FANDOM

Policja
Policja8
Informacje
Typ: instytucja
Właściciel: Francja
Występowanie
Pierwszy odcinek: "Kotowtór"

Policja - umundurowana i uzbrojona formacja służąca społeczeństwu i przeznaczona do ochrony bezpieczeństwa ludzi oraz do utrzymywania bezpieczeństwa publicznego, która występuje w serialu Miraculum: Biedronka i Czarny Kot. Dotychczas wszystkimi akcjami policyjnymi w serialu dowodził Agent Roger. Głównym przełożonym policji, jako burmistrza Paryża uznaje się André Bourgeoisa.

Jednostki i umundurowanie

  • Policja17
    Prewencja - oddziały prewencyjne służą głównie w celu ochrony i zabezpieczenia miejsc i ludzi. Można ich zobaczyć wiele razy przy rozstawianiu barierek. Ich podstawowe wyposażenie to pałka policyjna i broń krótka. W niektórych odcinkach posiadają tarcze ochronne. Ubrani są w niebieskie kombinezony, na którym umieszczone są granatowe ochraniacze ramion, kolan i piszczeli i kamizelka ochraniająca tułów. Noszą granatowe buty i rękawice. Na głowach noszą granatowe kaski ochronne z dwiema poziomymi niebieskimi liniami i lustrzaną szybką.
  • Policja15
    Drogówka - w odcinku Lalkarka możemy zobaczyć jak Agent Roger kieruje ruchem na paryskich ulicach, co może świadczyć, że na co dzień pracuje w wydziale drogówki. Dotychczasowy strój składa się z niebieskiej koszulki z kołnierzem, granatowe długie spodnie, czarne wysokie buty i niebieska czapka z daszkiem z napisem "POLICE".

Pojazdy

Pojazdy na wyposażeniu francuskiej policji:

  • Policja11
    Radiowóz - jest to 5-drzwiowe auto miejskie koloru białego z dwoma paskami na drzwiach - czerwony i niebieski z białym napisem "POLICE". Na masce także znajduje się napis "POLICE", jednak jest on koloru niebieskiego. Na dachu posiada pojedyńczy niebieski kogut. Wszystkie radiowozy w serialu posiadają taką samą rejestrację 654 W 974.

  • Furgonetka

    Furgon policyjny

    Furgon policyjny - średniej wielkości, przerobiony na potrzeby policji, samochód dostawczy. Jest koloru białego z niebieskimi i czerwonymi paskami i napisami "POLICE" na masce, z boku i z tyłu. W odcinku Reflekta możemy zobaczyć, że może się w nim zmieścić 6 osób.

  • Policja6

    Helikopter policyjny

    Helikopter - średniej wielkości helikopter policyjny. Jest koloru niebieskiego z białymi elementami i bocznym napisem "POLICE".

Galeria