Fandom

Miraculum: Biedronka i Czarny Kot Wikia

Władca Ciem

537stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze110 Udostępnij
 Władca Ciem LB2.png Galeria 
Władca Ciem

Hawk Moth pic 1.png

Civilian Hawk Moth pic.png

Informacje produkcyjne
Głos:

Michał Konarski (polski)
Kliknij "rozwiń" aby zobaczyć pełną listę

Keith Silverstein (angielski)
Antoine Tomé (francuski)
Hong Shi-ho (koreański)

Informacje dodatkowe
Gatunek: Człowiek
Płeć: Męska ♂
Miejsce zamieszkania: Paryż
Wrogowie: Biedronka

Czarny Kot

Kwami: Nooroo
Broń: Miraculum Ćmy
Nooroo, daj mi mroczne skrzydła!

—Władca Ciem, podczas transformacji

Władca Ciem – jest głównym antagonistą serialu i postacią drugoplanową. Mężczyzna chce za wszelką cenę zdobyć miraculum Biedronki i miraculum Czarnego Kota, aby zdobyć boską moc. Potrafi tworzyć z ciem akumy – stworzenia, które mogą przemienić człowieka, w co tylko zechce, lecz przez Władcę Ciem używane są do złych zamiarów.

Osobowość

Władca Ciem jest zimny, sprytny i zdeterminowany. Jego największym pragnieniem jest posiąść wszystkie miracula, gdyż wtedy nic nie stanie na jego drodze, aby zdobyć boską moc. Nie dba o to, czy ktoś na tym ucierpi. Zaakumowani super - złoczyńcy są jego najpotężniejszą bronią. Wybiera swoje ofiary starannie, dając im powód, aby mu pomogli. Przekonuje ludzi, że troszczy się o ich problemy i obiecuje wspaniałe moce, naprawdę jednak robi to, aby osiągnąć swój cel. Jeśli sprawy nie idą dobrą drogą, łatwo traci cierpliwość. Po porażce poprzysięga zemstę na super-bohaterach.

Wygląd

Władca Ciem jest wysoki i szczupły, ma niebieskie oczy. Nosi ciemno-fioletową koszulę i fioletowy garnitur z czarnym kołnierzem. Ma srebrną maskę, która odsłania tylko szczękę i oczy. Na jego szyi jest zaczepiona broszka – Miraculum Ćmy. Zawsze, gdy kontroluje jakiegoś super-złoczyńcę, na jego twarzy pojawia się jasnoróżowy kontur w kształcie skrzydeł owada.

Relacje

Hawk Moth urging Dark Cupid.gif

Władca Ciem porozumiewający się z Mrocznym Amorem

Władca Ciem wykorzystuje super-złoczyńców, aby zdobyć Miraculum Biedronki i Czarnego Kota. Wydaje się troskliwym przyjacielem, obiecuje, iż pomoże im w wypełnieniu ich mrocznych pragnień, dając im siłę, tak długo, jak odwdzięczą mu się oddając Miraculum. Jeśli jednak złoczyńca nie robi nic, aby odebrać Miraculum, Władca Ciem nie jest zadowolony i zmusza ich do tego siłą.

Władca Ciem pragnie pokonać super-bohaterkę i odebrać jej Miraculum. Gardzi zarówno nią, jak i Czarnym Kotem. Wydaje się, że za swoje porażki wini tylko Biedronkę i czuje do niej więcej nienawiści, ponieważ to ona leczy jego akumy.

Gardzi nim i zamierza zabrać mu Miraculum.

Występowania

Ciekawostki

  • Jego prawdziwa tożsamość jest obecnie nieznana.
  • Po transformacji we Władcę Ciem, jego głos ulega zmianie (zauważalne jest to w odcinku Biedronka i Czarny Kot (Początki - część 1)).
  • Prawdopodobnie jest leworęczny. Można to wywnioskować po tym, iż właśnie w tej ręce trzyma laskę.
  • Ćma jest totemem zmiennokształtnych.
  • Ćmy oraz motyle są symbolem zmian.
  • W oryginalnej wersji, francuskiej, nazwano go Le Papillon, co dosłownie oznacza motyl. W hiszpańskiej wersji językowej nazywa się Lepidóptero. Jest to nawiązanie do słowa Lepidoptera oznaczającego wszystkie motyle.[1]
  • Z odcinka Ilustrachor wydaje się, że Władca Ciem wie, że Biedronka to Marinette. Jest to jednak błąd w polskim dubbingu.
Tumblr inline nwdocmIEye1qasfzc 1280.jpg

Władca Ciem w wersji PV

  • W 25 odcinku Władca Ciem ma w broszce zdjęcie kobiety, która przypomina panią Agreste.
  • Zmusił kwami Nooroo do posłuszeństwa.
  • W wersji PV Władca Ciem występuje bez maski.   
  • Wilfried Pain potwierdził, że ma swoją historię początku.[2]   
  • W angielskiej wersji Gabrielowi Agrestowi i Władcy Ciem podkłada głos jeden aktor Keith Silverstein.              

Przypisy

Zobacz też...

Więcej z Fandomu

Losowa wiki