FANDOM

Pole Marsowe
Eiffel Tower4
Informacje
Typ: Budowla
Właściciel: Paryż, Francja
Występowanie
Pierwszy odcinek: "Bańkor"

Pole Marsowe – rozległy park, znajdujący się w Paryżu, między wieżą Eiffla na północnym zachodzie i École militaire (szkołą wojskową) na południowym wschodzie. Powierzchnia parku to 24,5 ha.

Wygląd

Duży, pięknie urządzony park, podzielony jest na dwa główne pasy zieleni, stykające się przy rondzie. Na około trawników znajdują się alejki odgrodzone z drugiej strony żywopłotem. Za nim rozciągają się drzewa liściaste.

Z historii

Pole Marsowe jako miejsce ćwiczeń wojskowych funkcjonowało od roku 1751, gdy ówczesny król Francji- Ludwik XV utworzył niedaleko tego miejsca szkołę wojskową dla ludzi z biednej szlachty.

Odbywały się tam różne wydarzenia rewolucyjne, a także m.in. próby lotów balonem. Świętowano tam zdobycie Bastylii (14 lipca 1789). Przez pewien okres czasu na Polu Marsowym miały miejsce wystawy światowe, których główną atrakcją była wieża Eiffla.

Kiedy sprzedano większą część terenu, utworzono z niego ogród, którego rolę Pole Marsowe pełni po dziś dzień.

Znaczenie

Pole Marsowe nie odegrało w serialu większej roli. Podczas, gdy na wieży Eiffla mają miejsce starcia między bohaterami a super-złoczyńcami, park stanowi jedynie tło dla tych akcji.

Ciekawostki

  • Pole Marsowe istnieją naprawdę i podobnie jak w serialu znajdują się niedaleko wieży Eiffla.
  • Nazwa miejsca pochodzi od rzymskich Pól Marsowych, na których (zarówno w Rzymie, jak i Paryżu) odbywały się ćwiczenia wojskowe.
Źródło

Galeria

Zobacz też...