach.

MP Marinette lokking at Alya

Alya cieszy się z sukcesu Marinette

Marinette lubi spędzać czas z Alyą, jej najlepszą przyjaciółką. Chociaż często boi się, kiedy dziewczyna pomaga jej zdobyć serce Adriena. Pragnienie Alyi, aby dowiedzieć się więcej o Biedronce i jej sekretnej tożsamości, sprawia Marinette wiele kłopotów. Nie chce, aby Alya się o niej dowiedziała. Wpada w panikę, gdy odkrywa, że dziewczyna ma jej podręcznik od historii, który upuściła, gdy była Biedronką i jest kompletnie zaskoczona, gdy Alya twierdzi, że super-bohaterką jest Chloé. W odcinku Panterman, kiedy Nino okłamuje Marinette, mówiąc że zakochał się w Alyi dziewczyna chcę mu pomóc zdobyć jej serce, choć przyjaciółce się to nie podoba. Jednak okazuję się, że Alya i Nino mają dużo ze sobą wspólnego. Przyjaciółki wzajemnie się wspierają. Kiedy w odcinku Sapotiki, Mistrz Fu daje Marinette wybór, kogo powinna poprosić o pomoc dając mu jedno z pozostałych miraculum, dziewczyna wybiera Alyę. Nawet kiedy później ta z początku nie chce oddać naszyjnika, Biedronka ufa jej, że postąpi mądrze i cieszy się, że Alya jednak zdecydowała się dotrzymać słowa.

MarinetteandChloe

Marinette żywi ogromną niechęć do Chloé. Nienawidzi, gdy dziewczyna znęca się nad wszystkimi. To, że córka burmistrza jest wielką fanką Biedronki, nic nie zmienia. Przez to, że tak jak Marinette, panna Bourgeois kocha się w Adrienie, jest zazdrosna, kiedy widzi ich razem. W odcinku Miś Goryczek Marinette nie wierzy, że Chloé mogłaby się zmienić, lecz po walce z superzłoczyńcą i gdy dziewczyna jej pomaga, Biedronka jest jej za to wdzięczna, choć razem Adrienem zgadza się, że Chloé pewnie nigdy w pełni się nie zmieni. Mimo wszystko niebieskowłosa potrafi zachowywać się względem niej miło i uprzejmie, choć niezwykłe działa jej na nerwy jej trudny charakter.

Marinette nie przepada za Sabriną, głównie dlatego, że ta przyjaźni się z Chloé, chociaż dostrzega, że rudowłosa nie tak złą osobą jak jej przyjaciółka. W odcinku Ilustrachor Sabrina chce zostać przyjaciółką Marinette, jednak obydwie szybko kończą te relację, mimo iż ostatecznie się godzą. We wszystkich przypadkach gdy dziewczyny mają ze sobą do czynienia, Marinette stara się być dla niej miła, zaś sama Sabrina nie czuje niechęci wobec niej tak jak Chloé.

Marinette i Nino są przyjaciółmi, jednakże na samym początku chłopak podkochiwał się w niej, jednak nie wiedziała o tym aż do odcinka Panterman. Zanim jednak zdążył jej to wyjawić, rozwinęła się jego relacja z Alyą. Po tym wydarzeniu Nino nie żywił już do Marinette większych uczuć, choć nadal pozostali przyjaciółmi, zaś sama dziewczyna uważa, że Nino i Alya stanowią idealną parę. Nie wie jednak, że Nino dowiedział się o jej zauroczeniu w Adrienie.

Rose jest dla Marinette przyjaciółką. Niebieskowłosa lubi ją i cieszy się, że lubi innym pomagać, jednak jej naiwność bywa dla Marinette trudna do zrozumienia. Gdy dowiaduje się, że Rose i reszta dziewczyn wie o jej zauroczeniu w Adrienie, jest zdziwiona, ale cieszy się, że inne chcą jej pomóc zdobyć jego serce. W odcinku Gorizilla, gdy do sieci trafiają wspólne zdjęcia Marinette i Adriena, Rose uważa, że cudownie wyglądają razem.

