FANDOM

Screen shot 2015-06-20 at 10.25.55 PM

Ten artykuł to zaledwie zalążek artykułu, który czeka na twoją pomoc. Kliknij przycisk edycji, aby pomóc w jego rozbudowie i dodaj brakujące informacje. Jeśli nie wiesz jakie informacje dodać do artykułu, zajrzyj na stronę Artykuły do rozbudowy.

Pont des Arts - "most zakochanych", znajdujący się nad Sekwaną. Łączy Instytut de France z Luwrem (który był nazywany "Palais des Arts" w Pierwszym Imperium Francuskim). Znajduje się między pierwszą, a szóstą dzielnicą Paryża.

Od końca 2008 roku, turyści zamykali na moście kłódki ze swoimi imionami, a następnie wyrzucali klucze do Sekwany jako romantyczny gest. Jednakże, ze względów bezpieczeństwa, w 2015 roku kłódki zostały usunięte i zastąpione przez panele prezentujące różne ilustracje. Panele zostały zaprojektowane w taki sposób, aby uniemożliwić turystom zamieszczanie kłódek.

W rzeczywistości

Ciekawostki

  • W 2015 r. kłódki zostały zdjęte z mostu, ze względu na zmniejszenie obciążenia. Sezon 1 prawdopodobnie został utworzony przed tym wydarzeniem, gdyż kłódki są w nim wciąż widoczne.

Zobacz też...