FANDOM

Pont Marie
Pont marie.png
Informacje
Typ: Most
Właściciel: Miasto
Występowanie
Pierwszy odcinek: "Ilustrachor"

Pont Marie – jeden z najstarszych mostów w Paryżu. Znajduje się w 4. dzielnicy a nad Sekwaną. Łączy wyspę Świętego Ludwika z pozostałą częścią miasta. Jest zaliczany do zabytków.

Historia

Nazwa Pont Marie pochodzi od inżyniera i wykonawcy Christophe Marie. Wykonawcami mostu są również Rémy Collin i Jean Delgrange. Budowa mostu była zaproponowana w roku 1605, lecz ostatecznie budowa zaczęła się w roku 1614. Budowa trwała aż do 1635. W tym samym roku został otwarty do użytku. Po jego budowie pojawiła się propozycja zbudowania domów wzdłuż pasa mostu. Propozycje zostały odrzucone przez Christophe Marie, lecz mimo to zostały zbudowane. Kilka lat później przez powódź domy zostały zniszczone i zostały utracone dwa łuki znajdujące się w pobliżu mostu. Budynki, które przetrwały zostały usunięte dla bezpieczeństwa. Od osiemnastego wieku most przeszedł niewielki zmiany.

Wygląd

Most składa się z pięciu różnych łuków. Zabytek ma około 92 metrów długości i 22 metrów szerokości. Został wykonany z kamienia.

Znaczenie

Kilka lat temu pojawiła się tradycja, aby pocałować osobę obok i złożyć jej życzenia. Tę tradycję rozpowszechniła firma zajmująca się statkami wycieczkowymi. Od tego czasu Pont Marie jest znany jako most miłości.

W rzeczywistości

Pont Marie

Zobacz też...

Więcej z Fandomu

Losowa wiki