Marinette lubi Julekę i zastanawia się czasami jak ona i Rose mogą się przyjaźnić, tak bardzo się od siebie różniąc. W odcinku Reflekta, gdy Chloé podstępnie usuwa Julekę ze szkolnego zdjęcia, Marinette jest gotowa złamać szkolny regulamin, by pozbyć się "fatum" Juleki związanego ze zdjęciami. Jest zdziwiona gdy dowiaduje się, że ona i pozostałe z dziewczyn wiedzą o jej zauroczeniu w Adrienie, ale akceptuje ich pomoc.

Marinette starała się pomóc Mylène w pozbyciu się jej lęku w odcinku Postraszycielka i była niechętna do przejęcia jej roli, nawet jeśli oznaczało to pocałunek z Adrienem. Cieszy się z tego, że ona i Ivan tworzą dobrą parę. Marinette jest zaskoczona gdy dowiaduje się, że Mylène i reszta dziewczyn wiedzą o jej zauroczeniu w Adrienie, jedank zgadza się, by pomogły jej zdobyć jego serce.

Marinette i Alix dogadują się i niebieskowłosa podziwia talent sportowy koleżanki. Kiedy cenny zegarek jej rodziny zostaje zniszczony, Marinette jest jedyną osobą, która próbuje ją pocieszyć. Alix jest również wdzięczna Biedronce za naprawienie przedmiotu. Kiedy Marinette dowiaduje się, że Alix i reszta dziewczyn wiedzą o jej zauroczeniu w Adrienie, jest tym zaskoczona, ale zgadza się, by jej pomogły.

Marinette starała się pomóc Ivanowi kiedy ten próbował zaimponować Mylène, w której jest zakochany. Dziewczyna proponuje mu napisanie wiersza dla ukochanej oraz daje mu rady. Kiedy dochodzi do ponownego zaakumowania chłopaka, Biedronka stara się ich ze sobą pogodzić.

Nathaniel był początkowo zakochany w Marinette, o czym ona sama nie miała pojęcia. Stara się być dla niego miła, nawet gdy zostaje zaakumowany, jednak nie waha się go okłamać. Jako Ilustrachor, chłopak był rozczarowany jej postawą i porównał ją do Chloé, która go skrzywdziła. Nie wiadomo jaka pozostała ich relacja po przemianie.

Marinette i Max dzielą wspólne zainteresowanie jakim są gry komputerowe, a w szczególności Ultimate Mecha Strike III. Kiedy w odcinku Gracz, Marinette wygrywa z nim i dostaje się na turniej zamiast niego chłopak jest załamany, jednak pod koniec odcinka godzą się i idą wspólnie na zawody i wygrywają je. Kiedy mały robot Maxa, Markov, zostaje skonfiskowany, Marinette postanawia stawić się za Maxem jako gospodyni klasy. Podziwia jego talent do komputerów i maszyn.

W odcinku Mroczny Amor, Marinette próbuje przekonać Kima, aby walczył o uczucia dla swojej ukochanej, nawet nie mając pojęcia, że jest nią Chloé. Później, gdy zostaje on wyśmiany przez nią, dziewczyna ma przez to wyrzuty sumienia. Żal jej chłopaka, ale dziwi ją dlaczego Chloé mu się podoba.

Marinette nie lubi Lily, przede wszystkim dlatego, że ta próbowała poderwać Adriena oraz nałogowo używała kłamstw, aby stać się popularna. Mimo iż nie spotkała się z nią osobiście jako Marinette, miała z nią styczność jako Biedronka i wyjawiła na światło dzienne jej oszustwa, przez co Lila znienawidziła superbohaterkę. Nawet po przemianie jej nie wybaczyła, co zaskoczyło Biedronkę. Nie widać by więcej miały ze sobą do czynienia.

Marinette podziwia talent szermierczy Kagami a jeszcze bardziej zaskakuje ją, że jest to dziewczyna. Była nieco zazdrosna o fakt, że ta lepiej sobie radzi w walce i zdołała zrobić wrażenie na Adrienie. Mimo to namawia chłopaka, by spróbował pogodzić się z nią i ogólnie Marinette nie czuje zbyt dużej niechęci do Kagami.

