FANDOM

Miraculum Ćmy – srebrna broszka, przypominająca skrzydła motyla, zamieszkiwana przez Nooroo. Obecnym posiadaczem jest Gabriel Agreste. Przemienionej postaci daje super-moc i czyni go wiernym poddanym posiadacza Miraculum.

Wygląd

Miraculum Ćmy to broszka, która jest w kształcie motylich skrzydeł. Ma ciemnofioletowy kryształek w środku. Skrzydła są białe, a w ich środkach widać jasnofioletowe cienie (pokazane na zdjęciu obok). Gdy posiadacz nosi Miraculum (będąc w cywilnej postaci), widoczny jest tylko fioletowy kryształek, a skrzydła znikają.

Właściciele

Bohaterowie

  • Starożytny japoński Władca Ciem — posiadacz Miraculum ukazany w Księdze Zaklęć.
  • Władca Ciem — francuski mężczyzna i obecny właściciel Miraculum. Od kiedy znalazł swoje Miraculum, walczy przeciwko dobru, aby zdobyć Miracula Biedronki i Czarnego Kota.

Opiekunowie

  • Strażnicy — dawni opiekunowie Miraculum. Po pożarze Świątyni broszka zaginęła i została odnaleziona przez Władcę Ciem.

Ciekawostki

  • Motyle są symbolem transformacji oraz zmartwychwstania.
  • Pomiędzy pierwszym a drugim sezonem polskiej wersji językowej występuje niespójność w nazwie. W pierwszym sezonie nosi nazwę Miraculum Ćmy, w drugim natomiast nazwano je Miraculum Motyla.

Zobacz też...