FANDOM

Miraculum Biedronki — kolczyki zamieszkane przez Tikki, pozwalają przemienić posiadacza w super-bohatera, Biedronkę. Dają one zdolność tworzenia czegoś z niczego. Obecnie posiada je Marinette.

Wygląd

Normalnie kolczyki są okrągłe, płaskie i czarne. Podczas przemiany, kiedy kolczyki "wciągają" kwami, robią się one czerwone z pięcioma czarnymi kropkami.

Moce

Mocą posiadacza Miraculum Biedronki jest zdolność tworzenia. Dzięki super-mocy Szczęśliwego Trafu wyczarowuje przedmiot, z pomocą którego może pokonać złoczyńcę, a także usuwa skutki jego działań (Niezwykła Biedronka).

Właściciele

Bohaterowie

  • Starożytna chińska Biedronka — posiadaczka Miraculum ukazana w Księdze Zaklęć.
  • Hippolyta — królowa amazonek znana z mitologii greckiej.
  • Mudekudeku — pochodzi z grupy etnicznej zwanej OmuHimba.
  • Starożytna egipska Biedronka — egipcjanka z tajną tożsamością Biedronki, urodzona około 5000 lat temu. Powstrzymała króla Echnatona od poświęcenia niewinnej kobiety bogowi słońca Ra.
  • Joanna d'Arc — francuska bohaterka wojenna oraz narodowa, która żyła około 600 lat temu.
  • La Coccinelle — francuska muszkieterka.
  • Bọ_rùa — dziewczyna mieszkająca w Wietnamie, która jest dawną posiadaczką Miraculum.
  • Tentomushi — kunoichi, która pochodziła z Japonii.
  • Micazoyolin — aztecki wojownik obdarzony mocą szczęścia.
  • Marinette Dupain-Cheng — francuska nastolatka i obecna właścicielka Miraculum. Od kiedy zostało jej podarowane od Mistrza Fu, pracuje po to, aby powstrzymać Władcę Ciem i jego Super-złoczyńców.

Opiekunowie

Ciekawostki

Tumblr o4e7c4vVNy1u3fs1yo5 1280

Kolejność pojawiania się kropek

  • Pod koniec czołówki bajki, miracula Biedronki i Czarnego Kota znajdują się w Szkatule Miraculum i tworzą symbol Yin i Yang.
  • Biedronki są symbolem szczęścia i miłości.
  • Bohater musi mieć założone oba kolczyki, aby móc się przemienić.
Miraculum biedronki moce

Koncepcja nowych mocy

  • Kiedy Biedronce kończy się czas przemiany, kropki kolejno znikają z kolczyków. Każda kropka znika co minutę.
    • Podczas gdy w czasie przemiany w Biedronkę, kropki pojawiają się w odwrotnej kolejności.
  • W wersji PV Marinette zawsze ma pięć kropek na kolczykach.
  • Miraculum miało posiadać nowe, magiczne moce, które były powiązane z takimi przedmiotami jak: Kamień Słońca — Moc latania; Perła Morza — Oddychanie i pływanie pod wodą; Perła Tajemnic — Nieskończony Szczęśliwy Traf; Perła Serca — Leczenie zaakumowanych (?); Kamień Księżyca — Latanie i oddychanie w przestrzeni.[1]
    • Pomysł ten był prawdopodobnie jedynie częścią koncepcji i został zastąpiony miksturami.
    • Thomas Astruc potwierdził, że pomysł ten nie zostanie wykorzystany w przyszłych odcinkach.[2]

Przypisy

Zobacz też...