Marinette po raz pierwszy spotkała Mistrza Fu w pierwszy dzień szkoły, gdy uratowała go przed jadącym samochodem. Starzec przez to dostrzegł w niej dobre chęci i wyznaczył na następna Biedronkę. Gdy dziewczyna dowiaduje się kim jest ona, że zajmuje się pozostałymi miraculami, regularnie go odwiedza i wtedy Mistrz Fu opowiada jej o mocy miraculum i superbohaterach sprzed wieków. Dziewczyna szanuje go i traktuje jak swojego mentora.

Gabriel Agreste jest idolem Marinette w projektanctwie. Dziewczyna podziwia jego pracę i chce w przyszłości również zostać projektantką. Nie zdaje sobie jednak sprawy, że traktuje Adriena surowo, jednak wie, że jest kategoryczny. Gdy pada podejrzenie, że Gabriel Agreste może być Władcą Ciem, Marinette zaczyna się go nieco obawiać, jednak w ostateczności zachowuje wobec niego szacunek.

Jako superbohaterka dziewczyna ma za zadanie walczyć z superzłoczyńcami, powoływanymi przed Władcę Ciem. Wie ona, że musi dowiedzieć się gdzie się ukrywa oraz kim jest, aby odebrać mu Miraculum Ćmy. Miała nawet podejrzanie kto nim może być, jednak ostatecznie zmienia zdanie, gdy Władca Ciem knuje intrygę, by zwieść ją i Czarnego Kota.

Zdolności

MP Making of a derby 3

Marinette szyje kapelusz na konkurs

Marinette ma talent w projektowaniu ubrań. Szkicuje pomysły w notatniku, a potem szyje je ręcznie lub za pomocą maszyny. W odcinku Pan Gołąb projekt na kapelusz zrobiony przez nią został uznany za najlepszy przez sławnego projektanta, Gabriela Agreste, dzięki któremu dziewczyna zwyciężyła. Zaimponowała Jaggedowi Stone'owi swoim talentem plastycznym i dzięki temu zaprojektowała dla niego okładkę płyty.

Jako super-bohaterka jest szybka, zwinna i wytrzymała – niemal niezniszczalna. Oprócz tego jest niezwykle silna - w odcinku Lalkarka rzuca lalką z dachu studia KIDZ+ aż na sam szczyt Wieży Eiffla. Bardzo dobrze włada Jo-jo. Jej szczególna moc, Szczęśliwy Traf, pomaga jej, wyczarowując przedmiot pomocny w pokonaniu super-złoczyńcy. Jednak użycie tej mocy powoduje szybką utratę sił, dlatego Marinette musi używać jej mądrze i w odpowiednim momencie. Jej Jo-jo potrafi również łapać Akumy i zamieniać je w zwyczajne, białe motyle, które nie zagrażają ludziom.

Występowania

Ciekawostki

  • Jej ulubionym miejscem w Paryżu jest Wieża Eiffla.
  • We Francji biedronki są symbolem szczęścia i miłości.
  • W odcinku Panterman możemy się dowiedzieć, że znakiem zodiaku dziewczyny jest lew.
    • Oznacza to, że urodziła się w lipcu lub sierpniu.
  • Jest obecną posiadaczką jedynego Miraculum, które potrafi oczyszczać akumy.
  • Jej idolem jest Jagged Stone.
    • W odcinku Diablo Rockman zaproponowano jest zaprojektowanie okładki nowego albumu muzyka.

