FANDOM

Pierwszy sezon serialu Miraculum: Biedronka i Czarny Kot światową premierę miał 19 października 2015. Ostatnie odcinki sezonu zostały wyemitowane na początku 2016 roku. W Polsce zadebiutował 6 grudnia 2015 roku na kanale Disney Channel. W skład 1. sezonu wchodzi 26 odcinków.

Polski dubbing

Główna obsada

Drugoplanowa obsada

Odcinki

Główny artykuł: Odcinki i Przewodnik po odcinkach.
Sezon Odcinki Data premiery Data finału
1 26 06.12.2015 29.10.2016
N° FR # Tytuł Francuski tytuł Data Kod
1 1 1 "Nawałnica"

Climatika 06.12.2015 101
2 2 2 "Bańkor"

Le Bulleur 08.02.2016 109
Adrien ma urodziny. Marinette ma dla niego prezent, lecz nie odnajduje odwagi, aby mu dać go osobiście, dlatego wrzuca go do skrzynki pocztowej chłopaka. Nino – najlepszy przyjaciel Adriena próbuje namówić jego ojca, aby pozwolił mu zorganizować imprezę urodzinową dla kolegi, lecz on odmawia. Przez nagły atak gniewu zamienia się w super-złoczyńcę. W gniewie tworzy bańki, za pomocą których wysyła wszystkich dorosłych wysoko nad ziemię. Czarny Kot i Biedronka znów będą musieli uratować Paryż.
3 9 3 "Kotowtór"

L'Imposteur 09.02.2016 108
W parku ma odbyć się uroczyste odsłonięcie nowej rzeźby przedstawiającej Biedronkę i Czarnego Kota – obrońców Paryża. Niestety tylko Czarny Kot pojawia się w parku, ponieważ Marinette nagrała wstydliwą wiadomość Adrienowi i chce ją jak najszybciej usunąć. Artysta Theo jest zasmucony, że Biedronka się nie pojawiła na odsłonięciu. Rzeźbiarz jest idealnym celem dla akumy. Staje się sobowtórem Czarnego Kota! Czy Biedronka pokona złoczyńcę?
4 5 4 "Czasołamaczka"

Chronogirl 10.02.2016 116
Rodzice Marinette obchodzą dwudziestą rocznicę ślubu. Tego dnia powierzają córce piekarnio-cukiernię pod opiekę. W tym samym dniu Alix ma urodziny. W prezencie otrzymuje od ojca zegarek – pamiątkę rodzinną. Później ściga się z Kimem, by ten przestał robić zakłady. Daje zegarek na przechowanie Alyi, lecz po kilku chwilach ma go Chloè. Upuszcza ona zegarek dokładnie, gdy Alix przejeżdża linię mety, niszcząc bezcenny przedmiot. Jubilatka jest wściekła i załamuje się. Staje się ona idealnym łupem dla akumy.
5 3 5 "Faraon"

Le Pharaon 11.02.2016 115
Biedronka, walcząc z super-złoczyńcami, gubi książkę. Znajduje ją Alya, która stwierdza, że z tej książki od historii uczą się uczniowie tylko w jej szkole. Marinette, aby odwrócić jej uwagę i zabrać jej książkę zabiera koleżankę do muzeum, bo Tikki powiedziała jej, że na wystawie Starożytnego Egiptu jest coś związanego z Biedronką. W sali spotykają strudzonego archeologa, któremu nikt nie chce uwierzyć w jego odkrycie. Załamany jest świetną okazją dla akumy. Biedronka i Czarny Kot będą musieli zmierzyć się z egipskim faraonem, który uważa, że Alya przywróci do życia jego królową Nefertiti.
6 6 6 "Pan Gołąb"

M. Pigeon 15.02.2016 106
7 4 7 "Lady Wifi"

Lady Wifi 16.02.2016 103
8 7 8 "Ilustrachor"

Le Dessinateur 17.02.2016 102
Kolega z klasy Marinette, skrywa uczucia do niej. Niestety wszystko wychodzi na jaw przez Chloé. Zrozpaczony chłopak staje się super-złoczyńcą. Postanawia użyć swoich mocy i zaprosić Marinette na randkę. Dziewczyna się zgadza, lecz za plecami zaprasza również Czarnego Kota. Czy super-bohaterowie dadzą sobie radę z artystą?
9 8 9 "ArcyGlina"

Rogercop 18.02.2016 111
W szkole jest spotkanie z rodzicami. Przez splot niefortunnych zdarzeń bransoletka Chloé zniknęła, a dziewczyna obwinia Marinette. Tom Dupain kłóci się z ojcem rozpuszczonej dziewczyny, jednak on używa swoich przywilejów burmistrza i każe ojcu Sabriny (policjantowi) aresztować Marinette, jednak on nie może tego zrobić, bo nie ma dowodów. Stróż prawa jest w rozterce, więc akuma już do niego leci. Biedronka i Czarny Kot będą musieli się zmierzyć z rygorystycznym robo-policjantem.
10 11 10 "Postraszycielka"

Horrificator 22.02.2016 117
11 10 11 "Mroczny Amor"

Dislocœur 23.02.2016 105
Są walentynki. Marinette zdecydowała wyznać uczucia Adrienowi, dlatego pisze do niego walentynkę. Tymczasem chłopak postanawia wyznać miłość Biedronce. Chciał napisać dla niej wiersz, lecz mu nie wychodziło, więc postanowił jej to powiedzieć prosto w twarz. Jak już wszyscy wyznają sobie miłość, Kim postanawia też to zrobić. Niestety Chloé go krytykuje i poniża. Zrozpaczony chłopak przemienia się w Mrocznego Amora, który strzałami niszczy wszystkie relacje międzyludzkie. Jedną z jego ofiar jest Czarny Kot, który, po trafieniu przez strzałę, postanawia zawrzeć z nim sojusz przeciwko Biedronce. Czy super-bohaterce uda się pokonać akumę?
12 12 12 "Czarny Miecz"

