FANDOM

 Władca Ciem LB2 Galeria 
Władca Ciem

Informacje produkcyjne
Głos:

Michał Konarski (polski)
Kliknij "rozwiń" aby zobaczyć pełną listę

Keith Silverstein (angielski)
Antoine Tomé (francuski)
Hong Shi-ho (koreański)

Informacje dodatkowe
Gatunek: Człowiek
Płeć: Męska ♂
Miejsce zamieszkania: Paryż
Wrogowie: Biedronka

Czarny Kot

Kwami: Nooroo
Broń: Miraculum Ćmy
Nooroo, daj mi mroczne skrzydła!

—Władca Ciem, podczas transformacji

Władca Ciem – jest głównym antagonistą serialu i postacią drugoplanową. Mężczyzna chce za wszelką cenę zdobyć miraculum Biedronki i miraculum Czarnego Kota, aby zdobyć boską moc. Potrafi tworzyć z ciem akumy – stworzenia, które mogą przemienić człowieka, w co tylko zechce, lecz przez Władcę Ciem używane są do złych zamiarów.

Osobowość

Władca Ciem jest zimny, sprytny i zdeterminowany. Jego największym pragnieniem jest posiąść wszystkie miracula, gdyż wtedy nic nie stanie na jego drodze, aby zdobyć boską moc. Nie dba o to, czy ktoś na tym ucierpi. Zaakumowani super - złoczyńcy są jego najpotężniejszą bronią. Wybiera swoje ofiary starannie, dając im powód, aby mu pomogli. Przekonuje ludzi, że troszczy się o ich problemy i obiecuje wspaniałe moce, naprawdę jednak robi to, aby osiągnąć swój cel. Jeśli sprawy nie idą dobrą drogą, łatwo traci cierpliwość. Po porażce poprzysięga zemstę na super-bohaterach.

Wygląd

Władca Ciem jest wysoki i szczupły, ma niebieskie oczy. Nosi ciemno-fioletową koszulę i fioletowy garnitur z czarnym kołnierzem. Ma srebrną maskę, która odsłania tylko szczękę i oczy. Na jego szyi jest zaczepiona broszka – Miraculum Ćmy. Zawsze, gdy kontroluje jakiegoś super-złoczyńcę, na jego twarzy pojawia się jasnoróżowy kontur w kształcie skrzydeł owada.

Relacje

Występowania

Ciekawostki

Concept art

Concept art

  • Jego prawdziwa tożsamość jest obecnie nieznana.
  • Po transformacji we Władcę Ciem, jego głos ulega zmianie (zauważalne jest to w odcinku Biedronka i Czarny Kot (Początki - część 1)).
  • Prawdopodobnie jest leworęczny. Można to wywnioskować po tym, iż właśnie w tej ręce trzyma laskę.
  • Ćma jest totemem zmiennokształtnych.
  • Ćmy oraz motyle są symbolem zmian.
  • W oryginalnej wersji, francuskiej, nazwano go Le Papillon, co dosłownie oznacza motyl. W hiszpańskiej wersji językowej nazywa się Lepidóptero. Jest to nawiązanie do słowa Lepidoptera oznaczającego wszystkie motyle.[1]
  • Z odcinka Ilustrachor wydaje się, że Władca Ciem wie, że Biedronka to Marinette. Jest to jednak błąd w polskim dubbingu.
Tumblr inline nwdocmIEye1qasfzc 1280

Władca Ciem w wersji PV

  • W 25 odcinku Władca Ciem ma w broszce zdjęcie kobiety, która przypomina panią Agreste.
  • Zmusił kwami Nooroo do posłuszeństwa.
  • W wersji PV Władca Ciem występuje bez maski.   
  • Wilfried Pain potwierdził, że ma swoją historię początku.[2]   
  • W angielskiej wersji Gabrielowi Agrestowi i Władcy Ciem podkłada głos jeden aktor Keith Silverstein.              
  • Będzie miał nowe moce w 2 sezonie.              

Przypisy

Zobacz też...