  • W polskim albumie z naklejkami "Panini" jest wspomniane że Marinette to sympatyczna piętnastolatka.
    • Natomiast w magazynie z 2016 roku "Miraculum: Biedronka i Czarny Kot" na str.4 Inside napisane jest, że Marinette ma 13 lat.
  • W czołówce serialu Marinette potyka się o czarnego kota. Może się to odnosić do Czarnego Kota, który jest jej partnerem.
  • Hasło, które Marinette wykrzykuje podczas przemiany w Biedronkę, oryginalnie brzmi po prostu "przemień mnie", jednak polska wersja czerpała z anglojęzycznego "spots on" co można tłumaczyć na "kropkuj". Nie wiadomo, dlaczego angielska wersja nie trzymała się oryginału.
  • Marinette oznacza ten, który wznosi się. Pierwsza część nazwiska Marinette – Dupain, odnosi się do francuskiego słowa du pain, co oznacza chleb. Jest to związane z pracą jej ojca jako piekarza. Cheng, druga część jej nazwiska, tłumaczy się jako zrobić. Dosłownie Marinette Dupain-Cheng znaczy ten, który wznosi się do wypieku chleba.
  • Jest bardzo zazdrosna, gdy jakaś dziewczyna podrywa Adriena.
Marinette with a bun

Dawny wygląd Marinette

  • Marinette ukradła telefony Adriena, Alyi i Chloé podczas serii, oczywiście później je zwróciła.
    • Ukradła również kartę pamięci z aparatu fotografa, ale później ją zwróciła.
  • Dawniej Marinette nosiła koka. Można to zobaczyć na dawnym zdjęciu klasowym w odcinku Reflekta.
  • Czasem jej nerwowość wobec Adriena zanika, widać to w odcinkach 14, 19 oraz częściowo 15, gdzie była w stanie prowadzić z nim normalną rozmowę.
  • Prawdopodobnie jest oburęczna.
  • Dziewczyna ma trudności z byciem asertywną.
  • Ma wybujałą wyobraźnię oraz skłonności do dramatyzowania i histerii.
  • Dziewczyna w odcinku Faraon dowiaduje się, że już w starożytności istnieli superbohaterowie. Była tam też Biedronka, znana pod postacią starożytnej egipskiej Biedronki.
MarinettePV

Marinette - wersja anime (PV)

  • W odróżnieniu do wersji CGI, Marinette w wersji PV różni się w wielu aspektach:
    • Nosi krótkie szorty z materiału jeans, białą koszulę, czarny żakiet oraz długi kosmyk na czubku głowy, który rusza się i odzwierciedla jej emocje, np. układa się w kształt serca, gdy na horyzoncie pojawia się Félix
    • W wersji PV, kolczyki dziewczyny zawsze mają 5 czarnych kropek, nieważne czy w postaci Marinette, czy też w postaci Biedronki.
    • Główna bohaterka podczas przemiany w Biedronkę ma czerwoną maskę bez kropek i dwie długie wstążki we włosach tego samego koloru co maska, w przeciwieństwie do wersji CGI. Dziewczyna nie ma piegów jak Marinette w wersji CGI.
    • Marinette w wersji PV nie zachowuje się nerwowo w pobliżu Félixa. Zawsze pyta go o wyjście, np. do kina, lecz chłopak stanowczo odmawia. Sytuacja odwraca się, gdy zamieniają się w super-bohaterów. Czarny Kot (Félix) okazuje swoją miłość do Biedronki (Marinette), ta natomiast odrzuca go. W PV obie postaci wydają się bardziej agresywnie odrzucać zaloty drugiej niż obecnie w serialu. W obydwóch wersjach główni bohaterowie nie znają swojej prawdziwej tożsamości.
Marinette-DawnywyglądCGI

Dawny projekt Marinette (wersja CGI)

