FANDOM

Screen shot 2015-07-24 at 2.59.02 PM

Uwaga, spoiler!

 Miraculum LB2 Galeria 

Miraculum – magiczne przedmioty, często pod postacią biżuterii. Dzięki Kwami połączonemu z danym Miraculum, jego właściciel może przemienić się w super-bohatera.

Historia

Wiele lat temu powstały przedmioty o wielkiej magicznej mocy. Tę biżuterię określono mianem „Miraculum”. Na przestrzeni wieków bohaterowie wspierali się ich potęgą, by ratować ludzkość. Były jednak dwa, których moc znacznie przewyższała inne. Kolczyki Biedronki pozwalające stworzyć coś z niczego i pierścień Czarnego Kota – niszczący wszystko. Legenda głosi, że kto zdobędzie oba, posiądzie boską siłę. Władca Ciem chce je zdobyć za wszelką cenę, wykorzystując Miraculum Ćmy. Przez jego zamiary Biedronka i Czarny Kot zostają powołani do istnienia.

Miracula

W odcinku Sapotiki widzimy więcej nieznanych miraculi:

Ciekawostki

Miraculum
  • Wydaje się, że Biedronka i Czarny Kot od wieków pracowali razem. Może to symbolizować znak Yin i Yang (w pudełku z miraculami), który oznacza równowagę. Widać go w szkatułce.
  • Osoba może używać więcej niż jednego Miraculum w tym samym czasie.
  • Istnieje osiemnaście znanych Miraculum.
  • Thomas Astruc wyjaśnił, że jest więcej Miraculów, jednak to trochę bardziej skomplikowane, i że podczas wszystkich sezonów odkryjemy ich więcej.
  • Kiedy zdejmie się miraculum, zrzekając się go, kwami znika, jeśli się je ściągnie i nadal chce się być bohaterem, kwami zostaje.
  • Nazwa pochodzi od słowa miraculous, co oznacza cud, cudowny.
    • We francuskiej wersji językowej magiczna biżuteria również nazywa się Miraculous.

Zobacz też...