Le Chevalier Noir 11.04.2016 114
13 13 13 "Mim"

Le Mime 12.04.2016 119
14 14 14 "Kung Zup"

Kung Food 13.04.2016 125
15 22 15 "Wonna Księżniczka"

Princesse Fragrance 14.04.2016 104
Po kolejnej udanej misji Marinette zauważa, że Tikki poważnie zachorowała. Musi udać się z nią do lekarza, jednak odkłada tę czynność ze względu na lekcje. Do Paryża przyjeżdża Książę Ali, którym zachwycona jest Rose. Pisze do niego list. Dziewczyna chce go przekazać przez Chloé, która będzie miała okazję się z nim spotkać, jednak ta drze list na oczach blondynki. Rose staje się Wonną Księżniczką. W międzyczasie Tikki wypada z torebki Marinette i znajduje ją Chloé. Dziewczyna będzie musiała w porę odnaleźć kwami i pomóc Czarnemu Kotu w obronie Paryża.
16 15 16 "Gracz"

Le Gamer 18.04.2016 112
Marinette wygrywa konkurs turnieju gier wideo. Zdruzgotany Max- mistrz gier, który zajął trzecie miejsce, jest idealnym celem dla akumy. Jako Gracz próbuje zniszczyć Marinette.
17 16 17 "Panterman"

Animan 20.04.2016 113
18 18 18 "Lalkarka"

La Marionnettiste 21.04.2016 118
Marinette znowu opiekuje się Manon. Tym razem bawią się laleczkami uszytymi przez dziewczynę. W końcu mama dziewczynki przychodzi po swoją córkę. Ta chce, aby Marinette pożyczyła jej laleczkę Biedronki, lecz zamiast tego dostaje Lady Wifi i zabiera ją, mimo zakazu matki, która jak się o tym dowiaduje, odbiera zabawkę. Zdruzgotana Manon staje się super-złoczyńcą. Biedronka i Czarny Kot będą mieli ciężki orzech do zgryzienia.
19 23 19 "Simon Mówi"

Jackady 05.09.2016 110
Przeciwko Nino, do konkursu startuje hipnotyzer- Simon Grimault. Po upokorzeniu przez Gabriela Agreste i przegranej w konkursie, staje się super-złoczyńcą. Jego celem staje się zemsta na Gabrielu i zaprezentowanie swoich umiejętności.
20 20 20 "Diablo Rockman"

Guitar Vilain 06.09.2016 120
21 19 21 "Reflekta"

Reflekta 07.09.2016 121
W szkole są robione zdjęcia klasowe. Juleka nie chce być na zdjęciu, bo nigdy nie wychodzi na nich dobrze. W końcu zgadza się, lecz Chloé chcąc stać obok Adriena, rozkazuje Sabrinie zamknąć ją w toalecie. Juleka staje się idealną ofiarą dla akumy.
22 21 22 "Pixelator"

Numéric 08.09.2016 107
Vincent Aza podziwia swojego idola, Jagged'a Stone'a i uważa się za jego największego fana. Po kolejnej nieudanej próbie zbliżenia się do gwiazdora, staje się łatwym łupem dla akumy. Po przemianie w super-złoczyńcę robi wszystko, aby uchwycić swojego idola na zdjęciu. Na zawsze.
23 17 23 "Antybiedrona"

Antibug 09.09.2016 124
Chloé jest nękana przez niewidzialną siłę. W końcu Biedronka i Czarny Kot pokonują Znikawicę, uwalniając Sabrinę. Biedronka jednak podczas walki nie słucha rady córki burmistrza, więc ta obraża się na nią. Zostaje Antybiedroną – przeciwieństwem Biedronki. Super-bohaterowie będą mieli ciężki orzech do zgryzienia.
24 25 24 "Biedronka i Czarny Kot (Początki - część 1)"

Ladybug et Chat Noir (Origines - Partie 1) 12.09.2016 122
Jest to odcinek ukazujący początki Marinette i Adriena jako super-bohaterów. Mistrz Fu daje im Miracula, ponieważ pomogli mu, kiedy tego „potrzebował”. Adrien od razu wczuwa się w rolę, lecz Marinette ma wątpliwości, czy zostać super-bohaterką.
25 26 25 "Kamienne Serce (Początki - część 2)"

Cœur de pierre (Origines - Partie 2) 19.04.2016 123
Marinette ma wątpliwości, czy podoła zadaniu i sprawdzi się jako Biedronka. Jednak Paryż, Czarny Kot i jej przyjaciółka Alya są w niebezpieczeństwie. Biedronka jest jedyną osobą, która może ich uratować i pokonać zło.
26 24 26 "Lisica"

Volpina 29.10.2016 126
Adrien wybierając się do szkoły słyszy rozmowę telefoniczną ojca. Zaciekawiony podchodzi do drzwi i widzi mężczyznę chowającego tajemniczą księgę w sejfie. Z pomocą Plagga udaje mu się ją zdobyć. Okazuje się, że zawiera ilustracje superbohaterów, a także Władcy Ciem. Zabiera ją ze sobą. Tymczasem w szkole pojawia się nowa uczennica – Lila, która próbuje uwieść Adriena, co bardzo nie podoba się Marinette. Kradnie ona księgę Adriena i okłamuje go, że jej naszyjnik to Miraculum Lisa. Biedronka uświadamia Adrienowi, że to kłamstwa. Lila czuje się upokorzona, przez co jest łatwym celem dla Akumy.

Zobacz też...