  • W początkowym projekcie CGI, kolor oczu Marinette wyglądał na mieszankę niebieskiego i zielonego (pół na pół), niektórzy uważają, że to szary. W tym samym projekcie inną bardzo rzucającą się w oczy cechą jej wyglądu są dwie intensywnie czerwone końcówki jej "kitek". W obecnej wersji zostało to zmienione.
  • W odcinku Nawałnica możemy usłyszeć plany na temat przyszłego związku Marinette i Adriena. Dziewczyna chce mieć troje dzieci (imiona: Louis, Emma i Hugo) oraz zwierzę: psa lub chomika. Co ciekawe, przez krótką chwilę chciałaby mieć czarnego kota, ale eliminuje tą propozycję, prawdopodobnie z powodu myśli o Czarnym Kocie.
  • Marinette gra postacią LB-03 w grze Ultimate Mecha Strike III.
    • Jest bardzo dobra w tę grę, ponieważ wcześniej grała w nią z ojcem.
  • Posiada maskotki Biedronki i Czarnego Kota oraz ich wrogów: Lady Wifi, Ilustrachora i Arcygliny, które sama wykonała.
  • Maska Biedronki (jak i prawdopodobnie innych właścicieli Miraculum) jest zaczarowana – nie można jej zdjąć, pomijając powrót do normalności lub zdjęcie Miraculum (w tym wypadku kolczyków).
  • W odcinku Diablo Rockman dała autograf Adrienowi.
  • Ma 166 centymetrów wzrostu.
  • W odcinku Pixelator pewna kobieta z wózkiem zauważyła, że Marinette rozmawia z Tikki.
  • Na samym początku chciała oddać swoje Miraculum Alyi.
  • W odcinku Czarny Miecz została przewodniczącą klasy.
WebisodeDesignMari

Nowy design Marinette w Webisodach.

  • Jeremy Zag opublikował na Instagramie nowy design Marinette, który zostanie wykorzystany w przyszłych webisodach (krótkich odcinkach internetowych).[1]
  • W trzech odcinkach walczyła przeciwko Czarnemu Kotu, który był za każdy razem zaczarowany.
  • W odcinku Gracz, Czarny Kot, odnośnie do zwycięstwa w grze, wypowiada tą samą kwestię co Tom Dupain, jednak nie zostaje to zauważone przez dziewczynę.
  • Mieszka pod adresem 12 Gottlieb Street czego możemy dowiedzieć się w odcinku "Lalkarka".
  • Mistrz Fu wybrał ją na następną właścicielkę Miraculum, ponieważ uratowała go przed jadącym samochodem.
    • Marinette spotkała Mistrza Fu po raz drugi, kiedy uleczył jej kwami, Tikki, mimo to nie rozpoznała go. Trzeci raz spotyka go w odcinku Lisica.
MarinetteSpecjałŚwiąteczny

Projekt Marinette do odcinka świątecznego

  • Gdy się podpisuje, rysuje serduszko nad "i".
  • Jeremy Zag udostępnił zarys postaci Marinette do odcinka specjalnego "Mikołajdak"[2].
  • Jest odpowiedzialna za przemianę Lili w Lisicę, Maxa w Gracza, Chloé w Antybiedronę oraz Nadję w Audimatrix.
  • Nienawidzi kłamstwa, widać to w wielu odcinkach. Z tego powodu była nieprzyjemna dla Chloé i Lili, które następnie opętała Akuma.
  • Nie lubi Lili, ponieważ uwodzi Adriena i podała się za przyjaciółkę Biedronki.
  • W odcinku 24, kiedy Czarny kot chwali Lisicę, jest zazdrosna.
  • W starożytnym Egipcie kolor czerwony był kolorem przynoszącym pecha w przeciwieństwie do koloru czarnego. Przypominał on ludziom czerwień piasku pustyni i ich złego boga zniszczenia i chaosu — Seta.
  • Gabriel Agreste jest jej ulubionym projektantem mody. Dziewczyna chce zostać sławną projektantką tak, jak on.
  • Twórcy ujawnili, że Marinette jest zakochana w Czarnym Kocie, ale jeszcze o tym nie wie. Może to sugerować, iż w drugim sezonie jej uczucia wobec Czarnego Kota staną się bardziej widoczne, także dla samej zainteresowanej.
  • W drugim sezonie zostanie uwięziona w klatce z Adrienem.[3]
  • Nienawidzi horrorów.
  • Luka Couffaine podarował jej kostkę do gitary z wizerunkiem Jaggeda.
  • W odcinku Zombizou miała być kolejną ofiarą Władcy Ciem, ale obroniła ją Caline Bustier.
    • Dowodzi to, że może zostać zaakumowana przez Władcę Ciem.
  • W odcinku Syren robi makaroniki z dodatkiem mikstur, które stworzył Mistrz Fu/Galeria.

Transformacja

Miraculous Ladybug Marinette Transformation french

Przypisy

Zobacz też...