FANDOM

 Roger Raincomprix LB2 Galeria 
Roger Raincomprix/Arcyglina

Agent Roger

Robocop

Informacje produkcyjne
Głos: Karol Wróblewski (polski)
Informacje dodatkowe
Gatunek: Człowiek
Płeć: Męska ♂
Miejsce zamieszkania: Paryż
Rodzina: Sabrina Raincomprix (córka)
Wrogowie: Biedronka (jako Arcyglina)
Czarny Kot (jako Arcyglina)
André Bourgeois (jako Arcyglina)
Broń: Gwizdek (jako Arcyglina)

Roger Raincomprix (nazywany też jako Agent Roger) — policjant, ojciec Sabriny. W odcinku ArcyGlina zostaje wyrzucony z pracy przez burmistrza, ponieważ nie chce przeszukać torby Marinette, która została niesłusznie i bez dowodów oskarżona o kradzież bransoletki Chloé. Zarażony atakiem akumy zmienia się w Arcyglinę.

Osobowość

Jako policjant jest lojalny swej służbie i prawu, nie lubi gdy jest ono łamane lub lekceważone. Nie chciał złamać zasad z rozkazu burmistrza, co poskutkowało zwolnieniem go z pracy. Pokazał jednak ile znaczy dla niego przestrzeganie prawa i nie ugiął się, co świadczy o jego sprawiedliwości i uczciwości. Można wywnioskować, że bardzo kocha swoją córkę, ponieważ gdy Biedronka wspomniała o niej, zawahał się, jednak ostatecznie Władca Ciem przeprowadził go na swoją stronę. Miał awans pod koniec odcinka ArcyGlina.

Jako Arcyglina jest zimny, nieczuły i nieugięty w dążeniu do celu czyli zapanowania idealnego porządku polecenia. Karze za najmniejsze przewinienia. Nie zna sprzeciwu, ponieważ nakazuje ludziom swoją mocą wykonywać jego polecenia.

Wygląd

Jest średniego wzrostu. Ma krótkie, rude włosy, zielone oczy i duży, garbaty nos.

Ubrany jest w policyjny mundur, który składa się z ciemnoniebieskiego polo z flagą Francji na prawym ramieniu i czapki w tym samym kolorze z białym napisem "POLICJA". Na lewej ręce nosi srebrny zegarek, a na prawej złotą bransoletę.

Ma na sobie metalową, nowoczesną, granatową zbroję ze srebrnymi akcentami. Na ramionach ma dwa światła policyjne, a na głowie niebieski hełm z prześwitującą szybą. Jest wyposażony w świetlne kajdanki, dzięki którym ma władzę nad „przestępcą”.

Występowania

Ciekawostki

  • Jego nazwa super-złoczyńcy w oryginalnej wersji, Rogercop, nawiązuje do filmu science-fiction pt. RoboCop.

Zobacz także...