FANDOM

Miraculum Czarnego Kota — pierścień połączony z Plaggiem, który przemienia właściciela w Czarnego Kota. Jego obecnym właścicielem jest Adrien Agreste.

Wygląd

Normalnie pierścień jest srebrny, lecz podczas przemiany, gdy pierścień "wciąga" Kwami, staje się czarny ze świecącą, jasnozieloną łapką na środku.

Właściwości

Miraculum Czarnego Kota posiada moc niszczenia. Osoba, która jest w posiadaniu Miraculum może zmienić się w super-bohatera, po przemianie staje się szybsza, wytrzymalsza i silniejsza niż w normalnej formie. W niektórych odcinkach można również zobaczyć, że właściciel kociego miraculum ma bardziej wyczulony słuch, widzi w ciemności oraz jest bardzo zwinny. Przemiana może trwać w nieskończoność. Przemiana zwrotna rozpoczyna się wówczas, gdy właściciel sam będzie tego chciał lub wykorzysta swoją super-umiejętność.

Posiadacz zyskuje również specjalną broń, Koci Kij, dzięki której może między innymi walczyć czy się bronić. Specjalną mocą posiadacza jest Kotaklizm, dzięki któremu Czarny Kot może zniszczyć wszystko co chce. W czasie walki musi zachować jednak ostrożność, ponieważ umiejętność niszczy pierwszy przedmiot, z którym ma kontakt.

Jeśli Miraculum Biedronki oraz Miraculum Czarnego Kota zostaną użyte razem i zostanie wypowiedziane specjalne zaklęcie, posiadacz może pozyskać potęgę absolutną - moc kształtowania rzeczywistości, czyli moc spełnienia życzenia. Nie pozostanie to jednak bez konsekwencji. Świat musi pozostać w równowadze, ponieważ każda akcja wywołuje reakcję. Gdyby Robotus zażyczyłby sobie stać się prawdziwym chłopcem, w zamian za to ktoś inny straciłby człowieczeństwo.

Właściciele

Bohaterowie

Opiekunowie

Ciekawostki

Serialowe

  • Pod koniec czołówki kreskówki, miracula Czarnego Kota i Biedronki są w pudełku na podwyższeniu i tworzą symbol Yin i Yang.
  • Kiedy Czarnemu Kotu kończy się czas przemiany, kocie poduszeczki kolejno znikają z pierścienia.

Pozostałe

  • Czarne koty są symbolem pecha, choć w niektórych krajach, np. Starożytnym Egipcie, oznaczały szczęście.
  • W wersji PV miraculum wygląda inaczej. Jest to czarny pierścień z głową kota oraz trzeba klejnotami: zielonymi w miejscu kocich oczy oraz czerwonym, umiejscowionym na czole kociej głowy.
    • W owej koncepcji pierścień przynosił posiadaczowi pecha, nawet jeśli nie był przemieniony. Dodatkowo pierścień mógł zostać tylko w tedy, gdy zostanie spełniony dany wymóg. Aby to zrobić Félix musiał pocałować Biedronkę.[1]
  • Twórczy zapowiedzieli, że pojawi się więcej informacji o dawnych posiadaczach owego Miraculum.[2]
  • Gdyby posiadacz wykorzystałby miraculum do czynienia zła byłby w dużym niebezpieczeństwie.[3]

Galeria

Przypisy

Zobacz też...