FANDOM

Miraculum Biedronki — kolczyki połączone z kwami Tikki, pozwalają posiadaczowi przemienić się w super-bohatera, Biedronkę. Obecnie posiada je Marinette.

Wygląd

Normalnie kolczyki są okrągłe, płaskie i czarne. Podczas przemiany, kiedy kolczyki "wciągają" kwami, robią się one czerwone z pięcioma czarnymi kropkami.

Właściwości

Miraculum Biedronki daje zdolność tworzenia. Osoba, która jest w posiadaniu Miraculum może zmienić się w super-bohatera, po przemianie staje się szybsza, wytrzymalsza i silniejsza niż w normalnej formie. Przemiana może trwać w nieskończoność. Przemiana zwrotna rozpoczyna się wówczas, gdy właściciel sam będzie tego chciał lub wykorzysta swoją super-umiejętność.

Posiadacz zyskuje również specjalną broń, niezniszczalne Jo-jo, dzięki której może między innymi walczyć czy się bronić. Jeśli super-złoczyńca posiada specjalne umiejętności, może sprawić, że jo-jo stanie się bezużyteczne. W odcinku Simon Mówi tytułowy złoczyńca zamienia je w zwykłe jo-jo, natomiast w odcinku Pixelator jest ono spikselowane. Z pomocą broni Biedronka może również łapać oraz leczyć Akumy, aby nikomu już nie zagrażały.

Specjalną mocą posiadacza jest Szczęśliwy Traf, dzięki któremu Biedronka może stworzyć przedmiot, który jest jej potrzebny, aby osiągnąć swój cel, np. pokonanie super-złoczyńcy. Dodatkową umiejętnością jest Niezwykła Biedronka, dzięki czemu wszystko co zostało zniszczone lub zmienione wraca do pierwotnego stanu.

Jeśli Miraculum Biedronki oraz Miraculum Czarnego Kota zostaną użyte razem i zostanie wypowiedziane specjalne zaklęcie, posiadacz może pozyskać potęgę absolutną - moc kształtowania rzeczywistości, czyli moc spełnienia życzenia. Nie pozostanie to jednak bez konsekwencji. Świat musi pozostać w równowadze, ponieważ każda akcja wywołuje reakcję. Na przykład, gdyby Robotus zażyczyłby sobie stać się prawdziwym chłopcem, w zamian za to ktoś inny straciłby człowieczeństwo.

Właściciele

Bohaterowie

Opiekunowie

Ciekawostki

Serialowe

Tumblr o4e7c4vVNy1u3fs1yo5 1280

Kolejność pojawiania się kropek

  • Kiedy miracula Biedronki i Czarnego Kota znajdują się w Szkatule Miraculum, tworzą one symbol Yin i Yang.
  • Kiedy Biedronce kończy się czas przemiany, kropki kolejno znikają z kolczyków. Każda kropka znika co minutę.
    • Podczas gdy w czasie przemiany w Biedronkę, kropki pojawiają się w odwrotnej kolejności.
  • Miraculum Biedronki oraz Miraculum Kozy w chwili obecnej są jedynymi, które składają się z dwóch części.

Pozostałe

  • Biedronki są symbolem szczęścia i miłości.
  • W wersji PV Marinette zawsze ma pięć kropek na kolczykach.
  • Bohater musi mieć założone oba kolczyki, aby móc się przemienić.[1]
    • Po zdjęciu jednego kolczyka rozpoczyna się przemiana zwrotna, co można zobaczyć w odcinku Mroczna Sowa czy Komplikatorka.
  • We wcześniejszej koncepcji, zanim powstały Kwami, kolczyki sprowadzały pecha. Działały jedynie wtedy, gdy były używane dla innych.[2]
    • Miraculum biedronki moce

      Koncepcja nowych mocy

      Ponieważ ta moc była "zbyt abstrakcyjna dla dzieci", zrezygnowano z koncepcji. Jednocześnie w tym czasie narodził się pomysł na stworzenie Szczęśliwego Trafu.[3]
  • Miraculum miało posiadać nowe, magiczne moce, które były powiązane z takimi przedmiotami jak: Kamień Słońca — Moc latania; Perła Morza — Oddychanie i pływanie pod wodą; Perła Tajemnic — Nieskończony Szczęśliwy Traf; Perła Serca — Leczenie zaakumowanych (?); Kamień Księżyca — Latanie i oddychanie w próżni.[4]
    • Pomysł ten był prawdopodobnie jedynie częścią koncepcji i został zastąpiony miksturami.
    • Thomas Astruc potwierdził, że pomysł ten nie zostanie wykorzystany w przyszłych odcinkach.[5]

Przypisy

Zobacz też...